• چهارشنبه / ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ / ۰۸:۵۲
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1402032415417
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع گچساران

فرماندار گچساران: نیروها با دست خالی در تلاش برای خاموش کردن آتش هستند

فرماندار گچساران: نیروها با دست خالی در تلاش برای خاموش کردن آتش هستند

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان گچساران از وقوع یک فقره آتش سوزی در جنگلها و مراتع مقابل پلیس راه گچساران - شیراز خبر داد.

«مجید نظری» در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: این آتش سوزی تاکنون در سه مرحله مهار و خاموش و مجددا شعله ور شد که از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه صبح روز چهار شنبه ۲۴ خرداد ماه ۱۴۰۲ شروع شده و تاکنون ادامه دارد.

وی با بیان اینکه این آتش سوزی در پسماند مزارع و عرصه های منابع طبیعی است، اظهارکرد: نیروها در تلاش برای مهار و خاموش کردن آتش هستند.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان گچساران تصریح کرد: هنوز میزان خسارات وارده مشخص نیست و فعلا در تلاش برای مهار و خاموش کردن آتش هستیم.

مردم و نیروها با دست خالی در تلاش برای خاموش کردن آتش

«روانبخش دیهیم»، فرماندار شهرستان گچساران نیز در رابطه با این آتش سوزی به خبرنگار ایسنا گفت: این آتش سوزی دیشب ساعت یک و ۳۰ دقیقه بامداد مهار و خاموش شد و مجدا از صبح امروز شعله ور شد و نیروها در حال تلاش برای مهار و خاموش و کردن آتش هستند.

وی افزود: نیروهای ادارات منابع طبیعی، محیط زیست، هلال احمر و شهرداری در حال تلاش و کمک به مهار و خاموش کردن آتش هستند.

دیهیم اظهارکرد: با کمبود تجهیزات از جمله دستگاه دمنده مواجهیم تجهیزات دمنده به نیروهای داوطلب داده می شود تا سرعت مهار و خاموش کردن آتش بیشتر شود.

فرماندار شهرستان گچساران تصریح کرد: مردم و نیروها با دست خالی در تلاش برای خاموش کردن آتش هستند چاره ای نداریم چراکه تعدادی دمنده وجود دارد که دست ادارات و دهیاران روستاهاست.

به گزارش ایسنا این آتش سوزی که روز سه شنبه ۲۳ خردادماه ۱۴۰۲ از روبه روی پمپ بنزین تقاطع ورودی شهر دوگنبدان، مرکز شهرستان گچساران شروع شده و تا محدود روستای "تلخاب شیرین" رسیده بود همچنان ادامه دارد و نیروها در تلاش برای مهار و خاموش کردن آتش هستند. وزش باد شدید مهار این آتش را با کُندی مواجه کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha