• سه‌شنبه / ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ / ۰۹:۴۶
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402033019529
  • خبرنگار : 71516

مقابله گردان‌های القسام در جنین با نیروهای رژیم صهیونیستی با بمب و گلوله

مقابله گردان‌های القسام در جنین با نیروهای رژیم صهیونیستی با بمب و گلوله

گردان‌های عزالدین القسام، شاخه نظامی حماس اعلام کرد که در شهر جنین با بمب و گلوله با نیروهای رژیم صهیونیستی که به محله‌های این شهر و اطراف اردوگاه آن یورش برده بودند، مقابله کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: مبارزان ما در شهر جنین در شمال کرانه باختری خودروها و تجمع سربازان اسرائیلی را با تعداد زیادی بمب مورد هدف قرار دادند. نیروهای ما همچنین به سمت بالگردهای رژیم صهیونیستی تیراندازی کردند که بعدا دشمن اذعان کرد یکی از بالگردهایش آسیب دیده است. جنین با مقاومت شجاع خود و حمایت مردمی شمشیر آخته‌ای در برابر اشغالگران و حامیانشان خواهد بود.

صبح روز دوشنبه در یورش نیروهای رژیم صهیونیستی به شهر جنین و اردوگاه آن پنج شهروند شهید و ۹۱ تن زخمی شدند.

در این راستا سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین پایان دور کنونی جنگ و مقاومت و مقابله با رژیم صهیونیستی در جنین را اعلام و تأکید کرد که از این دور از جنگ با قدرت و پایداری بیشتری خارج شده است.

سرایا القدس-تیپ جنین اعلام کرد که در این دوره حملاتی را با کمین کردن برای نیروهای رژیم صهیونیستی در منطقه الجابریات از طریق منفجر کردن تعداد زیادی مین و بمب در خودروهای ارتش رژیم صهیونیستی انجام داده است.

سرایا القدس اعلام کرد: درگیری‌ها بیش از هشت ساعت طول کشید و این گردان توانست تعداد زیادی بمب را در خودروهای رژیم صهیونیستی منفجر کرده و بیش از پنج خودرو را را از کار انداخته و آسیب‌های جدی را به تعداد دیگری از خودروها وارد کند.

در بیانیه این گردان‌ها آمده است: مبارزان ما توانستند وارد درگیری‌های پراکنده‌ای در چند محور با نیروهای رژیم صهیونیستی در خیابان‌های ناصره و حیفا و مناطق الجابریات و الهدف و اطراف بیمارستان ابن سینا و مناطق دیگر شوند. این درگیری‌ها موجب کشته و زخمی شدن تعدادی از نیروهای اسرائیل شد. مبارزان سرایا القدس همچنین توانستند بالگرد آپاچی اسرائیل را مورد هدف قرار دهند.

گردان جنین اعلام کرد: دشمن باید قبل از هرگونه تجاوزی در آینده و قبل از اینکه سربازانش بر روی خاک جنین گام بگذارند، به خوبی همه چیز را محاسبه کند.

در پی اتفاقات روز گذشته ارتش اشغالگر اسرائیل تصمیم گرفت تا تهاجم شهرک نشینان به «مقبره یوسف» در شرق شهر نابلس در کرانه باختری اشغالی را که قرار بود عصر دوشنبه انجام شود، در پی تجاوزات اشغالگران به جنین و اردوگاه آن که منجر به شهادت پنج نفر و مجروح شدن ۹۱ نفر دیگر شد، لغو کند.

ارتش اشغالگر همچنین اعتراف کرد که بالگرد آن توسط رزمندگان مقاومت مورد اصابت قرار گرفت، در حالی که برآوردهای اسرائیل حاکی از آن است که مواد منفجره که باعث اختلال در عملکرد خودروهای نظامی اشغالگر شده، "سیم دار" بوده‌اند و آنها از راه دور عمل می‌کنند و ترس اسرائیل از این موضوع به ویژه که در حال توسعه هستند، رو به افزایش است.

بر اساس آنچه سازمان پخش عمومی اسرائیل (کان ۱۱) عصر دوشنبه گزارش داد، صدها شهرک نشین قرار بود به مقبره حضرت یوسف یورش ببرند.

"کان ۱۱" گزارش داد که ارتش اشغالگر در پی تجاوز به جنین، وقوع انتقام‌جویی را پیش‌بینی می‌کند و برای آن آماده می‌شود. پیشرفت در ماهیت فعالیت‌های مقاومت در کرانه باختری، "اسرائیل را به یک عملیات محدود در نابلس و جنین نزدیک می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۳-۳۰ ۱۱:۳۶

درود برشهیدان....برادرشهیدم راهت ادامه دارد.....هرمبارزمسلح مقاومت که شهید شود 10مبارزمسلح جای او را پر خواهند کرد واین واقعیتی است که دشمن جعلی غاصب صهیونیستی باید بپذیرد.........