• دوشنبه / ۱۲ تیر ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402041207320
  • خبرنگار : 50107

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد:

شهرداری باید برای تراکم بالای جمعیت و کمبود سرانه‌های خدماتی در حاشیه شهر فکری کند

شهرداری باید برای تراکم بالای جمعیت و کمبود سرانه‌های خدماتی در حاشیه شهر فکری کند

ایسنا/خراسان رضوی رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه شهردار باید فکری برای تراکم بالای جمعیت و کمبود سرانه‌های خدماتی کنند، گفت: در برخی مناطق تراکم جمعیت بالاست و هیچ‌گونه زمین خدماتی وجود ندارد. 

حسن موحدیان امروز، ۱۲ تیر ماه، در هشتادوسومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، اظهار کرد: غدیر تنها یک واقعه تاریخی نیست که در کتاب‌ها نامی از آن آورده باشند، بلکه تکمیل و اساس دین است. اصل موضوع ولایت‌پذیری و ادامه راه انبیا و به خصوص خاتم انبیا(ص) یکی از موضوعات مهم این روز است و رسالت همه پیامبران در این روز کامل شده و تعالی انسان‌ها رقم خورده است.

وی افزود: گسترش فرهنگ ولایت و ایجاد پیوند عمیق بین نسل جوان با ولایت باید در برپایی برنامه‌های غدیر مورد توجه قرار گیرد. بزرگداشت غدیر به منزله احیای هویت اسلامی است. زمانی که از غدیر صحبت می‌کنیم باید از افرادی که در این موضوع پژوهش کردند نام ببریم، به خصوص علامه امینی که کتاب الغدیر را با زحمات زیادی نوشتند.

موحدیان ادامه داد: امیدوارم سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری در دهه ولایت و امامت بتواند با برنامه‌هایی که دارد غدیر را به معنای واقعی به مردم معرفی کند و رویکرد سازمان نیز این باشد که روز غدیر به عنوان یک روز مهم به مردم معرفی شود. 

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: ۱۷ سال است که ۱۴ تیر ماه روز قلم نامگذاری شده است. ارزش قلم این است که به حرمت قلم توجه شود. نویسندگان این عرصه انسان‌های شریفی هستند اما گاهی حرمت قلم رعایت نمی‌شود و مطالبی نوشته می‌شود که خلاف فطرت انسان‌ها و رسالت انبیای الهی است. این روز بی‌ارتباط با روابط عمومی هم نیست. افرادی که در روابط عمونی کار می‌کنند دقت کافی با اهمیت و حرمت قلم داشته باشند. 

وی با بیان اینکه رویکرد شهردار در انتصابات رویکرد به درون است، عنوان کرد: ما از این رویکرد استقبال می‌کنیم و درخواست داریم پرونده انتصابات هرچه سریعتر بسته شود، شورا نیز دخالتی نداشته و نخواهد داشت و شهردار باید خود تصمیم‌گیرنده باشند.

موحدیان خاطرنشان کرد: از زحمات آقای صاحبی رئیس سابق کمیسیون حاشیه شهر تشکر می‌کنم. از زمانی که آقای طهوریان رئیس این کمیسیون شدند، نفس تازه‌ای به کمیسیون دمیده شده است. پروژه‌های زودبازده و بازدیدهای میدانی جزو ماموریت‌ها ‌و وظایف شورا است و امیدواریم فاز دو پروژه‌های زودبازده به نتایج خوبی برسد. 

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد اضافه کرد: شهردار باید فکری برای تراکم بالای جمعیت و کمبود سرانه‌های خدماتی در حاشیه شهر کنند. در برخی مناطق تراکم جمعیت بالاست و هیچ‌گونه زمین خدماتی وجود ندارد. با تهاتر یا هر نحو دیگری باید به این مساله بپردازیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha