• پنجشنبه / ۱ تیر ۱۴۰۲ / ۱۷:۱۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402040100367
  • خبرنگار : 50356

یک عضو هیأت نمایندگان اتاق مشهد مطرح کرد

لزوم ایجاد تشکلی تخصصی در حوزه سیب زمینی در خراسان رضوی

لزوم ایجاد تشکلی تخصصی در حوزه سیب زمینی در خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی عضو هیأت نمایندگان بخش کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی گفت: کشاورزان و تولیدکنندگان سیب‌زمینی در این استان با مشکلات متعددی مواجه هستند که مجموع زنجیره تولید این محصول حتی تا مرحله ایجاد ورود آن به صنایع تبدیلی را در بر می‌گیرد. با این اوصاف ایجاد انجمنی تخصصی برای تولیدکنندگان این حوزه در استان خراسان رضوی، یک اقدام راهگشا به نظر می‌رسد.

 فرهاد سحرخیز در حاشیه جلسه هم‌اندیشی با جمعی از تولیدکنندگان سیب زمینی درخراسان رضوی که با هدف بررسی چالش‌ها، مشکلات، پیشنهادات پیش روی تولید، فرآوری، بازرگانی و صادرات این محصول در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد:  ایجاد هر نهاد تشکلی، نیازمند همگرایی فعالان آن حوزه است.

وی در ادامه تقویت بخش کشاورزی را منوط به ارتقای تمامی حلقه‌هایی عنوان کرد که از پی آن می‌آیند و افزود: اگر رویکرد در این بخش، حرکت به سمت ایجاد ارزش افزوده باشد، باید مراحل بعدی در حوزه ورود محصولات کشاورزی به خط تولید صنایع غذایی و تبدیلی و در ادامه کیفی‌سازی تولیدات آن‌ها با هدف ایجاد ظرفیت صادرات را مدنظر قرار دهیم. بخش کشاورزی ما در حال حاضر با دغدغه‌های متعددی در بحث تامین آب و نهاده‌های این بخش مواجه است.

عضو هیأت نمایندگان بخش کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به غفلت‌هایی که نسبت به حوزه کشاورزی و ظرفیت‌های آن صورت گرفته، بیان کرد: تلاش ما در دوره دهم اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی؛ ایجاد یک پیوند موثر و تقویت‌شده با بخش کشاورزی استان است تا مطالبات فعالان این حوزه در بخش‌های تخصصی مختلف به گوش مسئولان و متولیان امر برسد. معتقدیم اتاق بازرگانی زبان گویای بخش خصوصی است و از دل این همگرایی‌ها، نتایج بهتری رقم خواهد خورد.

سحرخیز با اشاره به اینکه انعکاس همه نیازهای بخش کشاورزی یکی از اهداف فعالیت ما در اتاق بازرگانی است، خاطرنشان کرد: به استناد برنامه‌ریزی‌های انجام‌ شده، مقرر است تا در همکاری با مرکز تحقیقات اداره کل جهاد کشاورزی خراسان رضوی به بررسی مشکلات، چالش‌ها و پیشنهادات بخش‌های مختلف حوزه کشاورزی بپردازیم و آن‌ها را به برنامه‌ها و حتی راهکارهای مشخص تبدیل نماییم و با استفاده از طریق ظرفیت و تریبون اتاق بازرگانی، در راستای رفع مشکلات و انعکاس نیازهای بخش خصوصی گام برداریم.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی وی با اشاره به اینکه تشکل‌سازی و حتی ساماندهی تشکل‌ها یکی از وظایفی که بر اساس قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار به پارلمان بخش خصوصی محول شده است، خاطر نشان کرد: بر این اساس ایجاد تشکل تخصصی در حوزه سیب ‌زمینی در استان ما که بتواند کل زنجیره ارزش این محصول را در بر بگیرد، امری ضروری بوده و می‌تواند در کاهش مشکلات و رفع بسیاری از نیازهای این حوزه راهگشا واقع شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha