• یکشنبه / ۱۱ تیر ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۵
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1402041106655
  • منبع : نمایندگی خوزستان

رئیس کل دادگستری خوزستان:

حفظ امنیت و نظارت بر حقوق عامه سرلوحه امور قرار گیرد

حفظ امنیت و نظارت بر حقوق عامه سرلوحه امور قرار گیرد

ایسنا/خوزستان رئیس کل دادگستری خوزستان در دیدار با مسئولان جدید قضایی استان، بر ضرورت حفظ امنیت و نظارت بر حقوق عامه تاکید کرد.

علی دهقانی در این نشست، اظهار کرد: مردم ولی نعمتان دستگاه قضایی هستند و روسای دادگستری و دادستان‌ها باید در کنار رسیدگی به دعاوی قضایی، بر حفظ حقوق افراد در جامعه نظارت کافی را داشته باشند. موفقیت یک مجموعه حاصل و نتیجه تلاش همه ارکان است و یک مدیر موفق کسی است که از ظرفیت موجود منابع انسانی و تجهیزات، بتواند بهترین بهره‌ را برده و به نتیجه قابل قبول برسد.

به گزارش ایسنا به نقل از دادگستری کل خوزستان، وی ادامه داد: حفظ امنیت روانی جامعه، پیگیری پرونده‌های مهم تا رسیدن به نتیجه و اجرای احکام، برخورد بدون تعارف با فساد، پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و نظارت بر حفظ حقوق شهروندی و حقوق عامه از تکالیف دادستان‌هاست که باید به‌صورت ویژه مدنظر قرار گیرد.

دهقانی با اشاره به اهمیت منافع سازمانی و نفع عمومی جامعه بر اعمال سلیقه شخصی در مدیریت، گفت: انتظار داریم مدیران قضایی جدید، ضمن نظارت مستمر بر مجموعه کارکنان خود، با ایجاد ارتباط موثر با آنان در ارتقای کیفیت مجموعه تحت امر خود کوشا باشند.

وی همچنین ضمن تاکید بر ضرورت حفظ استقلال قضایی، خواستار تعامل و همکاری مدیران قضایی با مدیران ادارات در راستای پیشگیری از وقوع جرائم و مقابله با برهم‌زنندگان نظم و امنیت اجتماعی شد.

نطارت بر تسریع همراه با دقت در رسیدگی به پرونده‌های قضایی کثیر الشاکی و مسن با اولویت بازگشت اموال مالباختگان و اتقان آرای صادره، اجرای برنامه‌های سیاست‌های تحولی دستگاه قضایی از جمله استفاده از دادرسی الکترونیک، ساماندهی جمعیت کیفری و استفاده از جایگزین‌های قضایی و بهره‌مندی از ظرفیت معتمدین محلی در حل و فصل دعاوی، از دیگر مواردی بود که در این نشست توسط رئیس کل دادگستری خوزستان و سایر مسئولان قضایی استان در این نشست، مورد تاکید قرار گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha