• یکشنبه / ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ / ۰۷:۴۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402032817784
  • خبرنگار : 71145

پسکوف: به تلاش برای بازگرداندن کامل سوریه به جهان عرب ادامه می‌دهیم

پسکوف: به تلاش برای بازگرداندن کامل سوریه به جهان عرب ادامه می‌دهیم

دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه تاکید کرد که روسیه به تلاش‌های خود برای ارائه کمک‌های لازم به دولت سوریه برای بازگرداندن کامل این کشور به جهان عرب ادامه خواهد داد.

به گزارش ایسنا، دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه (کاخ کرملین) در مصاحبه‌ای با شبکه عربیRT گفت: روسیه به تلاش‌های خود برای کمک به سوریه و بازگرداندن کامل این کشور به آغوش کشورهای عربی ادامه خواهد داد.

شورای اتحادیه عرب در نشست فوق‌العاده‌ای که در ۱۷ مه در سطح وزرای خارجه برگزار شد، موافقت کرد شرکت هیئت‌های سوری در جلسات شورای اتحادیه از سر گرفته شود تا سوریه پس از حدود ۱۲ سال از تعلیق عضویت خود به دلیل موضع گیری درباره درگیری‌های این کشور به اتحادیه عرب بازگردد.

او گفت که پتانسیل کامل همکاری بین روسیه و کشورهای عربی هنوز توسعه نیافته است، مسکو به کار در این مسیر ادامه خواهد داد.

در هفتم مه، مسکو استقبال خود را از تصمیم سوریه برای بازگشت به اتحادیه عرب اعلام کرد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: از سرگیری مشارکت سوریه در فعالیت‌های اتحادیه عرب به آرام شدن جو خاورمیانه و غلبه بر پیامدهای بحران سوریه در اسرع وقت کمک می‌کند.

او اشاره کرد که مسکو دائماً با پایتخت‌های عربی در تماس است و دائماً از آنها می‌خواهد روابط خود را با دمشق از سر بگیرند.

پسکوف تصریح کرد: روسیه روابط طولانی تاریخی و بسیار نزدیک با جهان عرب دارد. روسیه ... به این کشورها در توسعه صنعت خود، توسعه اقتصاد ملی کمک کرد ... با بسیاری از آنها، روسیه به روابط بسیار نزدیک، پیشرفته و شراکتی ادامه می دهد."

وی گفت که روسیه به کار خود در این راستا ادامه خواهد داد و کشورهای عربی را دوستان و شرکای مسکو می‌داند.  ما معتقدیم که پتانسیل همکاری ما، در درجه اول تجاری و اقتصادی و بسیار گسترده‌تر از آن چیزی است که اکنون داریم."

سخنگوی کرملین تصریح کرد: روسیه به همکاری با بسیاری از کشورهای عربی در چارچوب اوپک پلاس ادامه خواهد داد تا قیمت‌های منصفانه تضمین شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha