• چهارشنبه / ۷ تیر ۱۴۰۲ / ۰۹:۴۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402040704092
  • خبرنگار : 71592

مقام سابق اطلاعاتی رژیم صهیونیستی: سفر نتانیاهو به چین یک اشتباه استراتژیک است

مقام سابق اطلاعاتی رژیم صهیونیستی: سفر نتانیاهو به چین یک اشتباه استراتژیک است

رئیس سابق سرویس اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی، سفر نخست وزیر این رژیم به چین را یک اشتباه استراتژیک دانست که به منافع رژیم صهیونیستی آسیب می‌زند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری سما، آموس یادلین، رئیس سابق سرویس اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی گفت، ظاهرا سفر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به چین به تقلید از عربستان سعودی انجام می‌شود که با پادرمیانی پکن روابطش را با ایران از سر گرفت؛ اقدامی که احتمالا سیگنالی از سوی ریاض است مبنی بر اینکه گزینه‌های دیپلماتیک دیگری دارد که ایالات متحده را از خاورمیانه دور می‌کند.

وی افزود، این سفر به منافع رژیم صهیونیستی آسیب می‌زند و آن را به جلو نخواهد برد. اگر اطرافیان نخست وزیر فکر می‌کنند که هوشمندانه است او مانند محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی رفتار کرده و به چین سفر کند تا جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا را آزار دهد و ثابت کند که رژیم صهیونیستی گزینه استراتژیک دیگری دارد، مرتکب اشتباه بزرگی شده‌اند و اهمیت رقابت بین قدرت‌های بزرگ ژئوپولیتیک در قرن بیست و یکم را درک نمی‌کنند زیرا برخلاف رژیم صهیونیستی، عربستان سالانه میلیاردها دلار کمک نظامی از آمریکا دریافت نمی‌کند، به وتوهای آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل وابسته نیست، به تضمین‌های مالی آمریکا وابسته نیست و پیشرفته‌ترین سیستم‌های تسلیحاتی آمریکا را در اختیار ندارد.

یادلین تاکید کرد که «اسرائیل برای پیشبرد اهداف استراتژیک خود؛ جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای و افزودن عربستان سعودی به دایره عادی سازی روابط به دولت بایدن نیاز دارد» و یادآور شد، چین همیشه در سازمان ملل علیه رژیم صهیونیستی رای داده، حامی قدیمی فلسطین است و ائتلاف استراتژیکی با ایران دارد.

این مقام صهیونیستی گفت، چین از نظر همکاری امنیتی، استراتژیک و عملیاتی نمی‌تواند با آمریکا برابری کند. این اشاره رژیم صهیونیستی برای سفر نتانیاهو به چین ترفندی است که انتظار نمی‌رود موقعیت رژیم را در قبال واشنگتن بهبود بخشد. نخست وزیر برای بازگرداندن روابط با ایالات متحده به مسیر درست، کارت‌های بسیار قوی‌تری دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۷ ۱۰:۵۵

اذعان عاجزانه و اعتراف صریح به اینکه رژیم جعلی اسقاطیل بدون حمایت آمریکا+اروپا هرگز قادر به تنفس نیست و اینکه ژاندارم بزرگ آمریکا در منطقۀ غرب آسیاست و برای همین اصل ژاندارمی اسقاطیل است که آمریکا هزینه های گزافی را برای ابقاء این رژیم اشغالگر می کند........و....و....البته عمر این رژیم در حال تمام شدن است و پس لرزه های آن شروع شده..........