• دوشنبه / ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۶:۲۶
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1402032919209
  • خبرنگار : 71541

آزادراه تهران-شمال و منجیل-رودبار؛ یک قدم رو به جلو

آزادراه تهران-شمال و منجیل-رودبار؛ یک قدم رو به جلو

شرکت ساخت و توسعه زیرساخت‌های توسعه حمل و نقل کشور می‌گوید که بهره‌برداری از فاز نخست قطعه ۲ آزادراه تهران- شمال و باقیمانده آزادراه منجیل-رودبار بخشی از برنامه‌هایی است که در برنامه تکمیل و بهره‌برداری امسال قرار دارد.

به گزارش ایسنا، به‌تازگی اعلام شد که عملیات عمرانی ساخت مسیر رفت فاز دوم آزادراه تهران - شمال در خردادماه به پایان می‌رسد و کارهای نهایی‌اش از جمله نصب گاردریل و خط‌کشی و مراحل آخر کار اجرایی رو به اتمام است؛  این بخش از آزادراه از دوآب شهرستانک تا پل زنگوله به طول ۲۲ کیلومتر امتداد می‌یابد که کاهش ۵ کیلومتر از طول مسیر موجود کرج- چالوس، کاهش ۲۰ دقیقه‌ای از زمان سفر را به همراه دارد.

همچنین آزادراه منجیل-رودبار باقی‌مانده آزادراه قزوین-رشت است که به‌دلیل شرایط خاص خود با برخورداری از تونل‌ها و پل‌های زیاد، به‌زعم مسئولان یکی از پیچیده‌ترین و سخت‌ترین آزادراه‌های کشور به شمار می‌رود. همچنین این آزادراه از کنار بافت شهری و بالای رودخانه عبور می‌کند و به همین دلیل کار در این محور بسیار سخت و دشوار است؛ هرچند چندی پیش وعده داده شد که حداکثر تا آبان ماه ۱۴۰۲ این پروژه برای عبور مردم آماده شود.

در آخرین اظهارات نظرات درباره این آزادراه‌ها و برنامه‌های شرکت ارتباطات زیرساخت برای تکمیل و بهره‌برداری از آزادراه‌های کشور،  خیرالله خادمی -معاون وزیر راه و شهرسازی- گفت: برای سال جاری شرکت ساخت برنامه تکمیل و بهره‌برداری از ۲۹۳ کیلومتر آزادراه‌ها را در دستور کار دارد که این میزان طول آزادراهی معادل سه برابر متوسط سالانه ساخت آزادراه‌ها در کشور محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در بیان جزئیات افتتاح‌های آزادراه‌ها و بزرگراه‌های کشور بیان کرد: بهره‌برداری از فاز نخست قطعه ۲ آزادراه تهران- شمال به‌طول ۲۲ کیلومتر، آزادراه شیراز- اصفهان که طولانی‌ترین آزادراه کشور است به طول ۲۱۲ کیلومتر، باقیمانده آزادراه منجیل-رودبار به عنوان گلوگاه آزادراه قزوین-رشت به طول ۸.۵ کیلومتر که حدود ۷.۵ کیلومتر آن تونل و پل است بخشی از برنامه‌هایی است که توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در برنامه تکمیل و بهره‌برداری امسال قرار دارد.

خادمی همچنین تکمیل و بهره‌برداری از بخشی از آزادراه مرند-تبریز و بخشی از آزاد راه مراغه-هشترود را از دیگر برنامه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل عنوان کرد.

به گفته وی، سهم  دولت و عددی که از سوی شرکت ساخت برای تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه‌های بزرگراهی و آزادراهی درخواست شده معادل ۲۵۰۰ میلیاردتومان است که ضرورت دارد تا این سرمایه برای تکمیل پروژه‌ها تخصیص یابد.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۳-۲۹ ۱۹:۰۸

سلام متن خبر اصلاح شود ایشان مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل هستند شرکت ارتباطات زیرساخت دستگاه اجرایی دیگری بوده و در حوزه مخابرات است.

avatar
۱۴۰۲-۰۳-۲۹ ۲۰:۰۷

اگر تکمیل برگشت فاز دوم آزاد راه تهران شمال را در برنامه های امسال قرار گیرد و به عملیات عمرانی در فصل تابستان سرعت داده شود، موجب رضایت انبوهی از جمعیت خواهد بود.

avatar
۱۴۰۲-۰۳-۳۰ ۰۵:۰۸

سلام، خدا قوت و دست مریزاد، انشاءالله که مبارک ملت شریف مسلمان کشور بشه، ای کاش اتصال آزاد راه رودبار یا منجیل به آزاد راه زنجان هم عملیاتی و اجرایی میشد، که برای کاهش ترافیک شمال هم تا حد زیادی تاثیرگذار بود، امیدوارم راههای رشت به همه مراکز استان‌های همجوار آزاد راهی بشه تا بار ترافیکی شمال و مسافران زیادش برطرف بشه انشاءالله

avatar
۱۴۰۲-۰۳-۳۰ ۱۰:۵۹

کاش به فکر تکمیل ازادراه های جنوب کشور هم بودید

avatar
۱۴۰۲-۰۳-۳۰ ۱۱:۵۸

فکرکنم تقریبا اگه ازادراه شیراز اصفهان درست نشه کریدر شمال جنوب تکمیل نشه چون جنوب و شمال باید از طریق ازادراه به هم وصل بشه و شرق به غرب هم همینطور

avatar
۱۴۰۲-۰۳-۳۱ ۰۵:۵۶

سلام و خسته نباشید به عزیزان که در آبادانی این کشور کوشا هستند. امیدوارم عین آزاد راه قزوین به رشت حد فاصل کوهین به منجیل نباشد لکه گیری آسفالت عجب و وحشتناک و امواج و نشست آسفالت که با سرعت بالا خودرو از مسیر خارج میشه هر دو لاین رفت و برگشت ممنون میشم بازرس بالای سر پیمان کار باشد تا کار را صحیح و استاندارد تحویل بگیرد تا این مشکل ها پیش نیاد با سپاس فراوان موفق و سلامت باشید