• شنبه / ۳ تیر ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402040301219
  • خبرنگار : 50548

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد:

رویکرد شورای ششم سوق دادن اعتبارات محدود عمرانی به سمت نیازهای واقعی مردم است

رویکرد شورای ششم سوق دادن اعتبارات محدود عمرانی به سمت نیازهای واقعی مردم است

ایسنا/خراسان رضوی رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در شورای ششم تلاش کردیم رویکرد ویژه‌ای را مدنظر قرار دهیم که اعتبارات محدود عمرانی را به سمت نیازهای واقعی مردم سوق دهیم.

ایمان فرهمندی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص پروژه‌های عمرانی شهر مشهد اظهار کرد: حوزه عمران یکی از حوزه‌های مهم مدیریت شهری و زیرساخت تمام اقدامات دیگر است. در برخی ادوار نگاه مدیریت شهری این‌گونه بوده که پروژه‌هایی که بیشتر دیده می‌شود را اجرا کند، اما در شورای ششم تلاش کردیم از این رویکرد فاصله بگیریم و رویکرد ویژه‌ای را مدنظر قرار دادیم. این رویکرد این است که اعتبارات محدود عمرانی را به سمت نیازهای واقعی مردم سوق دهیم.

وی با بیان اینکه حضور سالانه زائران در مشهد حدود ۱۰ برابر جمعیت شهر است، عنوان کرد: این موضوع برکت فراوانی برای شهر دارد. برای مدیریت برنامه‌ها، پروژه‌ها را به سه دسته تقسیم کرده‌ایم. اول پروژه‌های خُرد و زودبازده است که عمدتا در محلات هدف و حاشیه شهر برای حل مسائل روزمره مردم تعریف شده‌اند. در بسیاری از محلات هدف و حاشیه شهر مسائل بسیار پیش پا افتاده‌ای وجود داشت که سال‌ها باقی مانده و برای رفع آن‌ها اقدامات مؤثری انجام نشده بود و با سازوکارهای عادی هیچ‌گاه این مسائل در اولویت‌های شهری و شهرداری قرار نمی‌گرفتند. 

فرهمندی با اشاره به پروژه‌های کوچکی همچون آسفالت کوچه‌ها، زمین‌های بازی کودکان، جداول در معابر و...  تصریح کرد: تلاش کردیم با تعریف پروژه‌های زودبازده بخشی از این نیاز را پاسخ دهیم. تاکنون ۲۵ میلیارد تومان در دو مرحله به هر محله هدف بازآفرینی و حاشیه شهر تخصیص داده شده، همچنین سازوکار تعریف پروژه‌ها را نیز در اختیار شورای اجتماعی محلات، معتمدان محله، ائمه جماعات مساجد و مجموعه‌ای از اثرگذاران محلی قرار داده‌ایم تا آن‌ها تشخیص دهند با پولی که تخصیص یافته چه پروژه‌هایی در محله اجرا و مسائل جاری و اساسی که مردم با آن‌ها درگیر هستند، حل شود.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: سطح دوم پروژه‌ها، پروژه‌های متوسط یا نسبتا بزرگ مانند تقاطع‌های غیر همسطح، دوربرگردان‌ها، تعریض معابر برای تسهیل تردد، ایجاد معابر جدید، پارک‌ها و دیگر زیرساخت‌های مورد نیاز مردم و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام قبلی مانند تقاطع مصلی، خلیج فارس، آزادگان و ریل راه‌آهن با مصلی هستند.

وی افزود: تعدادی پروژه جدید نیز تعریف شده که در حال انجام است و از امسال شروع می‌شود؛ در واقع تا سال گذشته یا بدهی‌های دوره قبل را پرداخت و یا پروژه‌های نیمه‌تمام را تکمیل کرده‌ایم و پروژه تقاطع چهار سطحی آزادگان در شهریور ماه امسال به بهره‌برداری کامل می‌رسد.

فرهمندی در خصوص پروژه‌های سطح سوم یا پروژه‌های کلان گفت: نگاه این پروژه‌ها به آینده شهر است و تأمین زیرساخت‌های اساسی و کلان زندگی شهری را در بر می‌گیرد. از جمله آن‌ها پروژه بازگشایی پادگان ارتش بود که فرصت‌های ویژه‌ای را برای شهر ایجاد کرده و به مرور در اختیار مردم قرار می‌گیرد. بازگشایی یک پارک ۲۰ هکتاری نیز از این دسته است.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: در چند نقطه شهر گره‌های مهمی وجود دارد، از جمله میدان بار مرکزی که با نگاه به آینده شهر در تلاش هستیم این مشکل را حل کنیم. شهر فرودگاهی نیز که زیرساختی مهم در سطح استان بوده در حال پیگیری است و ما نیز در مدیریت شهری پیگیر آن هستیم. اگرچه این مسائل زمان‌بر است و انرژی زیادی می‌گیرد، اما امیدواریم تا پایان این دوره اتفاقات خوبی رقم بخورد و آینده شهر را تأمین کند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به نیازی که وجود دارد، این کارها راضی‌کننده نیست، اگرچه تمام تلاش‌ خود را می‌کنیم، اما امیدوار بودیم بتوانیم سریع‌تر از این پیش برویم، البته ناامید نیستیم و طی دو سال باقیمانده تلاش می‌کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha