• چهارشنبه / ۷ تیر ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۶
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 1402040704465
  • خبرنگار : 71381

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) هفتم تیر ماه ۱۴۰۲هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات‌شان پاسخ دادند.

به گزارش ایسنا، مشروح گفت‌وگوهای احسان خاندوزی وزیر اقتصاد، جواد اوجی وزیر نفت، میثم لطیفی رئیس سازمان اداری استخدامی، علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست، پیمان جبلی رئیس صداوسیما، سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، محمد دهقان معاون حقوقی رئیس جمهور را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

اعلام آخرین وضعیت آزادسازی پول‌های بلوکه‌شده ایران

احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در پاسخ به پرسشی درباره افزایش کارمزد تراکنش کارت به کارت در برخی بانک‌ها، اظهار کرد: بانک مرکزی از مدتی پیش مصوب کرد که با توجه به این‌که شرکت‌های دست‌اندرکار و هم شبکه بانکی کشور متقاضی این بودند که درآمد ناشی از خدمات داشته باشند تا سود، بانک مرکزی یکی از محل‌های آن را افزایش کارمزد قرار داد باتوجه به این‌که مدت زیادی بود این رقم تغییر نکرده بود و این ناشی از ابلاغ کارمزدها در تراکنش‌هاست.

وی افزود: در مصوبه بانک مرکزی سقفی در نظر گرفته شده که اگر از هر اعدادی بالاتر تراکنش صورت گیرد، میزان کارمزد تراکنش نباید از سقف مصوبه بانک مرکزی افزایش پیدا کند.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

بهره‌برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی با حضور رئیس‌جمهور به زودی

جواد اوجی وزیر نفت با تبریک عید قربان گفت: صنعت نفت برای مردم ایران عیدی بزرگی دارد و آن دستاورد بی‌نظیر فاز ۱۱ پارس جنوبی است که از سال ۷۹ بین شرکت های مختلف خارجی قراردادها دست به دست می‌شد و مهم ترین فاز پارس جنوبی بود و موقعیت آن در نقطه صفر مرزی قرار داشت.

وی با بیان این که شب گذشته سکوی فاز ۱۱ پارس جنوبی نصب شد، گفت: ظرف هفته‌های آتی بهره‌برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی با حضور رئیس‌جمهور انجام می‌شود.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

تغییر ساعت کاری با مجوز سران قوا بود

میثم لطیفی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری استخدامی درباره تغییر ساعت کاری گفت: تغییر ساعت کاری از ساعت ۶ تا ۱۳ و ما بقی به صورت دور کاری با مجوز سران قوا بود.

وی توضیح داد: داستان از آنجا شروع شد که در مجلس شورای اسلامی  مصوب‌ شد تغییر ساعت در وقت تابستان انجام نشود و ساعت ها ثابت باشد، اما دولت پیشنهادی را آورد و  بررسی کرد که در اسفند ۱۴۰۱ مصوب شد ساعت کارکنان در ایام مصرف بالای برق از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور از ساعت ۶ تا ۱۳ باشد و مابقی ساعت به صورت دور کاری لحاظ شود.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

پروژه‌ای به نام میانکاله دیگر وجود ندارد/ کیفیت آب سد چم‌شیر مشکلی ندارد

علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست درباره وضعیت پروژه میانکاله بیان کرد: اصلا پروژه ای به نام میانکاله دیگر وجود ندارد چراکه هچ گونه مجوزی برای آن داده نشده است، اصل کار ما مبتنی بر نقشه آمایش استان است، در آنجا از لحاظ علمی، اقتصادی و اجتماعی چنین پروژه ای قابل اجرا نیست.

سلاجقه همچنین با اشاره به اینکه در حوزه سد چم شیر و حقآبه آن مشکلی نداریم، گفت: بحث هایی پیرامون کیفیت آب آن مطرح است  و با توجه به تراز آبگیری که تاکنون انجام شده است در آنجا مشکلی از لحاظ کیفیت آب وجود ندارد.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

نظام حکمرانی فرهنگی و هنری قدیمی ما نیاز به بازتعریف دارد

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به اینکه صدا و سیما مرجعیت رسانه ای افکار عمومی را دارد؟گفت: با توجه به دغدغه هایی که فناوری‌های نوین ایجاد کرده در یک دهه اخیر شاهد تضعیف نظام حکمرانی معمولی و سنتی هستیم. بنابراین نظام حکمرانی فرهنگی و هنری قدیمی ما نیاز به بازتعریف دارد. البته وقتی این صحبت را می‌کنیم ممکن است برخی سوءاستفاده سیاسی کنند و بگویند صدا و سیما مرجعیت اش کاهش یافته است، در حالی که صدا و سیما و وزارت فرهنگ و ارشاد و دستگاه‌های فرهنگی و هنری با فناوری هایی مواجه هستند که با سرعت بالا دارد خود را تحمیل می کند و باید خود را با این فناوری‌ها بازتعریف کنند.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

قانون را دور نزده‌ایم

پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما در پاسخ به این پرسش که آیا صداوسیما قانون مجلس را برای نظارت بر نمایش خانگی دور نزده است؟ اظهار کرد: این مصوبه، مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است.نظارت بر صوت و تصویر فراگیر  بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی بین وزارت ارشاد و صداوسیما کاملا مشخص است و قانونی در این زمینه دور زده نشده است.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

نیروی کار متخصص ایرانی به قطر اعزام می‌شود

سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره توافق‌های انجام شده در سفر وزیر کار قطر به ایران، اظهار کرد: در سفر وزیر کار قطر به ایران، برنامه‌های متنوعی از جمله اعزام کار نیروی متخصص و ماهر به کشور قطر در دستور کار قرار گرفت. مقرر شد دفتر روابط کار ما در دوحه فعال شود و متناسب با نیاز شرکت های قطری به مرور زمان نیروی متخصص به این کشور اعزام شود.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

اعتبار ۱۲هزار میلیاردی دولت برای «دارویار»/برنامه‌ریزی افزایش ذخایر دارویی

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت درباره تامین نیازهای داروی کشور، گفت: ما باید زمینه های کمبود دارو را باید برطرف کنیم. در یکی دو هفته اخیر هم کارهای خوبی در دولت و مجلس انجام شد. سازمان برنامه و بودجه در دولت حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان به طرح دارویار و شرکت‌های دارویی اختصاص داد و بانک مرکزی ۳۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات داد. مجلس هم در رابطه با ارزش افزوده برای دارو وتجهیزات که نمونه داخلی ندارند، معافیت داد. این اقدامات زمینه هایی ایجاد می کند که دارو به مقدار کافی تامین کنیم.

وی افزود: یکی از راهکارهای مقابله با کمبود دارو این است که ذخایر استراتژیک خود را افزایش دهیم که در همین زمینه در حال کار هستیم تا ذخایر را افزایش دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha