• چهارشنبه / ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۵:۵۳
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402032415935
  • خبرنگار : 50026

شناسایی کلاهبرداران یک میلیارد ریالی در خراسان جنوبی

شناسایی کلاهبرداران یک میلیارد ریالی در خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی از کشف پرونده‌ای که افراد کلاهبردار با دردست ‌گرفتن سامانه اینترنت بانک شاکی از حساب وی پول برداشت کرده بودند، خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ قدرت الوانی اظهار کرد: فردی به پلیس فتا مراجعه و با ارائه شکوائیه بیان داشت: شخصی ناشناس با من تماس گرفته و گفت با توجه ‌به این‌ که کارت‌ بانکی شما فاقد هرگونه تخلف بوده است، شما برنده جایزه یکصد میلیون ریالی شده‌اید، که من به ایشان اعتماد کرده و شماره‌حساب خود را به وی دادم و قرار شد نامبرده مبلغ مذکور را به حسابم واریز کند، پس‌ از آن کدهایی به موبایلم ارسال شد و من نیز این کدها را برای وی خواندم، مدتی بعد متوجه برداشت مبلغ یک میلیارد ریال از حساب بانکی خود شدم، لذا بنده شاکی بوده و خواهان رسیدگی را دارم. 
 
وی افزود: کارشناسان پلیس فتا استان با انجام اقدامات تخصصی و با استخراج مستندات و ادله دیجیتال لازم، افراد کلاهبردار که 2 نفر بودند و در خارج از استان نیز زندگی می‌کردند، شناسایی شدند. 
 
رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی بیان کرد: با تلاش مأموران پلیس فتا و با هماهنگی مقام قضائی مبلغ 860 میلیون ریال به حساب شاکی برگشت داده شد که در این خصوص پرونده تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی ارسال شد. 
 
الوانی خاطرنشان کرد: کاربران فضای مجازی از اعتماد بی‌ جا به افراد ناشناس جدا خودداری کرده و از در ‌اختیار ‌قراردادن پیامک‌های مربوط به تراکنش‌های بانکی به افراد ناشناس خودداری کنند، چرا که دراختیار ‌قراردادن این پیامک‌ها، این امکان را برای مجرمین سایبری مهیا می‌کند تا حساب بانکی افراد را خالی کنند. 
 
این مقام سایبری تصریح کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار، حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند؛ همچنین شماره تماس 096380 مربوط به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر کشور است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha