• شنبه / ۳ تیر ۱۴۰۲ / ۱۲:۳۵
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402040301148
  • خبرنگار : 50039

دادستان مرکز گلستان تشریح کرد:

آخرین وضعیت ابربدهکار بانکی ۵۰۰۰ میلیاردی گلستان/ آغاز بررسی ۶ پرونده جدید بانکی

آخرین وضعیت ابربدهکار بانکی ۵۰۰۰ میلیاردی گلستان/ آغاز بررسی ۶ پرونده جدید بانکی

ایسنا/گلستان دادستان مرکز گلستان از بازداشت ابربدهکار بانکی استان خبر داد و گفت: به غیر از پرونده ۵ هزار میلیارد ریالی این بدهکار، بررسی ۶ پرونده دیگر از سایر ابربدهکاران آغاز شده است.

محمود اسپانلو ظهر امروز شنبه ۳ تیرماه ۱۴۰۲ در گفت‌وگو با ایسنا به تشریح آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده ابربدهکار بانکی استان گلستان پرداخت و اظهار کرد: این فرد با استفاده از روابط و اسناد جعلی، حدود ۲ دهه گذشته اقدام به دریافت وام ۵۰۰۰ میلیارد ریالی از بانک ملت کرده است.

وی با بیان اینکه این فرد غیربومی مدعی شده که بخشی از وام دریافتی را پرداخت کرده که بررسی نشان می‌دهد اینچنین نیست، ادامه داد: این وام بدون کوچک‌ترین تضمینی به «درهم» دریافت شده و دریافت‌کننده وام اقدام به تهیه و ارائه اسناد جعلی و صوری گمرکی تحت عنوان واردات کالا از برخی کشورهای خارجی نموده و با همین اسناد جعلی، کل رقم وام را از استان گلستان خارج کرده است.

دادستان مرکز گلستان با تأکید بر اینکه به غیر از پرونده مذکور ۶ پرونده دیگر از سایر ابربدهکاران بانکی در سایر بانک‌های استان در حال بررسی است، افزود: این وام با اعمال نفوذ یکی از اعضای هیئت مدیره بانک ملت در تهران دریافت شده و تحقیقات برای رسیدن به همه سرشاخه‌ها و عواملی که در آن زمان با جسارت کامل این وام کلان را به فرد مذکور داده و نظارت نکرده‌اند که تسهیلات در تولید هزینه می‌شود یا نمی‌شود، به شدت برخورد می‌کنیم.

وی از بررسی‌های موشکافانه این پرونده خبر داد و خاطرنشان کرد: فرد مذکور پس از ماه‌ها رصد اطلاعاتی با همکاری سربازان گمنام امام زمان(عج) در یکی از استان‌ها دستگیر شد و هم‌اکنون در بازداشت است.

اسپانلو با اشاره به اینکه برای رقمی معادل ۲ هزار میلیارد ریال از بدهی این فرد که اسناد آن مسجل گردیده، تضمین دریافت و اموال توقیف شده است، اضافه کرد: رسیدگی به پرونده‌های کلان بانکی دستور صریح رئیس قوه قضائیه بوده و هدف اصلی دستگاه قضا بازگرداندن و استرداد رقم تسهیلات این بدهکار است.

وی از بازگشت ۵۶۰ میلیارد ریال دیگر از مطالبه و معوقات بدهکاران بانکی طی هشت ماه گذشته خبر داد و تصریح کرد: دستگاه قضا قاطعانه با هرگونه فساد مالی، اداری، بانکی و دیگر حوزه‌ها برخورد می‌کند و در این زمینه با احدی مماشات نخواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha