• دوشنبه / ۵ تیر ۱۴۰۲ / ۱۶:۲۴
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402040502992
  • خبرنگار : 71592

واکنش تشکیلات خودگردان به مخالفت نتانیاهو با تشکیل کشور فلسطین

واکنش تشکیلات خودگردان به مخالفت نتانیاهو با تشکیل کشور فلسطین

وزارت خارجه فلسطین امروز دوشنبه اظهارات نخست وزیر رژیم صهیونیستی و مواضع وی را محکوم کرد که گفته بود، رژیم صهیونیستی باید راه را به روی مطالبات فلسطینی ها جهت داشتن کشور مستقل ببندد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری صدی البلد، این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد، اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در رسانه‌های صهیونیستی، اعتراف رسمی به سیاست ضد صلح دولت این رژیم و مخالفت آن با قطعنامه‌های مشروع بین المللی و نیز اجرای اصل تشکیل دو کشور است. این اظهارات بار دیگر بر این امر تاکید می‌کند که رژیم صهیونیستی شریکی برای صلح نیست و به‌ صورت عامدانه تمامی توافقنامه‌ها، تفاهمات و تلاش‌های منطقه‌ای، جهانی و آمریکایی برای حل سیاسی نزاع میان رژیم صهیونیستی و فلسطین را تخریب می‌کند.

وزارت خارجه فلسطین در این بیانیه اعلام کرد، مخالفت نتانیاهو با تشکیل کشور مستقل فلسطین حتی اگر موجب ترغیب عناصر تروریستی برای سرقت هرچه بیشتر سرزمین فلسطین و تعمیق شهرک سازی با هدف تضعیف فرصت های تشکیل کشور مستقل فلسطین نباشد، تفسیری سیاسی از نقض های ارتش اشغالگر، شبه نظامیان شهرک نشین، عناصر تروریست و جنایت های آنها علیه مردم فلسطین، سرزمین، اموال، خانه و کاشانه آنها در سراسر سرزمین فلسطین اشغالی از جمله قدس شرقی است.

این وزارتخانه از دولت آمریکا خواست، با این مواضع صلح ستیز با نهایت جدیت برخورد کند، تحریم‌ها، فشارها و اقدامات لازم را برای حفظ فرصت های اجرای اصل تشکیل دو کشور اعمال کند و رژیم صهیونیستی را به عنوان قدرت اشغالگر مجبور کند به تعهدات خود در قبال مردم فلسطین پایبند باشد.

همچنین نبیل ابو ردینه، سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به اظهارات مذکور نتانیاهو اعلام کرد، تشکیل کشور مستقل فلسطین با پایتختی قدس شرقی تنها راه برقراری امنیت و ثبات است.

وی گفت، اظهارات نتانیاهو، حقیقت مقاصد رژیم صهیونیستی را به دنیا نشان می دهد که قوانین بین المللی را رد می کند و نمی خواهد صلح مبتنی بر مشروعیت بین المللی محقق شود.

ابو ردینه افزود، کشور فلسطین از سوی بیش از ۱۴۰ کشور به رسمیت شناخته شده است و تنها نیاز است که اشغالگر نابود شود تا فلسطین استقلال خود را بازیابد.

وی افزود، رژیم صهیونیستی توهم‌ زده است که می تواند این اشغالگری را از طریق تداوم تجاوز علیه فلسطینی ها، تشدید سیاست قتل، شهرک سازی، سرقت زمین و دیگر اعمال متجاوزانه نهادینه کند. اعمالی که با قطعنامه های مشروع بین المللی از جمله قطعنامه شماره ۲۳۳۴ مغایرت دارند.

ابوردینه گفت، کشور فلسطین عضو ناظر در سازمان ملل و در بسیاری از موسسه های بین المللی است و در آنها به رسمیت شناخته شده است.

وی از جامعه بین المللی به ویژه دولت آمریکا خواست، وارد عمل شده و رژیم صهیونیستی را به خاطر گفتار و کردارش مجازات کند که همگی برخلاف مشروعیت بین المللی است و این رژیم را مجبور کند به قطعنامه مشروع بین المللی در حق ملت فلسطین درباره تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی در مرزهای چهارم ژوئن ۱۹۶۷ پایبند باشد تا صلح و ثبات در منطقه فراگیر شود.

نتانیاهو روز سه شنبه در جلسه غیرعلنی کمیسیون روابط خارجی و امنیت کنست پیرامون روابط رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین، با تشکیل کشور مستقل فلسطین به شدت مخالفت کرده و گفته بود، باید مسیر آرزوی فلسطینی‌ها در داشتن کشور مستقل را بست.

وی در این جلسه گفته بود: ما به تشکیلات خودگردان نیاز داریم. نمی توانیم اجازه دهیم فروبپاشد و نمی خواهیم که فروبپاشد. ما آماده هستیم از ناحیه اقتصادی به این تشکیلات کمک کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha