• یکشنبه / ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۰:۰۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402032817911
  • خبرنگار : 71477

ده‌ها هزار معترض صربستانی با آدمک‌ «ووجیچ» زندانی به خیابان‌ها آمدند

ده‌ها هزار معترض صربستانی با آدمک‌ «ووجیچ» زندانی به خیابان‌ها آمدند

معترضان صربستانی که برای هفتمین هفته متوالی بعد از وقوع دو تیراندازی مرگبار به خیابان‌ها آمدند، آدمک‌هایی از چهره‌های سرشناس دولتی در لباس زندانی‌ها به همراه داشتند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ده‌ها هزار معترض در بلگراد یکی از بزرگراه‌های بزرگ و مهم را مسدود کرده و درخواست کردند که سران دولتشان به خاطر اینکه اجازه دادند یک فرهنگ خشونت شکل بگیرد که منجر به کشتار ۱۸ تن در تاریخ سوم و چهارم مه شد، مجازات شوند.

معترضان در نخستین اعتراضات هماهنگ این چنینی همچنین خیابان‌ها در شهر نووی ساد واقع در شمال، شهر نیس واقع در جنوب و شهر کراگویواتس واقع در مرکز صربستان را مسدود کردند.

ده‌ها هزار معترض صربستانی با آدمک‌ «ووجیچ» زندانی به خیابان‌ها آمدند

معترضان در بلگراد در حالی که آدمک‌های الکساندر ووجیچ رئیس جمهور، آنا برنابیک نخست‌وزیر و دیگر چهره‌های برجسته دولت صربستان در لباس سیاه و سفید زندان را همراه داشتند، شعار "ووجیچ برو بیرون" سر دادند.

ده‌ها هزار معترض صربستانی با آدمک‌ «ووجیچ» زندانی به خیابان‌ها آمدند

این معترضان همچنین خواستار برکناری براتیسلاو گاسیک، وزیر کشور و الکساندر وولین، رئیس سرویس مخفی صربستان شدند چرا که آنها را به خاطر ناکامی در متوقف کردن باندهای خلافکار مقصر می‌دانند.

آنها همچنین رسانه‌ها را به ترویج خشونت متهم کرده و خواستار لغو مجوزهای پخش شبکه‌های تلویزیونی "پینک تی‌وی" و "هپی تی‌وی" و ممنوع الفعالیت شدن برخی روزنامه‌ها و نشریات شدند.

ووجیچ که حزبش از سال ۲۰۱۲ میلادی در راس قدرت است، اعلام کرده که موافق است در یک انتخابات زودهنگام در سال جاری میلادی میزان محبوبیتش را به بوته آزمایش بگذارد اما اپوزیسیون تاکید دارد که ابتدا باید درخواست‌های اعتراضات تحقق یابد و به رسانه‌ها آزادی عمل بیشتری داده شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha