• چهارشنبه / ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ / ۲۲:۱۰
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402032416112
  • خبرنگار : 50180

تجلیل از اهداکنندگان خون در کرمانشاه

مدیرکل انتقال خون: نیاز به اهدای خون همیشگی است

مدیرکل انتقال خون: نیاز به اهدای خون همیشگی است

ایسنا/کرمانشاه همایش روز جهانی اهداکنندگان خون با تجلیل از جمعی از اهداکنندگان خون در کرمانشاه برگزار شد.

مریم میرزاده مدیر کل انتقال خون استان کرمانشاه، عصر امروز(۲۴ خرداد) در این همایش، شعار امسال روز جهانی اهداکنندگان خون را “ما هستیم، چون شما خون اهدا می کنید” عنوان کرد و افزود: از مردم استان درخواست داریم برای تامین خون و فرآورده های خونی مورد نیاز بیماران در همه ایام سال پای کار باشند، چون نیاز بیماران به خون و فرآورده های آن مختص روز و ایام خاصی نیست.

وی‌ با اشاره به نقش حیاتی خون در نجات بیماران، گفت: متاسفانه هنوز جایگزینی برای خون به نام خون مصنوعی تولید نشده و تنها منبع دریافت خون برای بیماران، اهداکنندگان خون هستند، لذا اهداکنندگان خون در واقع اهداکنندگان زندگی هستند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه افزود: سال گذشته بیش از ۶۶ هزار نفر برای اهدای خون به مجموعه انتقال خون استان مراجعه کردند که بیش از ۵۲ هزار نفر آنها موفق به اهدای خون شدند.

میرزاده با بیان اینکه سال گذشته تنها ۲۸۰۰ نفر از اهداکنندگان خون استان یعنی فقط پنج درصد اهداکنندگان خون خانم ها بودند، از زنان خواست بیشتر برای اهدای خون به انتقال خون مراجعه کنند.

 قباد محمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در این همایش با بیان اینکه بشر تاکنون نتوانسته خون و فرآورده های خونی را بسازد، گفت: خون جزو پیچیده‌ترین ماده‌ها بوده و فکر می کنم بشر هرگز قادر به ساخت آن نخواهد شد.

وی با اشاره به همکاری خوب مجموعه انتقال استان با دانشگاه علوم پزشکی در تامین خون و فرآورده های خونی مورد نیاز بیماران، تصریح کرد: از زمانی که مسئولیت بهداشت و درمان استان را عهده دار شده‌ام مشکلی در زمینه تامین خون و فرآورده های خونی مورد نیاز بیماران در استان نداشته ایم.

محمدباقر محمدی مدیرعامل هلال احمر استان کرمانشاه نیز در این مراسم با بیان اینکه سال گذشته ۴۳۷۳ واحد خون از طریق داوطلبان جمعیت هلال احمر در استان اهدا شد، گفت: در دو ماهه امسال نیز ۵۶۹ واحد خون از سوی داوطلبان جمعیت هلال احمر استان اهدا شد.

در این مراسم از جمعی از اهداکنندگان خون تجلیل شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha