• سه‌شنبه / ۶ تیر ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۹
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402040603692
  • خبرنگار : 50042

سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی گیلان:

رویدادهای فرهنگی دانشجومحور اجرا شوند

رویدادهای فرهنگی دانشجومحور اجرا شوند

ایسنا/گیلان سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی گیلان با تاکید بر دانشجومحور کردن فعالیت‌ها و رویدادهای فرهنگی با نگاه به تغییر و تحول در نوع این فعالیت‌ها، گفت: رویدادهای فرهنگی با هدف جذب قشر جوان و دانشجویان با سلایق مختلف به انجام فعالیت‌های متنوع فرهنگی تراز انقلاب، هدف گذاری می‌شوند.

محمد شادپور امروز 6 تیر در دیدار با معاون فرهنگ‌سازی سازمان بسیج دانشجویی استان گیلان، اظهار کرد: رویدادهای فرهنگی با هدف جذب قشر جوان و دانشجویان با سلایق مختلف به انجام فعالیت‌های متنوع فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، هنری و گردشگری در تراز انقلاب، برنامه ریزی و هدف گذاری می‌شوند.

وی با تاکید بر دانشجومحور کردن فعالیت‌ها و رویدادهای فرهنگی با نگاه به تغییر و تحول در نوع این فعالیت‌ها، افزود: براساس برنامه ریزی‌های انجام گرفته به دنبال این هستیم که با اجرای فعالیت‌های متنوع و فاخر فرهنگی با تمرکز معنایی و مفهومی بر بیانیه گام دوم انقلاب، تحولی در حوزه فرهنگی شکل بگیرد و با تغییر در نوع فعالیت‌ها بتوانیم ضریب نفوذمان را در مخاطبان قشر جوان و دانشجویان بالا ببریم تا اثرگذاری مثمرثمر اتفاق بیافتد.

شادپور با اشاره به تعامل با نهادهای موثر فرهنگی گفت: هدف این تعاملات و برنامه‌ریزی‌ها این است که گفتمان مقام معظم رهبری مبنی بر تغییر در نوع نگاه فرهنگی و همچنین انتظارات دولت در حوزه تحول فرهنگی محقق شود.

سرپرست معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی گیلان بیان کرد: سازمان جهاد دانشگاهی استان گیلان با وجود ظرفیت‌هایی نظیر خبرگزاری‌های ایکنا، ایسنا، ایسپا(مرکز افکار سنجی)، سازمان دانشجویان و انتشارات، سازمان قرآنی دانشگاهیان، اداره هنر و رسانه، پژوهشکده محیط زیست، نمایندگی بانک خون بند ناف رویان، مراکز آموزشی کوتاه مدت، موسسه آموزش عالی، مراکز علمی کاربردی آمادگی دارد در راستای تحول فرهنگی اهداف پیش‌بینی شده را دنبال کند.

وحید خسرومرادی، معاون فرهنگ‌سازی سازمان بسیج دانشجویی گیلان هم در این جلسه گفت: هدف اصلی بسیج دانشجویی این است که دانشجویان در کنار تحصیل در فضای تشکیلاتی و مدیریتی را تجربه کنند و از مرحله ایده پردازی تا اجرا در میدان باشند و بتوانند با بدنه ساختاری دانشگاه ارتباط بگیرند.

وی افزود: این تجربه به دانشجویان کمک می‌کند تا مدیریت در عرصه دانشجویی را بیاموزند، در این راستا با ظرفیت‌هایی که در حوزه‌های مختلف سازمان بسیج دانشجویی وجود دارد به دنبال این هستیم که بتوانیم با تأمل کارها را به پیش ببریم.

خسرومرادی با بیان اینکه در حوزه شهدای دانشجو در کار فرهنگی به نوعی دچار روزمرگی شده‌ایم، برنامه‌ها متناسب با مخاطب و نیاز امروز نیست، تصریح کرد: در برنامه‌های فرهنگی یکی از نگاه‌های کار تربیتی، الگو سازی و الگو دهی است زیرا الگو گرفتن بسیار راهگشاست به همین دلیل ما شهدا را به عنوان الگوی مناسب انتخاب کردیم، خصوصا شهدای دانشجو که با وجود سختی قبولی در کنکور و ورود به دانشگاه، امتیاز تحصیل و آینده شغلی را برای دفاع از آرمان‌های انقلاب رها کردند و تا پای جان دفاع کردند.

معاون فرهنگ‌سازی سازمان بسیج دانشجویی گیلان با اشاره به لزوم نیازسنجی فعالیت‌های فرهنگی در جامعه دانشگاهی بیان کرد: برای اینکه بتوانیم در تحقق اهداف موفق عمل کنیم باید نیازسنجی شود و از فرصت‌های مختلف برای جذب جوانان بهره‌مند شویم. برگزاری اردوهای یکروزه دانشجویی به صورت هفتگی در حوزه‌های مختلف که با استقبال دانشجویان هم مواجه می‌شود از مواردی است که می‌توان در کنار تفریح به تبیین مسائل مختلف پرداخت.

وی گفت: با نیازسنجی می‌توان قبل از اجرای رویدادهای فرهنگی پی برد که سلیقه دانشجوی امروز چیست و متناسب با نیاز و مطالبه دانشجویان برنامه ریزی کرد و بتوانیم سلایق مختلف را با برنامه‌های فرهنگی کنار هم جمع کنیم.

خسرومرادی افزود: به مدت دو سال است که اردوی نهضت جنگل را برگزار می‌کنیم و در این اردو دانشجویان با مکان‌هایی که در نهضت جنگل نقش داشتند نظیر مدرسه نظامی میرزا، برج مناره بازار، خانه و مزار میرزا آشنا شدند و در کنارش روایتگری‌هایی هم از مفاخر استان انجام می‌شد.

معاون فرهنگ‌سازی سازمان بسیج دانشجویی گیلان خاطرنشان کرد: جوان وقتی با هویت ملی خود آشنا نباشد به راحتی دچار انحراف فکری و تزلزل می‌شود، باید از قالب‌های هنری و رسانه‌ای برای انتقال مفاهیم به نسل جوان استفاده کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha