• دوشنبه / ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ / ۰۸:۵۳
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1402032918653
  • خبرنگار : 30057

در گفت‌وگو با ایسنا اعلام شد

احداث مرکز پروژه‌یابی با اولویت توسعه بازار دانش‌بنیان‌ها در پارک فناوری کرمانشاه

احداث مرکز پروژه‌یابی با اولویت توسعه بازار دانش‌بنیان‌ها در پارک فناوری کرمانشاه

رییس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه از راه‌اندازی مرکز پروژه‌یابی و انتقال فناوری در این پارک خبر داد و گفت: این مرکز که در سال جاری احداث می‌شود، محل کارآمد برای پروژه‌یابی و انتقال فناوری منطبق بر توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان خواهد بود.

دکتر سیامک آزادی در گفت‌وگو با ایسنا، راه‌اندازی مرکز پروژه‌یابی و انتقال فناوری را گامی برای توسعه بازار محصولات دانش‌بنیان و فناورانه استان عنوان و خاطر نشان کرد: این مرکز که در سال جاری در پارک علم و فناوری کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود، محلی کارآمد برای پروژه‌یابی و انتقال فناوری منطبق بر توسعه بازار شرکت‌ها خواهد بود.

وی با تاکید بر لزوم نقش‌آفرینی بخش خصوصی در زیست بوم نوآوری و فناوری استان، گفت: در تلاشیم تا امسال مشارکت بخش خصوصی را در توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان در داخل و خارج از کشور داشته باشیم. در این زمینه سرمایه‌گذاری اصلی بر روی شرکت‌هایی خواهد بود که به عنوان اولین و تنها تولیدکننده برخی محصولات فناورانه کشور در مجموعه پارک علم و فناوری کرمانشاه فعالیت می‌کنند.

آزادی یکی از اولویت‌های مهم پارک علم و فناوری کرمانشاه را بازارسازی برای محصولات دانش‌بنیان و فناورانه عنوان کرد و افزود: در این راستا هم در داخل و هم در خارج از کشور در پی توسعه بازار این محصولات هستیم و با اقدامات انجام شده صادرات محصولات دانش‌بنیان و فناورانه شرکت‌های مستقر در پارک کرمانشاه در سال گذشته رشد ۵۰ درصدی داشته است.

وی با بیان این‌که صادرات محصولات تولیدی واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان تحت حمایت پارک کرمانشاه از ۱۱ میلیون دلار به ۱۷.۲ میلیون دلار در سال گذشته رسیده است، ادامه داد: به منظور استمرار این برنامه، راه‌اندازی دفتر توسعه صادرات در کشور عراق را در سال جاری در دستور کار قرار داده‌ایم. این دفتر یک هاب و درگاه برای توسعه صادرات محصولات فناورانه و دانش بنیان نه تنها برای استان بلکه برای سراسر کشور خواهد بود.

آزادی، ارتباط با اتاق بازرگانی را از راهکارهای مؤثر برای توسعه صادرات محصولات دانش‌بنیان عنوان کرد و افزود: در تلاش هستیم تا از طریق توسعه همکاری با این نهاد بتوانیم زمینه صادرات محصولات دانش‌بنیان را بیش از پیش تسهیل کنیم.

رییس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه با بیان اینکه حضور در نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی، راهکار دیگری برای معرفی محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور و  توسعه بازار این شرکت‌ها به شمار می‌رود، خاطر نشان کرد: در همین راستا شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور مستقر در پارک فناوری کرمانشاه سال گذشته در ۱۳ نمایشگاه استانی، ملی و بین‌المللی شرکت کردند. ضمن آنکه برگزاری ۱۰۰ رویداد در سال جاری برنامه‌ریزی شده است.

آزادی با تاکید بر اینکه همه این رویدادها در اولویت و محوریت توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور برگزار خواهند شد، اظهار کرد: توسعه بازار محصولات فناور و دانش‌بنیان گام مؤثری در تحقق شعار سال - مهار تورم، رشد تولید- است؛ از این رو برای رشد تولید باید سراغ محصولات دانش‌بنیان و فناور برویم؛ چرا که رشد تولید این محصولات و توسعه بازار آنها با توجه به تامین نیازهای اساسی کشور، اثرگذاری قابل توجهی بر مهار تورم خواهد داشت.

به گفته رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه، در حال حاضر حداقل ۱۰ شرکت در مجموعه پارک فعالیت دارند که بیش از ۲۰ محصول را به صورت انحصاری تولید کرده و اولین و تنها تولیدکننده این محصولات در کشور هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha