• دوشنبه / ۱۲ تیر ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402041207151
  • خبرنگار : 50310

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان:

مشکلی در تأمین و توزیع مرغ لرستان نداریم

مشکلی در تأمین و توزیع مرغ لرستان نداریم

ایسنا/لرستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: مشکلات بازار مرغ استان رفع شده و ‌دیگر کمبودی در سطح شهرستان‌ها وجود ندارد.

سیدعماد شاهرخی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: میزان جوجه‌ریزی که در سالن‌های ‌مرغداری داشتیم بیش‌از نیاز استان است و مشکلی در بحث جوجه‌ریزی و تأمین مرغ ‌نداریم.

وی اضافه کرد: خردادماه سه میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی داشتیم که حدود ۱.۵ ‌برابر نیاز استان است و در دهه اول تیرماه نیز بیش‌از یک میلیون قطعه جوجه‌ریزی ‌داشتیم بنابراین روند خوبی در این زمینه داریم. ‌

این مسئول با اشاره به این‌که مرغداران علی‌رغم همه مشکلاتی که داشتند جوجه ریزی را ‌انجام دادند، تصریح کرد: مقداری کمبود برخی نهاده‌ها و قیمت جوجه یک روزه که ‌بالاتر از قیمت مصوب بود، به ویژه در اردیبهشت ماه که باید قیمت جوجه یک روزه ‌حدود ۱۷ هزار تومان باشد مرغداران جوجه را خیلی بیشتر از این قیمت خریدند، باعث ‌شده هزینه تمام شده برای مرغداران بیشتر تمام شود. ‌

شاهرخی با اشاره به این‌که صنعت مرغداری بعد از صنعت نفت بیشترین نقش را در ‌اقتصاد، تولید و اشتغال دارد، بیان کرد: با توجه به نوسانات در قیمت جوجه و نوسانات ‌قیمتی به کشتارگاه‌ها اعلام شده اگر هر مرغدار یا عامل توزیع، مرغی که در اختیار ‌دارد را توزیع نکند نیروهای ما با آن‌ها برخورد می‌کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان ادامه داد: با حضور مدیرکل دامپزشکی بازدیدی ‌در سطح شهر داشتیم که توزیع صورت می‌گرفت و برای پایان هفته گذشته ۱۳۰ تن ‌کشتار و همچنین برای بازار امروز نیز برنامه‌ریزی داشتیم.

وی افزود: در بازار توزیع مرغ دو روز مشکل داشتیم که به دلیل بحث قیمت بود ولی ‌دیگر مشکلی نداریم. ‌

شاهرخی اضافه کرد: مقداری ذخیره مرغ منجمد نیز داریم که اگر احساس کنیم هم ‌استانی‌ها نیاز دارند از ذخیره مرغ منجمد خود استفاده می‌کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به این‌که قیمت مصوبی که دولت به ‌صورت رسمی اعلام کرده به ازای هر کیلوگرم ۷۳ هزار تومان است، تصریح کرد: ‌البته این قیمت در صورتی بود که جوجه یک روزه را به مرغداران ۱۷ هزار تومان ‌می‌دادند اما آن‌ها جوجه یک روزه را حدود ۸۰۰۰ تومان گران‌تر خریدند و نهاده‌ها ‌نوساناتی داشت فعلاً به صورت موقت با توجه به هزینه واحدی که داشته و آنالیزی که ‌در چندین جلسه کارشناسی فشرده انجام شده فعلاً قیمت هر کیلوگرم مرغ ۷۸ هزار ‌تومان است. ‌

وی تأکید کرد: اگر قیمت جوجه یک روزه به قیمت مصوب برگردد و نهاده‌های مورد ‌نیاز مرغداران تأمین شود قیمت مرغ نیز به قیمت مصوب برخواهد گشت. ‌شاهرخی افزود: مرغ‌های کشتار شده توسط سامانه کابوک به فروش رسیده است.

‌انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha