• یکشنبه / ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۰:۳۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402032817968
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

دبیر شورای زکات استان اصفهان خبر داد:

پرداخت ۱۲۰ میلیارد تومان زکات در استان اصفهان

پرداخت ۱۲۰ میلیارد تومان زکات در استان اصفهان

ایسنا/اصفهان دبیر شورای زکات استان اصفهان گفت: مردم استان اصفهان سال گذشته در مجموع ۱۲۰ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد قابل توجهی داشته است.

حجت‌الاسلام غلامحسین رنجبر، صبح امروز(یکشنبه، ۲۸ خرداد) در شورای زکات شهرستان در دفتر امام جمعه اردستان، اظهار کرد: مردم استان اصفهان همانند بخش‌های دیگر که پیش قدم بودند در موضوع زکات نیز همکاری قابل توجهی داشتند و سال گذشته در مجموع بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان زکات در استان جمع‌آوری‌شده است که در مقایسه با سال ۱۴۰۰ که ۹۰ میلیارد تومان بود افزایش خوبی داشته است.

وی با بیان اینکه مردم شهرستان اردستان با توجه به سبقه مذهبی و سنتی که وجود دارد سال گذشته حدود یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان زکات پرداخت کردند، افزود: در استان اصفهان سال گذشته بیش از هزار جلسه شورای زکات در سطح استان، شهرستان و بخش‌ها تشکیل شده است.

به گزارش ایسنا، دبیر شورای زکات استان اصفهان تصریح کرد: امسال با توجه به بارندگی‌هایی که در سطح استان اصفهان شده است پیش‌بینی می‌کنیم پرداخت زکات با افزایش ۶۰ درصدی همراه باشد و مطمئناً با تلاشی که همکاران در مجموعه کمیته امداد انجام می‌دهند و با توجه به کشت و کارهایی که در مناطق مختلف استان توسط کشاورزان صورت گرفته، پیش‌بینی جمع‌آوری حدود ۱۷۰ میلیارد تومان زکات در استان اصفهان می‌شود.

رنجبر با بیان اینکه زکات در دو بخش اتفاق می‌افتد، گفت: موضوع اول زکات واجب است که به گندم، جو، کشمش، خرما، گاو و گوسفند و شتر و... تعلق می‌گیرد و زکات‌های مستحبی به بخش‌هایی شامل صنعت و معادن و هر بخشی که بتوانیم برای فقرا کمک جمع‌آوری کنیم تعلق می‌گیرد.

وی تصریح کرد: تأکید داریم شوراهای زکات در شهرستان‌ها باید از بخش‌های مختلف و فرصت‌هایی که در مناطق خود وجود دارد شامل تولیدی، صنعتی، تجاری، معادن و... برای زکات مستحب فقرا و نیازمندان کمک جمع‌آوری کنند.

رشد ۱۴۰ درصدی جمع‌آوری فطریه در اردستان

همچنین رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان اردستان گفت: با همکاری خوبی که دستگاه‌های عضو شورای زکات و خیریه‌ها با کمیته امداد امام خمینی شهرستان داشتند مشکل خاصی در جمع‌آوری زکات این شهرستان وجود ندارد.

ابوالقاسم صادقی با بیان اینکه کمیته امداد در ایام عید فطر امسال حدود ۳۳۷ میلیون تومان زکات فطره و کفاره جمع‌آوری کرده است، گفت: از این مقدار حدود ۲۱۰ میلیون در مراکز کمیته امداد و مراکز نیکوکاری جمع‌آوری شده است که حدود ۱۴۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش جمع‌آوری داشتیم.

وی تصریح کرد: همکاران ما در کمیته امداد شهرستان اردستان از ابتدای سال جاری تاکنون علاوه بر جمع‌آوری زکات فطره و کفاره، حدود ۶۳ میلیون زکات مستحبی جمع‌آوری کردند.

واریز ۴۰۰ میلیون تومان به حساب اهالی سیل زده روستای نهوج

رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان اردستان با اشاره به کمک‌های انجام شده به سیل‌زدگان روستای نهوج، گفت: کمیته امداد تاکنون کمک هزینه نقدی به میزان ۴۰۰ میلیون تومان را به حساب مددجویان و سایر اهالی روستای نهوج واریز کرده است.

صادقی گفت: پس از جاری شدن سیل در روستای نهوج و بازید مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان اصفهان از روستا و با موافقت رئیس کمیته امداد امام خمینی کشور ۴۰۰ میلیون تومان به حساب ۱۵۰ سرپرست خانوارِ مددجویان و سایر اهالی روستا واریز شده است.

وی اضافه کرد: همچنین ۸۰ بسته سبد کالا شامل کنسرو، نان خشک، رب گوجه، روغن مایع، خرما، عسل، تخم مرغ و طالبی به ارزش ۵۴۰ میلیون ریال بین مددجویان کمیته امداد که در سیل اخیر آسیب دیدند در روستای نهوج توزیع شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha