• پنجشنبه / ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۱:۴۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402032516335
  • منبع : نمایندگی سمنان

استاندار تاکید کرد:

تخصیص ۲۰ درصد اعتبارات میراث فرهنگی سمنان به آموزش هنرمندان

تخصیص ۲۰ درصد اعتبارات میراث فرهنگی سمنان به آموزش هنرمندان

ایسنا/سمنان استاندار سمنان درخواست کرد: حداقل ۲۰ درصد از اعتبارات حوزه میراث فرهنگی استان به آموزش هنرمندان اختصاص یابد.

سید محمدرضا هاشمی شب گذشته در آئین تجلیل از استادان پیشکسوت صنایع دستی و هنرهای سنتی استان سمنان اظهار کرد: باید تلاش نماییم تا مشاغل حوزه صنایع دستی را احیا و گسترش دهیم.‌

وی با تاکید بر ضرورت توجه به حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی ایران زمین و استان سمنان ، گفت : در دوران مسئولیت بنده در استان سمنان، اعتبارات اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی بالغ بر ۶۰۰ برابر افزایش یافته است.


وی اضافه کرد: با تلاش های انجام‌شده و با توجه به اهمیت حوزه میراث فرهنگی ، تعداد ۶۲ نفر سهمیه جذب نیروی جدید در اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی اخذ گردید که در ظرفیتها و طرق مختلف وارد این حوزه خواهند شد.


استاندار سمنان گفت: با توجه به وجود پتانسیل های مختلف هنری در سطح استان و توانمندی هنرمندان این استان پر ظرفیت کشور ، دستگاه های اجرایی را مکلف کردیم تا سوغات و هدایای خود را از هنرهای دستی تولید شده در استان خریداری و تهیه کنند.


هاشمی با اشاره به تلاش های ملی و بین المللی در راستای معرفی استان سمنان به جامعه جهانی گفت: در میان ۴۰ شهر عضو اتحادیه جهانی شهرهای جاده ابریشم‌، تعداد ۲۰ شهر از جمهوری خلق چین و ۲۰شهر دیگر از سایر کشورهای در مسیر این جاده است که شهر سمنان نیز به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در این اتحادیه، عضویت دارد.


وی اضافه کرد : خوشبختانه پیگیری آزاد سازی کاروانسرای شاه عباسی با تلاش و همراهی تمام مردم و مسئولان به انجام رسید.


استاندار سمنان از میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، صنعت و معدن و حوزه کشاورزی به عنوان سه پتانسیل و ظرفیت بزرگ در استان سمنان یاد کرد و افزود  باید از محل اعتبارات‌ حوزه میراث فرهنگی استان ، بخش مهمی به آموزش اختصاص یابد.‌


وی تاکید کرد: امروز باید تلاش شود تا به منظور اشتغالزایی و همچنین توسعه هنرهای این سرزمین‌، مشاغل حوزه صنایع دستی را احیا نموده و گسترش دهیم.


هاشمی با اشاره به اینکه قریب به اتفاق تسهیلات ارزان قیمت استان در روستاهای این استان هزینه شده است ، ادامه داد: ایجاد بازارچه دائمی صنایع دستی، مکلف نمودن دستگاه ها به خرید صنایع دستی تولید شده در استان ، لزوم حمایت و همراهی اتاق بازرگانی ، صنعت ، معدن و کشاورزی استان با هنرمندان حوزه صنایع دستی و لزوم تلاش در راستای صادر نمودن تولیدات صنایع دستی استان به خارج از کشور چهار راهبرد ما در جهت اهمیت دهی ، توسعه و گسترش حوزه صنایع دستی در استان سمنان است.


استاندار سمنان در ادامه از شهرداران و فرمانداران استان درخواست کرد: تا از هنرمندان صنایع دستی استان حمایت کرده و در راستای توسعه هنرهای سنتی کشور، تلاش کنند.‌
هاشمی چالش جمعیت را چالشی بسیار بحرانی و نگران کننده در استان سمنان عنوان کرد و افزود: علاوه بر چالش جمعیت، ما به معنای واقعی با بحران شدید کم آبی در استان و بویژه در شهرهای سمنان و شاهرود مواجه هستیم.‌


به گزارش ایسنا- در این آیین که با حضور ۲۲۰ نفر از اساتید پیشکسوت صنایع دستی و هنرهای سنتی از سراسر استان سمنان برگزار شد، سه نفر از هنرمندان به نمایندگی از سایر حاضران ، دغدغه ها ، انتظارات و مشکلات خود را با استاندار سمنان در میان گذاشتند و در پایان‌ مراسم‌ نیز به جمعی از پیشکسوتان و اساتید حوزه هنرهای سنتی استان ، لوح تقدیر و هدایایی اهدا شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha