• شنبه / ۱۰ تیر ۱۴۰۲ / ۰۷:۳۹
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402041005431
  • خبرنگار : 50593

کارشناس عالی تصادفات و امور فنی استان:

۳۵ درصد از تصادفات فوتی در مازندران سهم موتورسواران است

۳۵ درصد از تصادفات فوتی در مازندران سهم موتورسواران است

ایسنا/مازندران کارشناس عالی تصادفات و امور فنی استان مازندران گفت: براساس آمارهای موجود حدود ۳۵ درصد از تصادفات فوتی سهم موتورسواران است.

بی نظمی در شهر و گریز از قانون شهرهایی پر از هیاهو، صداهایی بلند و گوشخراش و آواهایی که همیشه ذهن را پر از آشوب می‌کند، گویی صدای ویراژ موتورسیکلت‌ها پژواک‌هایی است که باید همیشه شنیده شود، صدایی که همه را کلافه، شهر را بی نظم و از طرفی گریز از قانون از سوی موتورسواران را با خود یدک می‌کشد.

 عبور از چراغ قرمز، گذر از خیابان یک طرفه، ویراژ در پیاده رو، حضور پرسرعت در بزرگراه‌ها و هر نوع بی قانونی که در شهرها مشاهده می‌شود، یک طرف آن به موتورسیکلت سواران برمی‌گردد.

۳۵ درصد از تصادفات فوتی در مازندران سهم موتورسواران است

خیابان‌های شلوغ شهرها زمانی برای فکر کردن به عابران پیاده و خودروها نمی‌دهد، اما دقیقا وقتی که غرق در افکار خود برای گذشتن از چراغ سبز هستیم به یکباره موتورسیکلتی با سرعتی همچون باد چنان از کنار عابران عبور می‌کند که چند ثانیه فرد را دچار شوک می‌کند. تمام این موارد مطرح شده موجب شد تا با کارشناس عالی تصادفات و امور فنی در استان مازندران گفت‌وگویی داشته باشیم.

در این باره "سروان مرتضی ابراهیمی" کارشناس عالی تصادفات و امور فنی مازندران به ایسنا، می‌گوید: از هر نوع بی قانونی که از موتورسیکلت‌ها بگوییم مهمترین آن‌ها استفاده نکردن از بیمه نامه و گواهینامه رانندگی است.

 وی می‌افزاید: دو موضوع بسیار حیاتی و قانونی که شاید بخشی از آن به جان خود موتورسواران هم بستگی دارد، زیرا براساس آمارهای موجود حدود ۳۵ درصد از تصادفات فوتی سهم موتورسواران است.

ابراهیمی، کارشناس عالی تصادفات و امور فنی مازندران با تاکید به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی به عنوان یکی از ضروریات زندگی همه مردم به ویژه موتورسواران، رانندگان خودرو و عابران پیاده است، اظهار می‌کند: اما زمانی که این قوانین از سوی افراد مختلف نادیده گرفته شود به نوعی آشوب شهر را فرا خواهد گرفت و زندگی برای همه سخت‌تر می‌شود، زیرا با افزایش آمار تصادفات، مرگ و میر و مجروحیت، شادی از خانه‌ها پر خواهد کشید.

این مسئول، داشتن گواهینامه را به عنوان یک اصل مهم در راستای رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی می‌داند و می‌گوید: اما برخی از رانندگان و موتورسواران تمایلی به داشتن گواهینامه و بیمه نامه ندارند این در حالی است که خطراتی که پس از هر نوع حادثه‌ای برای این افراد رخ خواهد داد، تاوان آن بسیار سنگین‌تر از اقدام برای داشتن مدارک است.

وی وجود حدود ۱۲ میلیون موتورسیکلت در کشور را نشان از امرار معاش و تامین معیشت خود به خرید موتورسیکلت اقدام می‌کنند، یادآور شد: اما به دلیل رعایت نکردن قانون از سوی برخی افراد موتورسوار، اکنون همه این قشر از دید مردم قانون گریز هستند.

وی می افزاید: هم چنین از آنجا که موتورسیکلت به عنوان یک وسیله سبک و تندرو و حتی وسیله‌ای برای کسب درآمد بسیار مورد استقبال جوانان قرار دارد، استفاده از آن در جامعه روند افزایشی دارد و برخی از جوانان برای تفریح و سرگرمی تمایل به خرید آن دارند.

۳۵ درصد از تصادفات فوتی در مازندران سهم موتورسواران است

به گفته کارشناس عالی تصادفات و امور فنی مازندران، براساس آمارهای موجود به طور میانگین بیش از ۳۵ درصد حوادث و تصادفات فوتی مربوط به موتورسواران است که باید با قانونمند کردن موتورسواران و اقدامات فرهنگی مناسب، راهکارهایی برای کاهش تصادفات این قشر از کاربران ترافیک ارائه داده شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha