• پنجشنبه / ۸ تیر ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402040804902
  • خبرنگار : 50471

رئیس اداره ارشاد نهاوند اعلام کرد

برگزاری کلاس‌های اوقات‌ فراغت در بیش از ۳۰ کانون مساجد نهاوند

برگزاری کلاس‌های اوقات‌ فراغت در بیش از ۳۰ کانون مساجد نهاوند

ایسنا/همدان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نهاوند با بیان اینکه کلاس‌های ویژه اوقات فراغت در بیش از ۳۰ کانون فرهنگی، هنری مساجد سطح شهر و روستاهای شهرستان نهاوند برگزار می‌شود، گفت: تلاش شده برگزاری این برنامه‌ها و کلاس‌ها در برگیرنده تمام نقاط شهرستان باشد.

امیر بحیرایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: سرفصل برنامه‌ها، رویکردها و اهداف این کلاس‌ها آموزش‌های هنری و قرآنی است که با بهره‌گیری از اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در فصل تابستان تبیین و تشریح شده است.

وی اضافه کرد: همچنین توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فعالیت‌ها و برنامه‌های آموزشی در بخش‌های مختلف از جمله در بخش هنرهای تجسمی که شامل کلاس‌هایی نظیر خوشنویسی، نقاشی رنگ ‌و روغن، نقاشی آبرنگ، طراحی و تکنیک‌های نقاشی، آموزش‌های تخصصی رایانه photoshop و corel، گرافیک و گرافیک رایانه برای ایام اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در نظر گرفته شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند با اشاره به ارائه کلاس‌های آموزش در بخش موسیقی، افزود: کلاس‌های موسیقی در دو بخش سازهای ایرانی و جهانی ارائه شده است که در بخش سازهای ایرانی دف، تنبک، کاخور، سنتور و در بخش سازهای جهانی پیانو، ویولن، هنگ درام و گیتار تدریس خواهد شد.

بحیرایی برگزاری دوره‌های آموزش تئوری موسیقی را از دیگر برنامه‌های این بخش عنوان کرد و گفت: در بخش آموزش‌های تئوری کلاس‌های آواز پاپ ایرانی و نیز موسیقی کودک در نظر گرفته شده است.

وی به برگزاری کلاس‌های آموزشی در حوزه تئاتر و نمایش هم اشاره کرد و افزود: در این بخش هم فعالیت‌ها و برنامه‌های متنوعی تدارک دیده شده که برگزاری کلاس‌های آموزش بازیگری، نقالی، نمایشنامه‌نویسی، فیلم‌نامه‌نویسی، طراحی لباس و طراحی صحنه از آن جمله است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند یادآور شد: کارگاه‌های بازیگری و جلسات نقد فیلم و همچنین اکران فیلم‌های روز در سینما اندیشه شهرستان نیز از دیگر فعالیت‌های بخش نمایش خواهند بود.

وی برگزاری کلاس‌های قرآنی از جمله قرائت، حفظ، ترتیل و مفاهیم قرآن کریم، برگزاری جلسات، کلاس‌ها و ورکشاپ‌های شعر و داستان و شاهنامه‌خوانی را از دیگر برنامه‌های تدوین شده برای این ایام عنوان کرد.

بحیرایی در پایان ضمن قدردانی از مسئولان انجمن‌های فرهنگی، هنری و قرآنی شهرستان، خاطرنشان کرد: این فعالیت‌ها و دوره‌های آموزشی بر اساس کارشناسی و نیازسنجی‌های انجام شده توسط همکاران ما در انجمن‌ها صورت ‌گرفته است که امیدواریم بتوانیم با انجام این‌گونه فعالیت‌ها، گام‌های مؤثری در راستای ارتقای سطح فرهنگ و افزایش دانش جوانان و علاقمندان عرصه‌های مختلف فرهنگ و هنر شهرستان برداریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha