به گزارش ایسنا، بهتازگی اعلام شد که عملیات عمرانی ساخت مسیر رفت فاز دوم آزادراه تهران - شمال در خردادماه به پایان میرسد و کارهای نهاییاش از جمله نصب گاردریل و خطکشی و مراحل آخر کار اجرایی رو به اتمام است؛ این بخش از آزادراه از دوآب شهرستانک تا پل زنگوله به طول ۲۲ کیلومتر امتداد مییابد که کاهش ۵ کیلومتر از طول مسیر موجود کرج- چالوس، کاهش ۲۰ دقیقهای از زمان سفر را به همراه دارد.
همچنین آزادراه منجیل-رودبار باقیمانده آزادراه قزوین-رشت است که بهدلیل شرایط خاص خود با برخورداری از تونلها و پلهای زیاد، بهزعم مسئولان یکی از پیچیدهترین و سختترین آزادراههای کشور به شمار میرود. همچنین این آزادراه از کنار بافت شهری و بالای رودخانه عبور میکند و به همین دلیل کار در این محور بسیار سخت و دشوار است؛ هرچند چندی پیش وعده داده شد که حداکثر تا آبان ماه ۱۴۰۲ این پروژه برای عبور مردم آماده شود.
در آخرین اظهارات نظرات درباره این آزادراهها و برنامههای شرکت ارتباطات زیرساخت برای تکمیل و بهرهبرداری از آزادراههای کشور، خیرالله خادمی -معاون وزیر راه و شهرسازی- گفت: برای سال جاری شرکت ساخت برنامه تکمیل و بهرهبرداری از ۲۹۳ کیلومتر آزادراهها را در دستور کار دارد که این میزان طول آزادراهی معادل سه برابر متوسط سالانه ساخت آزادراهها در کشور محسوب میشود.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در بیان جزئیات افتتاحهای آزادراهها و بزرگراههای کشور بیان کرد: بهرهبرداری از فاز نخست قطعه ۲ آزادراه تهران- شمال بهطول ۲۲ کیلومتر، آزادراه شیراز- اصفهان که طولانیترین آزادراه کشور است به طول ۲۱۲ کیلومتر، باقیمانده آزادراه منجیل-رودبار به عنوان گلوگاه آزادراه قزوین-رشت به طول ۸.۵ کیلومتر که حدود ۷.۵ کیلومتر آن تونل و پل است بخشی از برنامههایی است که توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در برنامه تکمیل و بهرهبرداری امسال قرار دارد.
خادمی همچنین تکمیل و بهرهبرداری از بخشی از آزادراه مرند-تبریز و بخشی از آزاد راه مراغه-هشترود را از دیگر برنامههای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل عنوان کرد.
به گفته وی، سهم دولت و عددی که از سوی شرکت ساخت برای تکمیل و بهرهبرداری از این پروژههای بزرگراهی و آزادراهی درخواست شده معادل ۲۵۰۰ میلیاردتومان است که ضرورت دارد تا این سرمایه برای تکمیل پروژهها تخصیص یابد.
انتهای پیام
نظرات