• دوشنبه / ۱۲ تیر ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1402041207437

یک مسئول در جهاد دانشگاهی فارس عنوان کرد:

تلاش جهاددانشگاهی فارس برای دستیابی به فناوری تجهیزات پزشکی

تلاش جهاددانشگاهی فارس برای دستیابی به فناوری تجهیزات پزشکی

ایسنا/فارس مدیر مرکز خدمات تخصصی فناوری سلامت وابسته به جهاد دانشگاهی فارس از تلاش این مجموعه برای دستیابی به فناوری تجهیزات پزشکی خبر داد.

آمنه عوض‌پور دوشنبه ۱۲ تیر به خبرنگاران گفت: مرکز خدمات تخصصی فناوری سلامت وابسته به جهاد دانشگاهی فارس با هدف دستیابی به فناوری و تولید دانش فنی در زمینه تجهیزات پزشکی، تعمیر و نگهداشت تجهیزات پزشکی بیمارستانی و آزمایشگاهی، ارائه مشاوره‌های فنی، نظارت فنی و تخصصی، تولید، ساخت و فروش تجهیزات پزشکی، فعالیت‌های آموزشی ترویجی، برگزاری کارگاه‌های تخصصی در زمینه تجهیزات پزشکی، فعالیت خود را از مردادماه ۱۳۹۹ با اخذ موافقت کلی شروع کرده است.

او بیان کرد: این مرکز علاوه بر تعمیر تجهیزات پزشکی، تجارب و توانمندی‌هایی نظیر تولید و فروش دستگاه «گیت ورودی  مجهز به سیستم پاشش مواد ضدعفونی‌کننده» و ساخت دستگاه «شناسایی آفت سوسک سرخرطومی درخت خرما» را کسب کرده است.

عوض‌پور خاطرنشان کرد: دستگاه شناسایی سوسک سرخرطومی، محصولی فناورانه بود که برای نخستین بار در کشور توسط متخصصان جهاددانشگاهی استان فارس ساخته شد.

او ضمن بیان اینکه طی یک دهه گذشته جهاددانشگاهی فارس از طریق مراکز آموزشی (معاونت آموزشی) به صورت مداوم دوره‌های آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی را برگزار کرده است، گفت: برگزاری کارگاه‌های تخصصی تجهیزات پزشکی برای مراکز درمانی شهر شیراز نیز طی این سال‌ها انجام و اجرایی شده است.

عوض‌پور گفت: مرکز خدمات تخصصی فناوری سلامت برای استفاده از دانش فنی افراد متخصص در زمینه تجهیزات پزشکی از طریق انعقاد قراردادهای همکاری، در ساخت وتولید تجهیزات پزشکی مشارکت کرده است.

مدیر مرکز خدمات تخصصی فناوری سلامت جهاددانشگاهی فارس گفت: برای معرفی و ارائه فعالیت‌ها و خدمات این مرکز، دفتر همکاری‌های فناورانه (دفتر ارتباط با صنعت) و سایت فروش تجهیزات پزشکی به نشانی http://medexpo.ir و نمایشگاه ارائه تجهیزات نیز راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha