• چهارشنبه / ۷ تیر ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402040704459
  • خبرنگار : 50295

تابستان، فصلی برای رسیدگی به امور مغفول مانده

تابستان، فصلی برای رسیدگی به امور مغفول مانده

ایسنا/زنجان معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار زنجان گفت: باید تنوع خوبی در برنامه‌های تابستان وجود داشته باشد تا هرکسی با علاقه‌مندی خود در شاخه‌های مختلف حضور یابد.

ابوالفضل رفیعی پیش از ظهر امروز ( ۷ تیرماه) در آیین افتتاحیه فعالیت‌های تابستانی دانش‌آموزی در استان زنجان اظهار کرد: همزمان با شروع فصل تابستان یکی از دغدغه‌های والدین و خود دانش‌آموزان این است که چگونه و به چه شکلی از فرصت تعطیلات فصل تابستان استفاده کنند.

وی افزود: دانش‌آموزان می‌توانند یک‌بخش از تعطیلات تابستان خود را به اقدامات و فعالیت‌هایی که در طول سال‌تحصیلی فرصت کمتری برای انجام آن داشته‌اند، اختصاص دهند. سفر، تفریح، فعالیت‌های ورزشی و ... نیز بخشی دیگر از اقدامات است ولی به هرشکل باید به این فصل به عنوان فرصتی برای پرداختن به اموری که مغفول مانده، نگاه شود.

این مسئول با بیان اینکه علاقه گروه‌های مختلف دانش‌آموزی متفاوت است به عنوان مثال برخی از گروه‌های دبیرستانی خصوصا پسران در اردوهای جهادی به محرومان کمک می‌کنند، تصریح کرد: باید به گونه‌ای برای برنامه‌های تابستان برنامه‌ریزی کرده و هدف‌گذاری کنیم که فرصت خوبی برای خودسازی دانش‌آموزان فراهم شود تا در کنار تحصیل بتوانند اقدامت دیگری نیز داشته باشند و فرآیند جامعه‌پذیری و آماده شدن برای حضور در اجتماع را تکمیل کنند.

رفیعی با بیان اینکه باید تنوع خوبی در برنامه‌های تابستان وجود داشته باشد تا هرکسی با علاقه‌مندی خود در شاخه‌های مختلف حضور یابد، ادامه داد: در رابطه با برنامه‌های تابستانه فقط آموزش‌وپرورش فعالیت نمی‌کند و شاهد اوج گرفتن فعالیت‌ها در مساجد و محلات نیز هستیم. همچنین همه ما وظیفه داریم به گونه‌ای زمینه‌سازی کنیم تا برنامه‌های تابستان به بهترین شکل آماده شود.

وی با بیان اینکه اردوهای دانش‌آموزی یکی از وسیله‌های خوب برای انتقال مفاهیم به صورت غیرمستقیم است، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین هدف‌هایی که امروزه نیاز محسوب می‌شود، این است که در لابه‌لای برنامه‌های فرهنگی و ورزشی بحث‌های تبیینی و تقویت باورها به داشته‌ها، هویت دینی و ملی را نیز داشته باشیم تا کمکی به تقویت و تحکیم پایه‌های اعتقادی انجام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha