• چهارشنبه / ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۰:۳۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402033120322
  • خبرنگار : 71661

فرمانده انگلیسی: ارتش کوچک و جایگاهمان در ناتو ضعیف شده است

فرمانده انگلیسی: ارتش کوچک و جایگاهمان در ناتو ضعیف شده است

یک فرمانده ارشد ناتو اذعان کرد که انگلیس در حال از دست دادن جایگاه نفوذ خود در این ائتلاف نظامی است، زیرا ارتش این کشور بسیار کوچک شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه دیلی‌تلگراف، ژنرال تیم رادفورد، معاون فرمانده عالی متحدین اروپا که دومین فرمانده نظامی ناتو است، گفت که پس از سال‌ها اختصاص بودجه کم به حوزه دفاعی در انگلیس، ممکن است موضع این کشور به عنوان یکی از کشورهای پیشتاز در ناتو زیر سوال برود.

ارتش انگلیس در حال حاضر ۷۶ هزار نیروی در حال خدمت دارد و این ۲۱ هزار تن کمتر از تعداد سربازان فعال در یک دهه پیش است. این آمار همچنین یک‌سوم تعداد سربازانی است که در زمان پیوستن ژنرال تیم رادفورد در ارتش انگلیس حضور داشتند.

در یک دهه گذشته، تعداد سربازان نظامی انگلیس از ۹۷ هزار تن کاهش یافته و باز هم کاهش نشان خواهد داد و به ۷۳ هزار تن می‌رسد.

تیم رادفورد به دیلی‌تلگراف گفت: فکر می‌کنیم ابعاد ارتش ما بسیار کوچک است. واقعا باید رشد کنیم.

او که از ژنرال‌های انگلیسی است،‌ هشدار داد که ممکن است موضع نفوذ ارتش انگلیس که توسط فرماندهان جنگ جهانی دوم و به سختی به دست آمده، از دست برود.

او در مقر ناتو در بلژیک گفت: شاید دیگر دوام نیاوریم. نمی‌شود گفت که داریم از گذشته‌مان ارتزاق می‌کنیم، اما باید مراقب باشیم که جایگاهمان زیادی پایین نیاید. ما اکنون در یک موضع مطلوب هستیم و در سرتاسر ناتو نفوذ داریم. اگر سرمایه‌گذاری نکرده، صنایع دفاعی‌مان را گسترش نداده و آنطور که باید رهبری نکنیم، بیم آن دارم که این جایگاه از کفمان برود.

این ژنرال انگلیسی که در ماه آینده میلادی پس از ۳۸ سال حضور در ارتش این کشور بازنشست می‌شود، از کاهش تعداد سربازان ارتش گلایه کرد و گفت: با توجه به درس‌هایی که از جنگ اوکراین گرفته شده، می‌دانیم که پیشرفت در حوزه فناوری نباید به قیمت از دست دادن سربازانمان تمام شود.

او گفت: تجهیزات همان‌قدر مهم هستند که سربازان مسئول و اپراتورهایشان. ما سربازانی را که باید داشته باشیم، از دست داده‌ایم.

وی افزود: فکر می‌کنم ما بعد از جنگ اوکراین تا حدی به خود آمدیم؛ اما باید یک «رویکرد دومسیره» اتخاذ کنیم. ما باید در منتهای فناوری و نوآوری بوده و تا جای ممکن در این حوزه‌ها رهبری کنیم؛ اما در عین حال این کار باید با پشتوانه قدرت نظامی سخت انجام شود.

ژنرال رادفورد ادامه داد: اگر کسی با تانک به سراغتان بیاید، نمی‌توانید با توان سایبری آن را پس بزنید. با نیروی سایبری نمی‌شود از پل‌های میدان نبرد گذر کرد! باید (میان فناوری و سربازان) تعادل وجود داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۳-۳۱ ۱۱:۲۷

اینکه خیلی وقت است اتفاق افتاده شما تازه امروز به این نتیجه رسیده اید؟!.....به یاد دارید که کماندوهای شما گرفتار نیروهای مدافع سپاه در جزیرۀ فارسی شدند آن زمان ادعا کردید که راه را گم کرده بودیم و این با توجه به تاریخچۀ دریانوردی انگلستان یعنی یک جوک خنده دار است................