• سه‌شنبه / ۶ تیر ۱۴۰۲ / ۱۳:۳۸
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1402040603617
  • خبرنگار : 30057

هوش مصنوعی تهدیدکننده آینده مشاغل/بهره‌گیری ۳۶ درصدی بانک‌های دنیا از فناوری‌های نوین

هوش مصنوعی تهدیدکننده آینده مشاغل/بهره‌گیری ۳۶ درصدی بانک‌های دنیا از فناوری‌های نوین

مدیر گروه هوش مصنوعی شرکت خدمات انفورماتیک با ییان اینکه در حال حاضر ۳۶ درصد بانک‌های دنیا به سمت هوش مصنوعی حرکت کرده‌اند، گفت: روزانه هزار ابزار جدید به واسطه توسعه هوش مصنوعی اضافه می‌شود و این امر موجب شده دنیای تولید محتوا به شدت تغییر کند، به گونه‌ای که شاهد توسعه ابزارهای تبدیل متن به گفتار و تولید خودکار محتوا هستیم.

به گزارش ایسنا، شهره طباطبایی در پنل تخصصی مسیریابی هوش مصنوعی در اقلیم بانکداری که در حاشیه بیست و ششمین نمایشگاه الکامپ برگزار شد، گفت: در حال حاضر ۳۶ درصد از بانک‌های دنیا به سراغ هوش مصنوعی رفتند.

وی هوش مصنوعی را شامل بخش‌های یاگیری ماشین، اتوماتیک، رباتیک، پردازش تصویر و گفتار و پردازش زبان‌های تصویری دانست و اظهار کرد: مروزه همه سازمان‌ها به سمت استفاده از هوش مصنوعی حرکت کرده‌اند، چرا که این فناوری موجب کاهش هزینه‌ها شده و منافع بالایی دارد.

طباطبایی به بیان کاربردهای هوش مصنوعی در صنعت بانکداری پرداخت و افزود: شناسایی و محافظت از مشتریان در برابر اقدامات جعل و تقلب، ایجاد وفاداری، جذب مشتریان، مشارکت در امور مالی و پیش‌بینی بهترین اقدام بعدی از کاربردهای هوش مصنوعی در صنعت بانکداری است.

مدیر گروه هوش مصنوعی شرکت خدمات انفورماتیک با اشاره به بهره‌گیری از فناوری‌های چت بات‌ها، دستیاران تعاملی، تجزیه و تحلیل تراشه کارت‌پرداخت و تجزیه و تحلیل بازار در بانک‌های دنیا، گفت: امروز استفاده از جی پی تی و AI در صنعت بیمه در حال افزایش است.

وی با تاکید بر اینکه روزانه هزار ابزار جدید به واسطه توسعه هوش مصنوعی اضافه می‌شود، گفت: این امر موجب شده دنیای تولید محتوا به شدت تغییر کند، به گونه‌ای که شاهد توسعه ابزارهای تبدیل متن به گفتار و تولید خودکار محتوا هستیم.

طباطبایی با بیان اینکه هوش مصنوعی برخی از مشاغل را تهدید می‌کند، ادامه داد: این احتمال می‌رود که برخی از مشاغل بانکداری یا حذف شوند و یا جایگزین شوند.

‌وی به بیان چالش‌های تحولات دیجیتال پرداخت و افزود: نیاز به حجم بالای داده‌ها، نیاز به زیر ساخت‌های مبتنی بر GPU، عدم امکان برون‌سپاری داده‌ها به دلیل امنیتی، عدم استفاده از APU های آماده از چالش‌های این حوزه است.

به گفته وی بسیاری از شرکت‌های بزرگ مانند سامسونگ استفاده از APIهای آماده را ممنوع اعلام کرده‌اند.

وی غیر قابل توضیح بودن تصمیمات گرفته‌شده توسط مدل‌های هوش مصنوعی، عدم اعتماد به کلیه پاسخ‌های تولید شده مانند چت بات‌ها، لزوم حفظ محرمانگی اطلاعات مشتریان و نبود رگولاتوری و قوانین حاکم بر مالکیت داده‌ها را از چالش‌های حقوقی هوش مصنوعی نام برد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha