• دوشنبه / ۵ تیر ۱۴۰۲ / ۲۳:۲۱
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1402040503134
  • منبع : نمایندگی ایلام

رئیس دانشگاه پیام‌نور خبر داد:

اختصاص ۵۰ هزار مترمربع فضا برای ایجاد مراکز رشد و خانه‌های خلاق در دانشگاه‌های پیام‌نور

اختصاص ۵۰ هزار مترمربع فضا برای ایجاد مراکز رشد و خانه‌های خلاق در دانشگاه‌های پیام‌نور

ایسنا/ایلام رئیس دانشگاه پیام نور از اختصاص ۵۰ هزار مترمربع فضا در دانشگاه‌های پیام نور نقاط مختلف کشور برای ایجاد مراکز رشد و خانه‌های خلاق خبر داد.

دکتر «ابراهیم تقی‌زاده» امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان با اعلام این خبر، اظهار کرد:  راه‌اندازی مراکز رشد و خانه‌های خلاق در راستای مهارت افزایی دانشجویان جزو اولویت‌های دانشگاه پیام نور است و در همین راستا ۵۰ هزار مترمربع فضا در این دانشگاه برای ایجاد مراکز رشد و خانه‌های خلاق اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۳۴۵ هزار دانشجو در دانشگاه‌های پیام نور کشور مشغول به تحصیل هستند، افزود: ۳۶۰ مرکز دانشگاه پیام نور در کشور فعال است و بیش از ۸۵ درصد رشته‌های دانشگاه پیام نور مربوط به رشته‌های علوم انسانی است.

رییس دانشگاه پیام نور کشور با تاکید بر اینکه برنامه و اولویت اصلی دانشگاه پیام نور، حرکت به سمت رشته‌های مهارتی و اشتغالزا در کشور است، گفت: علاوه بر این اولویت، رشته‌های دانشگاهی متناسب با ظرفیت‌های اقتصادی هر منطقه نیز تعریف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۳۶۰۰ نفر از اساتید، عضو هیئت علمی دانشگاه های پیام نور کشور هستند، افزود: از این تعداد ۴۰۰ نفر دانشیار و ۱۰۰ نفر استاد تمام هستند و بیش از ۸۰۰۰ کارمند دارد و بیش از ۱۲ هزار نفر به عنوان استاد مدعو با این دانشگاه همکاری دارند.

رییس دانشگاه پیام نور با اشاره به برنامه‌های فرهنگی در دانشگاه پیام نور، افزود: برنامه مختلف فرهنگی در مناطق مختلف کشور طی ماه‌های گذشته برگزار شده و فردا نیز جشنواره نشریات دانشجویی در استان ایلام برگزار می‌شود.

تقی زاده اظهار کرد: دانشگاه پیام نور برای بین‌المللی شدن دانشگاه پیام نور ایلام و جذب دانشجویان عراقی تمامی ظرفیت‌های را به کار خواهد گرفت تا این مهم محقق شود.

وی گفت: در حال حاضر دانشگاه پیام نور در ۱۷ کشور نمایندگی دارد، بیش از یک هزار دانشجوی عراقی نیز در دانشگاه‌های پیام نور کشور مشغول به تحصیل هستند و برنامه داریم در استانهای مرزی برای جذب دانشجویان عراقی استفاده کنیم.

تقی‌زاده خاطرنشان کرد: استان ایلام دارای ۹ واحد دانشگاه پیام نور است که ۴۳۰۰ نفر دانشجو در این مراکز مشغول به تحصیل هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین «الله‌نور کریمی‌تبار» نیز در این دیدار  با اشاره به اینکه استان ایلام با واسطه مرز مهران، دارای ظرفیت‌های بی نظیری برای جذب دانشجویان عراقی است، اظهار کرد: دانشگاه پیام نور استان از این ظرفیت مرزی برای جذب دانشجویان عراقی استفاده کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام یادآور شد: نیاز است که در استان ایلام از سوی دانشگاه پیام نور برای راه اندازی مرکز و موکب دائمی در راستای خدمات رسانی به زوار سرمایه گذاری شود و زمینه ای برای اساتید و دانشجویان فراهم شود که می‌خواهند داوطلبانه در خدمت زوار اربعین حسینی باشند.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه هم و غم ستاد اربعین بر محور چهار نقطه اسکان، تردد، غذا و دارو و درمان زائر است، ابراز کرد: زیارت با معرفت زوار مورد غفلت قرار گرفته و نیاز است که دانشگاه‌های کشور برای معرفت افزایی در اربعین حسینی پای کار باشند چرا که آن چهار مقدمه، برای معرفت افزایی در اربعین حسینی است.

وی تصریح کرد: با توجه به وضعیتی که در استان وجود دارد لازم است به افزایش رشته‌های دانشگاه پیام نور به ویژه در زمینه مهارت افزایی و اشتغال آفرینی توجه شود و توجه به این بخش می تواند یکی از دستاوردهای سفر هیئت رییسه دانشگاه پیام نور به استان باشد و با توجه به محرومیت هایی که استان دارد، لازم است در حوزه اشتغالزایی با محوریت دانشگاه اقدامات مناسبی صورت گیرد.

حجت‌الاسلام کریمی تبار با اشاره به مراودات مردم ایلام با کشور همسایه عراق، ابراز کرد: فراهم کردن شرایط برای تحصیل دانشجویان عراقی در استان تاثیرگذاری فرهنگی خواهد داشت و آثار و برکات خوبی به دنبال دارد و این ظرفیت در استان، ظرفیت بسیار خوبی است.

امام جمعه ایلام با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری استان ایلام، افزود: ظرفیت‌های گردشگری استان باعث جذب بیشتر دانشجویان عراقی در استان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بار علمی دانشجویان دانشگاه پیام نور مطلوب است، تصریح کرد: مسوولان ارشد دانشگاه پیام نور کشور به افزایش اعتبارات دانشگاه پیام نور استان و همچنین افزایش رشته های دانشگاهی این دانشگاه توجه ویژه ای داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha