• چهارشنبه / ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ / ۰۲:۳۶
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1402033120122
  • خبرنگار : 50223

ستاد نظارت بر ثبت نام مدارس کهگیلویه و بویراحمد آماده پاسخگویی به اولیاء دانش‌آموزان است

ستاد نظارت بر ثبت نام مدارس کهگیلویه و بویراحمد آماده پاسخگویی به اولیاء دانش‌آموزان است

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از آغاز بکار ستاد نظارت بر ثبت نام دانش آموزان در مدارس این استان خبر داد.

محمد دانشی نسب در دومین نشست ستاد پروژه مهر گفت: پروژه مهر مهم‌ترین و اصلی‌ترین اولویت آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق و مدیران مدارس است که  باید نشاط، شادابی و امید به آینده روشن را در ذهن دانش‌آموزان و فرهنگیان تبیین و متبلور کرده و جلوه زیبایی از مدرسه و کلاس درس را برای تک‌تک معلمان، دانش‌آموزان و اولیای آنان تداعی کند.
وی اظهارکرد: وظیفه اصلی اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش، نظارت بر فرایند ثبت‌نام و توجه به حقوق والدین و دانش‌آموزان است بر همین اساس همزمان با آغاز فصل ثبت‌نام تهمیداتی را اندیشیده ایم و کارگروه نظارتی استان براساس کمیته سلامت اداری و مقابله با فساد در راستای تکریم حقوق والدین تشکیل شده است.
دانشی نسب تصریح کرد: ستاد نظارت بر ثبت نام مدارس در استان کهگیلویه و بویراحمد به منظور بررسی وضعیت ثبت نام دانش آموزان تشکیل و آماده پاسخگویی به اولیاء دانش آموزان می باشد.
وی با اشاره به استقرار این ستاد در اداره ارزیابی عملکرد و پاسخ گویی به شکایات در اداره کل آموزش و پرورش استان افزود: همچنین شماره تلفن‌های 33222038 و 33229159در مرکز استان آماده دریافت نظرات، پیشنهادات و انتقادات و پاسخ‌گویی به سوالات و رسیدگی به شکایات مراجعین و اولیای دانش آموزان در اقصی نقاط استان است.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه ثبت نام دانش آموزان پایه اول ابتدایی در سال تحصیلی 1402-1403 از 9 اردیبهشت ماه آغاز شد عنوان کرد: ثبت نام دانش آموزان سایر پایه‌های تحصیلی نیز بعد از اتمام امتحانات نوبت خرداد در سطح مدارس استان آغاز شده و تا 31 مرداد ماه 1402ادامه دارد .
وی ادامه داد: دانش آموزان میان‌پایه نیازی به مراجعه حضوری ندارند و می‌توانند از طریق مدرسه به‌صورت سیستماتیک به پایه بعدی منتقل شوند مگر اینکه محل سکونت آنها عوض شده باشد و بخواهند مدرسه را جا به جا کنند.
رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش استان یاد آورشد: برای ثبت نام دانش آموزان، باید مدیران و پرسنل اداری در روزهای دوشنبه و چهارشنبه در ماه های تیر و مرداد در مدارس حضور داشته باشند.
دانشی نسب بر ضرورت نصب دستورالعمل ثبت نام، آدرس سایت و تقویم سفارش کتب درسی به همراه آدرس و شماره تماس دبیرخانه ستاد نظارت بر ثبت نام در تابلوی اعلانات مدارس تاکید کرد و گفت: تیم‌های مشخص شده از اداره کل آموزش و پرورش استان در ایام ثبت نام از مناطق و مدارس این استان بازدید و بر روند  ثبت نام و پروژه مهر نظارت خواهند کرد.
رئیس اداره ارزیابی عملکرد آموزش پرورش کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با اشاره به اینکه از والدین می‌خواهیم بر امر ثبت‌نام نظارت کنند تا این کار به درستی انجام شود، یادآور شد: براساس  آیین‌نامه اجرایی مدارس هرگونه مصاحبه و اخذ هزینه به‌جز هزینه بیمه و کتاب در هنگام ثبت نام ممنوع است همچنین براساس آئین‌نامه اجرایی، خانواده‌ها باید با رعایت محدوده‌بندی مدارس برای ثبت‌نام دانش آموزان مراجعه کنند.
به گزارش ایسنا، دانشی نسب در پایان تاکید کرد: پذیرش دانش آموزان در مدارس غیردولتی، شاهد، ایثارگران، نمونه دولتی، استثنایی، آموزش از راه دور و پیش دبستانی براساس دستورالعمل های مربوطه انجام می شود.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha