• دوشنبه / ۱۲ تیر ۱۴۰۲ / ۱۶:۲۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402041207490
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان خبر داد:

ارائه خدمات بهزیستی استان به ۹ هزار زن سرپرست خانوار

ارائه خدمات بهزیستی استان به ۹ هزار زن سرپرست خانوار

ایسنا/اصفهان مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: اکنون بهزیستی استان اصفهان به حدود ۹ هزار زن سرپرست خانوار و ۲۳۰۰ خانواده فرزندان چند قلو در زمینه اجتماعی خدمات‌دهی می‌کند.

ناصر چاووشی، ظهر امروز(دوشنبه، ۱۲ تیرماه) در حاشیه بازدید از مرکز سالمندان کوثر اردستان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بهزیستی استان اصفهان در سه حوزه توان‌بخشی، پیشگیری و اجتماعی فعالیت می‌کند که در حوزه توان‌بخشی حدود ۹۲ هزار مددجو در پنج حوزه معلولیت شامل اعصاب و روان، ذهنی، جسمی حرکتی، ناشنوایان و نابینایان خدمات‌رسانی می‌کند.

وی با بیان اینکه در استان اصفهان حدود ۲۴۲ مرکز توان‌بخشی شامل روزانه و شبانه‌روزی، مراقبت در منزل و ویزیت در منزل وجود دارد که حدود ۱۱ هزار مددجو از خدمات این مراکز استفاده می‌کنند، افزود: بهزیستی استان اصفهان در حوزه اجتماعی نیز خدماتی به افرادی می‌دهد که دچار معلولیت نیستند، اما دچار آسیب‌های اجتماعی هستند.

به گزارش ایسنا، مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به مراکز فعال اجتماعی استان، گفت: حدود ۴۰ خانه فرزندان در سطح استان اصفهان وابسته به بهزیستی فعال هستند. همچنین اورژانس اجتماعی و مرکز ساماندهی کودکان کار و خیابانی از دیگر بخش‌های حوزه اجتماعی است.

چاووشی اضافه کرد: اکنون بهزیستی استان اصفهان به حدود ۹ هزار زن سرپرست خانوار و ۲۳۰۰ خانواده فرزندان چند قلو در زمینه اجتماعی خدمات‌دهی می‌کند.

وی گفت: در حوزه پیشگیری عموم جمعیت استان اصفهان عضو بهزیستی هستند و حوزه فعالیت این بخش شامل همه فعالیت‌هایی می‌شود که می‌تواند منجر به پیشگیری‌هایی از آسیب‌های اجتماعی و معلولیت شود و ورودی‌های بهزیستی را کاهش دهد. در استان اصفهان ۳۰۵ مرکز مشاوره خانواده و کلینیک روان‌شناسی وجود دارد.

 مدیرکل بهزیستی استان اصفهان، تصریح کرد: خدماتی که به مددجویان بهزیستی ارائه می‌شود در حوزه‌های مختلف است که می‌توان به بهداشت و درمان، حمایت از اشتغال، تأمین مسکن، وسایل توان پزشکی، حقوق معلولان و مناسب‌سازی افراد ناتوان اشاره کرد.

چاووشی با اشاره به تسهیلات حوزه اشتغال مددجویان بهزیستی، گفت: این سازمان در حوزه اشتغال به هر نفر از واجدان شرایط تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌کند. همچنین در بخش مسکن به ازای هر مددجو ۱۰۰ میلیون تومان کمک‌هزینه ساخت مسکن تسهیلات پرداخت می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha