• سه‌شنبه / ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۳:۳۷
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1402033019833
  • خبرنگار : 30188

طراحی لیبل محصولات چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

طراحی لیبل محصولات چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

یکی از اصلی‌ترین نکات ارائه محصول، داشتن لیبل مناسب است. لیبل‌ها می‌توانند عاملی در جذب و اعتماد مشتری به برند و محصول مورد نظر باشند.

به گزارش ایسنا به نقل از جوپنزا، لیبل‌ها برای شناسایی مشخصات مختلف محصول همچون برند، تولیدکننده و عرضه‌کننده، کد فنی، استانداردهای محصول و محتویات محصول مورد استفاده قرار می‌گیرد. لیبل‌ها همچنین می‌توانند شامل نحوه استفاده از محصول، دستورالعمل‌های ایمنی و خطرات استفاده در محصولات مضر باشد.

نکات طراحی لیبل برای محصول

باید به این نکته توجه شود که لیبل‌ محصولات می‌توانند راهی برای تبلیغ محصول ما باشند به همین دلیل باید در طراحی آن دقت و نوآوری داشت. باید طرح، رنگ و سایز مناسب برای محصول و مخاطب لحاظ شود. از جمله مهمترین نکات طراحی لیبل برای محصول عبارتند از:

  • لیبل‌ها باید واضح و خوانا باشند: استفاده از حروف کشیده و کج، نزدیک بودن رنگ متن با پیش زمینه، بیش از حد ریز یا درشت بودن متن از جمله مواردی است که لیبل شما را ضعیف جلوه می‌دهد. از نظر اندازه متن‌ها بهتر است، اسم و لوگوی محصول از فاصله دورتر هم واضح دیده شود اما توضیحات محصول از نزدیک خوانا باشند، کفایت می‌کند.
  • نمایش لوگو یا شعار کلیدی: ظاهر و نوع محصولات می‌توانند با یکدیگر متفاوت باشند. برای بیشتر دیده شدن و فراموش نشدن بهتر است فضای مناسبی را برای این مورد در نظر گرفته و از تغییر دادن آن خودداری کنید.
  • سایز محصول را در نظر بگیرید: با توجه به سایز و شکل محصول لیبلی طراحی کنید که بهترین ظاهر را داشته و با شکل محصول همخوانی داشته باشد.
  • مختصر و مفید نوشتن: بهتر است اطلاعات مورد نیاز نوشته شود و از درج اطلاعات اضافی پرهیز گردد، زیرا باعث سردرگمی افراد می‌شود.
  • فواصل مناسب را رعایت کنید: فواصل میان برند، توضیحات، اعداد و فضایی برای تصاویر مرتبط را در نظر بگیرید و همانند دکتر ارتودنسی زیباترین چینش را برای طرح خود انتخاب کنید تا لبخند زیبایی داشته باشید.

طراحی لیبل محصولات چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

چگونگی چاپ لیبل برای محصولات

لیبل‌ها بر اساس جنس، با توجه به نوع محصول، محل قرارگیری و نوع اطلاعات درج شده انواع مختلفی دارند و بر این اساس و همچنین هزینه چاپ آنها با یکدیگر کاملاً متفاوت است. چگونگی چاپ لیبل برای محصولات مختلف را باید براساس سطحی که قرار است لیبل روی آن نصب شود، به درستی انتخاب کنید تا کیفیت آن در اثر عوامل مختلف کم نشود.

  • لیبل کاغذی: یکی از ارزان‌ترین و پر استفاده‌ترین نوع لیبل است اما متأسفانه طول عمر کمتری دارد و پشت چسب‌دار می‌باشند و در دو نوع براق و مات بنا به درخواست مشتری چاپ می‌شوند.
  • لیبل PVC : در این لیبل از برگه‌های pvc استفاده شده که ضدآب هستند و دارای کشسانی و مقاومت بالایی هستند که در دو نوع با پس زمینه سفید یا شیشه‌ای تولید می‌شوند.
  • لیبل متال: در این لیبل از فلزات استفاده شده که در مدل های طلایی، نقره‌ای، براق و مات تولید می‌شود و زیبایی و مقاومت بالایی در دمای پایین یا بالا دارند. 
  • لیبل حرارتی: به لیبل‌هایی که از پشت برچسب دارند و با استفاده از چاپگر حرارتی چاپ آن انجام می‌شود، لیبل حرارتی می‌گویند.
  • لیبل شفاف: در این نوع لیبل به دلیل شفاف بودن، نوشته‌ها از هر دو طرف قابل رویت است.
  • لیبل صدفی: این لیبل در مقابل کشیدگی و رطوبت مقاوم می‌باشد، زیرا از پلاستیک در آن استفاده کرده‌اند.

مهمترین کاربردهای لیبل محصولات

لیبل‌ها ابزارهای در دسترس و کاربردی هستند که شما به راحتی می‌توانید از آنها برای رساندن منظور خود استفاده کنید. کاربرد لیبل‌ها بسیار زیاد است ولی اگر بخواهیم مهمترین کاربردهای لیبل محصولات را به شما بگوییم باید به موارد زیر اشاره کنیم، این موارد عبارتند از:

  • شناسایی: امکان شناسایی سریع یک محصول با استفاده از لیبل خاص آن برای مصرف‌کنندگان بسیار مهم است.
  • تبلیغ و ترویج: اغلب لیبل‌ها باید محصول را هم تبلیغ کنند و استفاده از آنها را ترویج دهند.
  • اطلاعات: یکی از متداول‌ترین کاربردهای لیبل محصولات، نشان دادن اطلاعات محصول می‌باشد.
  • مسائل حقوقی: دولت‌ها قوانین بسیاری را درباره قانون لیبل زدن روی محصولات معین کرده‌اند و این موضوع با جدیت زیادی از طریق مؤسسات حقوقی دنبال می‌شود.

سفارش طراحی لیبل محصول را به کدام شرکت بدهیم؟

شرکت‌های متعددی در زمینه خدمات طراحی لیبل مشغول به فعالیت هستند که بعد از پرس و جو و نظرسنجی در سطح اینترنت به شرکتی معتبر به اسم جوپنزا می‌رسیم که این خدمات را ارائه می‌دهند. چرا چاپ و طراحی لیبل محصولات را به مجموعه جوپنزا سفارش دهیم؟ گروه جوپنزا با سابقه‌ای درخشان در زمینه طراحی انواع لیبل‌های تجاری برای برندها و مجموعه‌های مختلف از برندهای مورد اعتماد شرکت‌های خصوصی و دولتی در ایران محسوب می‌شود که سعی کرده از بهترین ابزار و متریال برای محصولات خود استفاده کند. با سفارش لیبل محصولات خود به این مجموعه می‌توانید از کیفیت و کارایی آن مطمئن باشید. شرکت تبلیغاتی جوپنزا به آدرس https://jopenza.ir/ دارای یک تیم حرفه‌ای طراحی و گرافیک است و اتاق فکری که در اختیار تیم طراحی جوپنزا می‌باشد محلی برای خلق ایده‌های نو و حرفه‌ای است.

سوالات متداول

  1. در زمان طراحی لیبل محصولات باید به چه نکاتی دقت کنیم؟
    واضح و خوانا بودن لیبل‌ها، نمایش لوگو یا شعار کلیدی، در نظر گرفتن سایز محصول، مختصر و مفید نوشتن و رعایت فواصل مناسب در زمان طراحی لیبل محصولات باید حتماً به این موارد دقت کرد.
  2. لیبل محصولات از چه جنس‌هایی قابل سفارش است؟
    لیبل کاغذی، لیبل PVC، لیبل متال، لیبل حرارتی، لیبل شفاف و لیبل صدفی
  3. مهمترین کاربردهای لیبل محصولات چیست؟
    شناسایی، تبلیغ و ترویج، اطلاعات و مسائل حقوقی از جمله مهمترین کاربردهای لیبل محصولات است.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha