• سه‌شنبه / ۶ تیر ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۲
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1402040603503
  • خبرنگار : 71594

تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی کشور

تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی کشور

یک عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان مجلس خطاب به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

به گزارش ایسنا، احمد نادری در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان مجلس شورای اسلامی خطاب به مسئولان اجرایی کشور را به شرح زیر قرائت کرد:

جواد نیک بین نماینده کاشمر به رئیس جمهور: ضرورت شایسته سالاری و استفاده از نیروهای انقلابی متخصص در آموزش و پرورش.

جبار کوچکی نژاد نماینده رشت به وزیر راه و شهرسازی: لزوم توجه به اجرای طرح های مهم استان گیلان از جمله راه آهن رشت- کاسپین.

محمدعلی محسنی بندپی نماینده نوشهر به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: لزوم آغاز عملیات اجرایی طرح مجتمع فرهنگی هنری کلاردشت با گذشت ۵ سال.

حسن نوروزی نماینده رباط کریم به وزیر نیرو: ضرورت آغاز عملیات احداث طرح تصفیه خانه شهرستان بهارستان.

علی حدادی نماینده ساوجبلاغ به وزیر صمت و فرهنگ و ارشاد: رسیدگی به افزایش هزینه تهیه لباس مناسب و چادر برای خانم های محجبه، به وزرای امور خارجه و صمت: لزوم گسترش و توسعه صادرات کالا و خدمات فنی و مهندسی به کشورهای همسایه، به وزیر کشور: لزوم حل مشکلات حمل و نقل عمومی درون و برون شهری شهرهای جدید مهستان و نظرآباد، به رئیس جمهور و وزیر صمت: لزوم افزایش نظارت بر بازار و جلوگیری از افزایش قیمت ها.

عباس مقتدایی نماینده اصفهان به وزیر بهداشت: ضرورت تدبیر در خصوص گرانی دارو، به رئیس جمهور: ضرورت ارائه رهنمود به اعضای هیأت دولت در خصوص اظهار نظرهایی که منجر به کاهش سرمایه اجتماعی دولت می شود، به وزیر ارتباطات: ضرورت اجرای قول و تعهدات مطرح شده از سوی وزیر ارتباطات در صحن علنی در خصوص تبدیل وضعیت ایثارگران. 

جبار کوچکی نژاد نماینده رشت به وزیر نیرو: لزوم حل مشکلات شبکه برق روستاها و شهرها و رسیدگی به خسارات ناشی از نوسانات برق و ضرورت اجرای قانون مجلس در خصوص خانه های نسقی، به وزیر نفت: لزوم تأمین سوخت پمپاژهای کشاورزان در فصل کشت، به وزیر فرهنگ: ضرورت اولویت دهی به بحث حجاب در برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به وزیر کشور: لزوم توزیع عادلانه منابع شهرداری ها و افزایش توجه به حاشیه شهر.

جواد نیک بین نماینده کاشمر به رئیس جمهور: ضرورت هماهنگی در مرزها بین مرزبانی، گمرک و اتاق بازرگانی جهت تسهیل امر صادرات، لزوم پاسخگویی در خصوص افزایش بیش از ۴۵ درصدی واردات چای، به رئیس جمهور: ضرورت افزایش سهم دیپلماسی اقتصادی ایران در بازسازی و بازار سوریه، لزوم پرداخت به موقع مستمری معلولان کشور، به رئیس جمهور و وزیر امور اقتصادی: ضرورت مدیریت منابع و استفاده از تجربیات سایر کشورها در مهار تورم، به وزیر امور خارجه: لزوم استفاده از نشست ها، انعقاد قراردادها و تفاهم نامه ها و سایر دیپلماتیک در تسهیل روابط اقتصادی کشور.

کمال حسین پور نماینده پیرانشهر به رئیس جمهور و وزیر صمت: ضرورت تسریع در ایجاد سازوکار قانونی برای واردات خودروهای کارکرده با عمر زیر ۵ سال، ضرورت افزایش قیمت خرید تضمینی گندم و تجدید نظر در قیمت مصوب فعلی.

کیومرث سرمدی نماینده اسدآباد به وزرای امور اقتصادی و بهداشت: لزوم رسیدگی به کمبود و افزایش چند برابری قیمت تجهیزات پزشکی و تخصیص ارز در زمان مناسب.

حبیب الله دهمرده نماینده زابل به رئیس جمهور: لزوم پاسخگویی در خصوص علت عدم حل مشکل گرفتن حقابه رودخانه هیرمند از افغانستان، لزوم تخصیص آرد و بسته معیشتی برای مردم سیستان.

مهرداد ویس کرمی نماینده خرم آباد به وزیر امور اقتصادی: لزوم رسیدگی به تعلل شرکت آتیه دماوند در واگذاری شرکت پارسیلون، به وزیر راه: لزوم رسیدگی به کوتاهی معاونت راهداری در حل مشکل جاده بخش شاهیوند.

قدرت الله حمزه شلمزاری نماینده فارسان به وزیر نفت: لزوم اصلاح قبوض سرسام آور برق و گاز مناطق سردسیر کشور، به وزیر امور اقتصادی: لزوم تعیین تکلیف کارخانه سیرنگ شهر شلمزار.

علی اکبر علیزاده برمی نماینده دامغان به وزیر نیرو: لزوم گذاری فاضلاب شهرک صنعتی دامغان. 

مهرداد گودرزوند نماینده رودبار به وزیر نیرو: در مورد لزوم بازنگری در افزایش بی رویه آب بهای کشاورزی در استان گیلان، به وزیر نفت: ضرورت تسریع در ایجاد ایستگاه کاهش گاز در شهرستان رودبار.

رسول فرخی میکال نماینده لاهیجان به وزیر نیرو: لزوم تسریع در احداث ایستگاه پمپاژ آب کشاورزی در حوزه انتخابیه.

سیدسلمان ذاکر نماینده ارومیه به رئیس جمهور: لزوم رفع تبعیض در اجرا و پرداخت فوق العاده مناطق جنگی و عملیاتی در حق کارکنان شاغل زمان جنگ و افراد شاغل فعلی.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۷ ۱۴:۱۲

مجلس طرح اصلاح وبازنگری قانون سربازی را زودتر در دستور کار خود قرار دهد