• چهارشنبه / ۷ تیر ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402040704279
  • خبرنگار : 50037

ورود به فاز عملیاتی احداث مدارس و زمین‌های چمن مصنوعی تحولی بزرگ در درگزین

ورود به فاز عملیاتی احداث مدارس و زمین‌های چمن مصنوعی تحولی بزرگ در درگزین

ایسنا/همدان فرماندار درگزین گفت: ورود به فاز عملیاتی در ساخت و احداث مدارس و زمین های چمن مصنوعی تحولی بزرگ در حوزه مدارس این شهرستان بوده که محقق شد و پس از بهره برداری از این پروژه‌ها خدمات بهتری به دانش آموزان درگزینی ارائه می‌شود.

کمیل خواستان چهارشنبه ۷ تیرماه در جمع خبرنگاران، درباره اعتبارات حوزه آموزش و پرورش شهرستان اظهار کرد: اعتبارات بسیار خوبی از محل محرومیت زدایی برای شهرستان در سال گذشته دیده شد که با این اعتبارات موفق شدیم مدارس نیمه تکمیل باقی مانده از سال‌های گذشته را دوباره به چرخه ساخت و تکمیل بازگردانیم.

وی افزود: برخی از این مدارس از سالیان سال به عنوان یک زخم کهنه مسکوت مانده و حتی مجوزهای لازم را نیز دریافت نکرده بودند که با پیگیری های صورت گرفته علاوه بر دریافت مجوزها، اعتبارات لازم نیز برای این مدارس جذب شده و هم اکنون نیز در مرحله ساخت هستند. 

خواستان خاطرنشان کرد: با آغاز عملیات عمرانی طرح های ساخت مدارس در سطح شهرستان انقلابی در این حوزه شکل گرفته که در گذشته بی‌سابقه بوده است و در آینده بسیار نزدیک تأثیر مستقیم آن را به روی دانش آموزان شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه با آغاز ساخت و سازهای مسکن به ویژه در مسکن مهر و شهرک فرهنگیان فاز ۲، مردم مطالبه ساخت مدرسه را داشتند به طوریکه احداث مدرسه در این مناطق یک نیاز ضروری بود، گفت: با پیگیری ‌ها تلاش شد تا مدرسه‌ای ۱۴ کلاسه با تمام امکانات به روز با اعتباری افزون بر ۲۲۰ میلیارد ریال به مساحت ۲۶۰۰ مترمربع در این منطقه احداث شود که هم اکنون این طرح از پیشرفت بسیار خوبی برخوردار است.

فرماندار درگزین با تأکید بر اینکه نگاه دولت سیزدهم به روستائیان بسیار ویژه بوده و به تبع آن نیز در روستاهای شهرستان توسعه ساخت مدارس آغاز شده و با قدرت در حال اجراست، ادامه داد: مدرسه روستای حکان با اعتباری افزون بر ۸۰ میلیارد ریال در حال ساخت و احداث بوده تا بتواند خدمات مطلوب تری به دانش آموزان این روستا ارائه کند.

وی با بیان اینکه اعتقاد داریم اگر مشکلات حوزه آموزش و پرورش برای تحصیل دانش آموزان مرتفع شود، آینده کشور درخشان تر خواهد بود، افزود: روستای منوچهر از دیگر روستاهای شهرستان درگزین بوده که از نبود مدرسه با کیفیت رنج می برد و برای مرتفع شدن این مشکل در سال گذشته با پیگیری‌های انجام شده اعتبار مورد نیاز ساخت مدرسه‌ای چهار کلاسه به مساحت ۷۲۰ مترمربع با اعتباری افزون بر ۶۰ میلیارد ریال برای احداث تأمین شد و هم اکنون این پروژه در مرحله ساخت و ساز و اجراست.

خواستان همچنین با اشاره به اینکه مشکلات ساخت مدرسه در روستای مزرعه صارم نیز حل شده و به زودی ساخت مدرسه در این روستا آغاز خواهد شد، تصریح کرد: اعتبارات لازم برای این پروژه پیش بینی و اختصاص گرفته تا با اعتباری افزون بر ۶۰ میلیارد ریال این روستا از یک مدرسه چهار کلاسه مناسب برخوردار شود.

خواستان با بیان اینکه پیگیری ها برای ادامه روند ساخت و تکمیل مدرسه زکیه شهر قروه نیز انجام شده و به زودی احداث این پروژه نیز آغاز می‌شود، مطرح کرد: تحولی که در آموزش و پرورش از سال گذشته آغاز شده و هم اکنون نیز ادامه دارد در گذشته بی سابقه بوده و این روند را ادامه خواهیم داد تا زیرساخت های اولیه برای تحصیل و شکوفایی دانش آموزان شهرستان فراهم شود.

وی با بیان اینکه موضوع آموزش و پرورش در اعتبارات سال گذشته ویژه دیده شده است، اظهار کرد: آموزش و پرورش بنای اصلی کشور بوده و نگاه به آن موجب توسعه، پیشرفت و ارتقای شهرستان خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha