• چهارشنبه / ۷ تیر ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402040704340
  • خبرنگار : 71415

رئیس شین بت: در حال تولید گنبد آهنین سایبری هستیم

رئیس شین بت: در حال تولید گنبد آهنین سایبری هستیم

رئیس آژانس امنیتی شین بت رژیم صهیونیستی گفت، تل‌آویو در همکاری با چند کشور در حال تولید آنچه است که او "گنبد آهنین سایبری جهانی" برای شناسایی تهدیدات و مقابله با آنها با استفاده از هوش مصنوعی خواند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رونن بار، رئیس آژانس امنیتی شین بت رژیم صهیونیستی ادعا کرد، این رژیم در حال همکاری با چند کشور برای تولید سامانه "گنبد آهنین سایبری جهانی" است که از هوش مصنوعی برای شناسایی تهدیدات و مقابله با آنها استفاده می‌کند.

بر اساس گزارش شبکه تلویزیونی i24NEWS گزارش داد، رونن بار به کنفرانس International Cyber Week که با میزبانی دانشگاه تل‌آویو برگزار شد، ادعا کرد: "گنبد آهنین  که سرویس شین بت در حال تولید آن برای فضای مجازی است هم اکنون در حال برداشتن اولین گام‌های خود است. آرایش ائتلاف‌ها در حال ظهور بوده و هم اکنون عملیاتی شده است. ما هم اکنون در حال همکاری با چند کشور تاثیرگذار در این عرصه بوده و شاهد شروع روند شکل گیری گنبد آهنین سایبری جهانی هستیم.

بار گفت سازمان تحت امر او به طور موثر از فن آوری هوش مصنوعی برای جلوگیری از تهدیدات تروریستی استفاده می‌کند و اضافه کرد، "تکنولوژی هوش مصنوعی به طور خود به خود در دستگاه اقدامات متقابل سرویس شین بت تلفیق یافته است.

رونن بار اظهار کرد: "ما با استفاده از هوش مصنوعی تعداد چشمگیری از تهدیدات را شناسایی کردیم...هدف ما تضمین این بود که هوش مصنوعی منجر به تکامل و نه انقلاب شود و در این راستا نیازمند رویکرد باز سرویس‌های امنیتی و غول‌های حوزه فن آوری و همکاری میان دو گروه هستیم."

این مقام امنیتی رژیم صهیونیستی اظهار کرد، سرویس تحت امر او پی برده "پیروزی در این جنگ با سنگ و چوپ دستی امکانپذیر نیست."

او در ادامه با حمله به نیروهای مقاومت فلسطینی در غزه و جنین مدعی شد: "ما در اعماق شبکه هستیم و به خوبی می‌بینیم که در آن چه اتفاقی رخ می‌دهد: جاسوسی، تروریسم، تحریک و نفوذ خارجی. این شبکه همچون لانه‌های فلسطینی‌ها در جنین و تونل‌ها در نوار غزه فضای امنی برای دشمنان ما نیست."

گنبد آهنین یک سامانه ضدهوایی اسرائیلی تولید شده توسط شرکت‌های تسلیحات ساز "رافائل" و "صنایع هوا-فضای اسرائیل" است که در سال 2011 استقرار یافت. این سامانه برای رهگیری راکت‌های کوتاه برد و گلوله‌های توپخانه تا شعاع 43 مایلی طراحی شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۷ ۱۲:۴۱

خدایا از عمر ما بکاه و به عمر امام خامنه ای بیفزای.........ایشان به درستی فرمودند که دشمنان اسلام احمق های درجه یک هستند.......چندین سال قبل از این تاریخ که صهیونیست ها به چنین امکاناتی فکر کنند به مقامات عالی امنیتی در حوزۀ سایبری و جنگ الکترونیک فرمودند: به دنبال تحقیق و افزایش نیروی رزمی در حوزه های هوش مصنوعی باشید تا از پیشرفت های جهانی عقب نمانیم بنازم به چنین رهبری حکیم و هوشمند و این است تفاوت رهبری ولایت فقیه با رهبران مادی...........