• دوشنبه / ۵ تیر ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۳
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402040502825
  • خبرنگار : 50184

مدیر سازمان بسیج حقوقدانان کرمانشاه:

جنایات آمریکایی‌ها علیه مردم ایران بازگو می‌شود

جنایات آمریکایی‌ها علیه مردم ایران بازگو می‌شود

ایسنا/کرمانشاه مدیر سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه از بازگو کردن جنایات آمریکایی‌ها علیه مردم ایران در هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی خبر داد.

به گزارش ایسنا، رسول بهرامی پور، امروز (پنجم تیر) در نشستی خبری هفته "بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی" با اشاره به دشمنی آمریکایی ها نسبت به مردم ایران طی دهه‌های گذشته، اظهار کرد: وقتی کارنامه عملکرد آمریکایی ها بویژه در ارتباط با انقلاب اسلامی در طول تاریخ بررسی می شود، آثار جنایات آنها را از جنبه های مختلف خواهیم دید.

وی ادامه داد: آمریکایی ها که خود را مدافع و منادی حقوق بشر می دانند، نه تنها در رابطه با ایران بلکه در رابطه با سایر ملل هم از هیچ جنایتی فروگذاری نکرده اند که مصداق آن فلسطین به عنوان نمایشگاه زنده و دائمی بزرگترین نقض حقوق بشری است.

رئیس ستاد هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی در کرمانشاه با بیان اینکه اقدامات غیرانسانی آمریکا در حمایت از جنایتکاران عالم در ادوار مختلف بوده، افزود: بانگاهی به تاریخ انقلاب اسلامی می بینیم از همان زمان شروع انقلاب، وقتی آمریکا منافع خود را در خطر دید، ساز مخالفت با ملت ایران را کوک کرد که تا به امروز هم ادامه دارد.

وی بااشاره به برخی جنایات آمریکایی‌ها در ایران، گفت: تمام جنایاتی که طی دهه‌های گذشته در کشورمان رخ داده یا با مشارکت مستقیم آمریکایی‌ها بوده و یا اینکه با تحریک و حمایت آنها بوده است.

بهرامی پور در ادامه به نامگذاری ششم تا ۱۲ تیر ماه به عنوان هفته بازخوانی و افشای حقوقی بشر آمریکایی از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: حوادث و جنایات زیادی از سوی آمریکایی‌ها در کشورمان رخ داده که در این هفته از باب جهاد تبیین وظیفه روشنگری در خصوص آنها را داریم.

وی با بیان اینکه در طول این هفته باید جنایات آمریکایی‌ها را به شکل مستند و مستدل روایت کنیم تا مخاطب اقناع شود، گفت: اگر بتوانیم به رسالت روشنگری خود به درستی عمل کنیم، باعث شکست بیش از پیش آمریکا در منطقه و نفرت مردم از آن خواهیم شد و از طرفی وحدت مردم و انسجام ملی هم تقویت می شود.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه اضافه کرد: در این هفته تلاش خواهیم کرد با برگزاری حدود ۱۰۰ برنامه، نشان دادن چهره واقعی آمریکا، تبیین جنایات بی شمار آن، تبیین ایستادگی و مظلومیت مردم ایران، زنده نگه داشتن یاد شهدای حقوق بشر آمریکایی، افشای ماهیت استکباری آمریکا و ... را در دستور کار قرار دهیم.

وی با بیان اینکه فردا (ششم تیر) در اولین روز از این هفته صدور بیانیه تببینی آغاز هفته افشای حقوق بشر آمریکایی را خواهیم داشت، گفت: یکی از برنامه های شاخص این هفته، برگزاری همایش بزرگداشت شهدای هفتم تیر و بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی در صبح روز چهارشنبه با سخنرانی استاندار کرمانشاه خواهد بود.

بهرامی پور فضاسازی محیط شهر کرمانشاه، برگزاری گفت و گوهای تخصصی، برگزاری مراسم فرهنگی، پویش وصیت‌نامه شهدا در خصوص چرایی دشمنی با آمریکا، برگزاری نشست‌های اندیشه ورز، برپایی نمایشگاه های مختلف، حضور گروه‌های جهادی در مناطق محروم و ... از دیگر برنامه های این هفته در استان خواهد بود.

نگاهی به جنایات آمریکایی‌ها علیه مردم ایران 

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام مهدی عبدی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه نیز در این نشست به پاره‌ای از جنایات آمریکایی‌ها در طول تاریخ اشاره کرد و افزود: طبق آنچه که در تاریخ آمده، آمریکایی‌ها در طول ۲۴۵ سال گذشته در ۲۲۷ جنگ شرکت داشته‌اند که نشان از جنگ طلبی آنها است.

وی ادامه داد: آنها در نیمه دوم قرن ۲۲ به ۲۲ کشور جهان حمله نظامی کردند، در امور داخلی کشورهای مختلفی دخالت داشته‌اند و در برخی از کشورها هم از جمله ایران در ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ هم کودتای نظامی به راه انداخته‌اند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه آمریکایی ها را عامل شکل دهی انقلاب مخملی در کشورهای مختلف دانست و افزود: جنایات آمریکایی ها  تنها به مرزهای بیرون از این کشور ختم نمی‌شود. آنها حتی به مردم خود از جمله سیاه پوستان و سرخ پوست ها هم رحم نکردند و دست به کشتار و قتل عام آنها زدند.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها طی یک قرن اخیر دشمنی‌های زیادی را هم با مردم ایران داشته اند و در این راه جنایات بسیاری مرتکب شده‌اند، گفت: دشمنی آمریکایی ها با مردم ایران از قبل از وقوع انقلاب اسلامی و دهه ۳۰ شمسی شروع شد. جایی که کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ را راه اندازی کردند.

عبدی تحریک صدام برای حمله به ایران و کمک ۶۰ میلیارد دلاری به او در سال ۱۳۵۹، حمله نظامی آمریکا به ایران در طبس در همین سال، ماجرای لانه جاسوسی، سرنگونی هواپیمای ایرباس ایران توسط آمریکا در سال ۱۳۶۷ و شهید شدن ۲۹۰ مسافر آن، فشار به کشورها برای قطع رابطه اقتصادی با ایران طی دهه گذشته، تصویب بودجه های چندین میلیون دلاری در کنگره برای سرنگونی ایران، حمایت از فتنه گران در سالهای ۱۳۷۸، ۱۳۸۸، ۱۳۹۶، ۱۳۹۸ و ۱۴۰۱، حمایت از گروهک تروریستی منافقین و ترور ۱۷ هزار نفر از مردم ایران توسط این گروهک، تحریم دارویی ایران در سال ۱۳۹۷ که منجر به مرگ تدریجی حدود هزار نفر از مردم کشورمان شد، راه‌اندازی رسانه‌هایی همچون رادیو فردا و رادیو زمانه برای براندازی نظام، شهادت سردار سپهبد شهید سلیمانی و ... را تنها بخشی از جنایات آمریکایی‌ها علیه مردم ایران خواند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha