• چهارشنبه / ۷ تیر ۱۴۰۲ / ۰۸:۰۰
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1402040703941
  • خبرنگار : 30188

فروشگاه‌ساز چیست و برترین آنها کدامند؟

فروشگاه‌ساز چیست و برترین آنها کدامند؟

فروشگاه‌ساز، همان‌طور که از نامش پیداست، به شما امکان ساخت یک فروشگاه را می‌دهد. اما چه نوع فروشگاهی؟ ساخت یک فروشگاه اینترنتی.

به گزارش ایسنا به نقل از ووکامرس، امروزه اکثر کسب‌وکارها با فضای اینترنت آشنایی دارند و مردم هم استقبال بی‌نظیری از آن‌ها نشان داده‌اند. دیگر، روش‌های کسب‌وکار سنتی نمی‌تواند پاسخگوی نیاز بازار باشد و اکثر مردم به دلیل مشغله‌های زیاد کاری ترجیح می‌دهند تا از وب‌سایت‌های آنلاین کمک بگیرند.

فروشگاه ساز چیست؟

فروشگاه ساز نوعی سایت‌ساز است که یک وب‌سایت حرفه‌ای با کاربردهای مختلف و بدون داشتن دانش کدنویسی را به شما تحویل می‌دهد. نرم‌افزارهایی که به عنوان فروشگاه‌ساز هستند به E-commerce معروف هستند. با شروع فعالیت فروشگاه‌سازها، وب‌سایت‌های فروشگاهی به سرعت رشد کرده‌اند.

یک فروشگاه‌ساز به راحتی درگاه پرداخت، مدیریت انبار، صدور فاکتورها، محصولات و انواع فعالیت‌هایی که یک وب‌سایت به آن نیاز دارد را برای شما فراهم می‌کند. همچنین به راحتی می‌توانید وب‌سایت‌تان را مدیریت کنید.

فروشگاه‌ساز چیست و برترین آنها کدامند؟

انواع فروشگاه سازها

در حالت کلی، فروشگاه‌سازها به دو دسته متن‌باز (open source) و اشتراکی (SaaS) تقسیم می‌شوند.

فروشگاه‌سازهای متن‌باز (OpenSource)

فروشگاه‌سازهای متن‌باز (OpenSource) بر پایه کدهای باز و قابل تغییر ساخته شده‌اند، به طوری که هر کسی می‌تواند آن‌ها را بر اساس نیاز خود تغییر دهد و بهبود بخشد. در هنگام استفاده از فروشگاه‌ساز متن‌باز نیاز به دانش کدنویسی بیشتری پیدا می‌کنید.

فروشگاه سازهای اشتراکی (SaaS)

در فروشگاه سازهای اشتراکی (SaaS) کاربران می‌توانند با پرداخت هزینه اشتراک، از یک فروشگاه آنلاین کامل و قابل تنظیم استفاده کنند. به این نوع فروشگاه‌سازها Saas که اختصار عبارت Software as a Service است، گفته می‌شود. توجه داشته باشید در این مورد دسترسی به کدهای فروشگاه وجود ندارد.

معرفی برترین فروشگاه‌سازها در ایران

معروف‌ترین فروشگاه‌سازهایی که در ایران مورد استفاده قرار می‌گیرند، عبارتند از ووکامرس، مجنتو، جوملا، پرستاشاپ و... . در این بین ووکامرس از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است و کاربران ایرانی اکثراً از این فروشگاه‌ساز استفاده می‌کنند. فروشگاه‌ساز ووکامرس امکانات زیادی در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. از این رو، توانسته گزینه خوبی برای راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی با قابلیت‌های بالا باشد.

فروشگاه‌هایی که با فروشگاه‌ساز ووکامرس راه‌اندازی می‌شوند بهتر است از هاست ووکامرس که به صورت اختصاصی برای آن راه‌اندازی شده است، استفاده کنند. منابع در نظر گرفته شده در هاست ووکامرس تطبیق کامل برای فروشگاه های ووکامرسی را دارد. از این رو دیگر نباید نگران پیش آمدن مشکلات احتمالی باشید.

تفاوت طراحی سایت و فروشگاه‌ساز چیست؟

طراحی سایت و فروشگاه‌ساز دو نوع سیستم متفاوت برای ایجاد حضور آنلاین کسب‌وکارها هستند. طراحی سایت به معنی ایجاد یک صفحه وب است که شامل اطلاعات و خدمات کسب‌وکار است. در حالی که فروشگاه‌ساز، یک سیستم کامل برای فروش محصولات و خدمات آنلاین است.

در طراحی سایت، هدف اصلی ارائه اطلاعات و خدمات به مخاطبان است، در حالی که در فروشگاه‌ساز، هدف اصلی فروش محصولات و خدمات است. همچنین، در فروشگاه‌ساز، امکاناتی مانند پرداخت آنلاین، مدیریت سفارشات و مشتریان، قالب‌های زیبا و قابل تنظیم و بسیاری از قابلیت‌های دیگر وجود دارد که در طراحی سایت به این امکانات دسترسی نیست.

به طور کلی، طراحی سایت برای ارائه اطلاعات و خدمات به مخاطبان و فروشگاه‌ساز برای فروش محصولات و خدمات آنلاین استفاده می‌شوند. هر کدام از این دو سیستم، امکانات و ویژگی‌های خود را دارند و بسته به نیاز کسب‌وکار، از یکی از آن‌ها استفاده می‌شود.

فروشگاه‌ساز چیست و برترین آنها کدامند؟

چگونه بهترین فروشگاه‌ساز را انتخاب کنیم؟

قبل از انتخاب یک سرویس فروشگاه‌ساز مناسب باید نیازهای‌تان را مشخص کنید. همان‌طور که گفته شد فروشگاه‌سازها در انواع مختلف و با مزایا و معایب خاص خودشان موجود هستند، بنابراین مشخص کردن نیازها شما را از سردرگمی نجات می‌دهد.

همچنین سطح دانش کدنویسی شما در انتخاب فروشگاه‌ساز مناسب تاثیرگذار است. اگر از دانش کدنویسی پایینی برخوردار هستید، پیشنهاد ما کمک گرفتن از فروشگاه‌سازهای متن باز است.

ووکامرس فروشگاه ساز برتر

ووکامرس، یکی از برترین و بهترین فروشگاه‌سازهای موجود در بازار است که توسط شرکت وردپرس توسعه داده شده است. این افزونه قابلیت ایجاد فروشگاه آنلاین را برای کاربران وب‌سایت فراهم می‌کند.

ووکامرس با قابلیت‌های متنوع خود امکاناتی را برای کاربران فراهم می‌کند که در نتیجه آن، فروشگاه‌های آنلاین به راحتی می‌توانند با استفاده از این افزونه، محصولات خود را به فروش برسانند.

از مزایای ووکامرس می‌توان به سادگی استفاده، قابلیت تغییرات و سفارشی‌سازی بالا، پشتیبانی از پرداخت‌های آنلاین، قابلیت افزودن محصولات مختلف و همچنین پشتیبانی از زبان فارسی اشاره کرد.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha