• شنبه / ۳ تیر ۱۴۰۲ / ۰۰:۰۰
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402040300782
  • خبرنگار : 50604

برگزاری مراسم متمرکز دعای عرفه در آستان امامزاده عبدالله (ع) گرگان

برگزاری مراسم متمرکز دعای عرفه در آستان امامزاده عبدالله (ع) گرگان

ایسنا/گلستان رئیس تبلیغات اسلامی گرگان با بیان اینکه مراسم دعای عرفه در همه محلات و شهرستان‌های استان برگزار خواهد شد، افزود: مراسم متمرکز دعای عرفه همزمان با سراسر کشور در آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) گرگان برگزار می‌شود.

سیدجواد محمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: برنامه متمرکز دعای عرفه شهرستان گرگان در تاریخ هفتم تیرماه در آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) گرگان و با همت اداره اوقاف، امورخیریه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان گرگان، شهرداری، صداسیما، کانون هیئات مذهبی، کانون مداحان و بسیج مداحان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مداحی این مراسم را حاج علی شریفی و حاج اکبر تربتی نژاد بر عهده دارند، افزود:  مراسم متمرکز دعای عرفه به صورت زنده از شبکه استانی گلستان پخش خواهد شد و از همه هم‌استانی‌های عزیز دعوت می‌کنیم در این مراسم پرفیض شرکت کرده و فرصت معنوی این روز مهم را مغتنم بشمارند.

رئیس تبلیغات اسلامی گرگان با اشاره به اینکه دعای عرفه از دعاهای بزرگ اسلامی است که سیدالشهدا (ع) در روز عرفه و در صحرای عرفات قرائت کرده‌اند، افزود: در فضیلت دعای عرفه همین بس که بزرگان دین فرموده‌اند بعد از شب‌های قدر، روز عرفه مهمترین روز برای طلب استغفار و راز و نیاز با خداوند است.

محمدزاده ادامه داد: عرفه درحقیقت روز دعا و مسئلت از خداوند متعال است و خداوند درهای مغفرت و رحمت خود را در این روز به روی بندگان باز می‌کند. یکی از اعمالی که در این روز وارد شده زیارت امام حسین (ع) است. به طوری که در روایات آورده شده خداوند در این روز اول به زوار امام حسین (ع) نگاه می‌کند، پیش از کسی که در صحرای عرفات است.  

به گزارش ایسنا، مهمترین اعمال روز عرفه به شرح زیر است:

اوّل: غسل؛ دوم: زیارت حضرت سید الشّهداء علیه السّلام که برابر هزار حج و هزار عمره و هزار جهاد و بلکه افضل از این است؛ سوم: پس از نماز عصر، پیش از آنکه مشغول خواندن دعاهای عرفه شود، در زیر آسمان دو رکعت نماز بجا آورد، و به گناهانش نزد خدا اعتراف و اقرار نماید، تا به ثواب عرفات دست یابد، و گناهانش آمرزیده گردد، آنگاه به اعمال و دعاهای عرفه که از ائمه طاهره علیهم السّلام روایت شده است مشغول شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha