• چهارشنبه / ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ / ۰۸:۳۱
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402032415398
  • خبرنگار : 50212

رییس شورای هیئت های مذهبی کشور خبر داد:

پایان خرداد، آخرین مهلت ثبت‌نام دومین "مهرواره هوای نو"

پایان خرداد، آخرین مهلت ثبت‌نام دومین "مهرواره هوای نو"

ایسنا/مرکزی رییس شورای هیئت های مذهبی کشور با اشاره به فعالیت ۹۱ هزار و ۵۰۰ هیات مذهبی و شناسایی حدود ۸۵ هزار مداح در نقاط مختلف کشور، گفت: زمان ثبت‌نام و ارسال اثر به دومین "مهرواره هوای نو" تا پایان خردادماه تمدید شد.

حجت‌الاسلام روح الدین دریکوند در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به کارکرد هیات‌های مذهبی در سراسر کشور اظهار کرد: شورای هیئت های مرکزی در راستای برنامه ریزی و نظارت بر عملکرد هیات‌های مذهبی کشور فعالیت می کند و این هیات ها از طریق درگاه الکترونیکی طوبی ثبت نام و شناسایی می‌شوند.

وی با اشاره به فعالیت ۹۱ هزار و ۵۰۰ هیات مذهبی و شناسایی حدود ۸۵ هزار مداح در کشور گفت: از مجموع این تعداد هیات مذهبی حدود پنج هزار هیات را هیات‌های خواهران و خانگی تشکیل می‌دهد.

وی با بیان اینکه هر هیات دارای پنج رکن شامل مسئول، مربی قرآن، روحانی، مداح و رابط فرهنگی است، اظهار کرد: برگزاری کارگاه های تخصصی از جمله دوره‌های آموزشی توسط هیئات مذهبی صورت می‌گیرد. آشنایی با فضای مجازی و برگزاری دوره‌های آموزشی برای مسئولین  هیئت ها و به روز کردن آنها از جمله کارگاه های تخصصی است.

حجت‌الاسلام دریکوند به تاسیس بنیاد هدایت به منظور برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه سخنرانان اشاره کرد و گفت: در این بنیاد رویکردها، ظرفیت‌ها و همچنین نیازهای جامعه هیاتی احصاء و با برنامه‌ریزی دقیق در قالب سخنرانی برای شرکت‌کنندگان در برنامه‌های  هیئت های مذهبی ارائه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه  هیئت های مذهبی کانون جهاد تبیین هستند، اظهار کرد:  هیئت های مذهبی از ظرفیت بالایی برای تحقق منویات رهبری در خصوص جهاد تبیین برخوردار هستند که می‌توان در قالب دوره‌های آموزشی و تولید محتوا از این ظرفیت بهره‌برداری کرد.

وی با اشاره به فعالیت کانون مداحان در نقاط مختلف کشور گفت: مداحان  هیئت های مذهبی با افرادی که در مجالس ترحیم حضور پیدا کرده و ختم‌خوانی می‌کنند تفاوت دارند. بر این اساس کانون مداحان بر فعالیت مداحان شناسنامه‌دار نظارت دارد.

وی احیای روضه‌های خانگی را نیاز امروز جامعه دینی برشمرد و گفت: احیای روضه‌های خانگی موجب فزونی برکت در منازل مردم و عاملی برای ترویج مکتب اهل بیت (ع) و تقویت بنیه دینی مردم خواهد شد.

رییس شورای هیئات مذهبی کشور در ادامه گفت: هر هیات مذهبی که برنامه محور باشد و طرح ارائه دهد با ثبت نام در "مهرواره هوای نو" مورد حمایت مالی و تشویق قرار می گیرند.

وی با اشاره به اجرای دومین مرحله طرح "مهرواره هوای نو" در سال جاری گفت:  هیئت های مذهبی که طرح و برنامه داشته باشند تا پایان خردادماه فرصت دارند که برنامه های هیات را به ثبت برسانند تا پس از ارزیابی مورد حمایت قرار گیرند.

حجت‌الاسلام دریکوند بیان کرد: دومین دوره مهرواره هوای نو در مردادماه ۱۴۰۲ در چهار بخش نهاد هیات، ارکان هیات، تولیدات هیات و فراهیات برگزار می‌شود که این چهار بخش، مجموعا ۴۱ رشته را در خود جای داده‌اند و علاقمندان می توانند در درگاه Havayenoo.ir ثبت نام کنند.

وی در خصوص کمک هایی که به  هیئت ها اعطا می شود نیز گفت: همه ساله در آستانه ماه محرم با همکاری جهاد کشاورزی و اداره صنعت، معدن و تجارت اقلامی شامل برنج، گوشت، مرغ و ... از طریق سازمان تبلیغات و شورای هیئات مذهبی بین متقاضیان با قیمتی کمتر از قیمت بازار توزیع می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha