• چهارشنبه / ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ / ۰۸:۲۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402032415389
  • خبرنگار : 71145

اذعان رژیم صهیونیستی به عدم آمادگی رزمی در مرز با مصر

اذعان رژیم صهیونیستی به عدم آمادگی رزمی در مرز با مصر

ارتش اسرائیل اعتراف کرد که در آمادگی رزمی در مرزهای اراضی اشغالی با مصر ناکام مانده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از المیادین، ارتش اشغالگر مجموعه‌ای از اقدامات «انضباطی و تنبیهی» را علیه فرماندهان نظامی و امنیتی خود صادر کرد که مسؤول منطقه‌ای هستند که در آن عملیات در مرز فلسطین با مصر رخ داد و منجر به کشته شدن سه سرباز اسرائیلی شد.

ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی تحقیقات کامل خود را در خصوص عملیات سرباز محمد صلاح مصری در مرز مصر و فلسطین اشغالی منتشر کرد.

تحقیقات اسرائیل نشان داد: «دلیل اصلی این عملیات، کریدور امنیتی پنهانی بود که برای سربازان اسرائیلی تعبیه شده بود تا از طریق آن وارد خاک مصر شوند، چراکه مشخص شد که درب آن قفل نبوده است»، علاوه بر این، دلیل دیگر این عملیات «استفاده نادرست از اصل امنیت و حفاظت در منطقه مرزی اعلام شد.»

ارتش اشغالگر تاکید کرد که از زمان عملیات صلاح، سرباز مصری ،تصمیم گرفته گذرگاه‌های امنیتی را با حصار جداکننده ببندد، مدت ماموریت سربازان را که قبلاً ۱۲ ساعت متوالی به طول انجامید کاهش دهد و از حضور تنها دو سرباز در چنین مناطقی جلوگیری شود.

به گزارش الجزیره، اسرائیل تصمیم گرفت که مجازات‌هایی را بر شماری از افسران ارتش اسرائیل که در منطقه فرماندهی جنوبی عامل هستند، اعمال کند. براساس نتایج تحقیقات ارتش اسرائیل، فرمانده لشکر ۸۰ عامل در مرزهای مصر، مسؤول کشته شدن سربازان اسرائیلی شناخته شد.

در این بیانیه آمده است: «فرمانده گردان «ادوم» که مسؤولیت امنیت مناطق مرزی جنوبی با مصر و اردن را بر عهده دارد، توبیخ خواهد شد و «فرمانده تیپ فاران، مسؤول منطقه نقب غرب و مرزهای مصر کنار گذاشته خواهد شد. همچنین فرمانده پلنگ‌ها توبیخ می‌شود و ترفیع او پنج سال دیگر به تعویق می‌افتد.»

ارتش اسرائیل اعتراف کرد که در آمادگی رزمی در مرزهای اسرائیل با مصر ناکام مانده است.

ارتش اسرائیل پیشتر اعلام کرده بود که در درگیری مسلحانه در مرز اسرائیل و مصر، سه تن از سربازان اسرائیلی کشته و یک نفر نیز مجروح شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۳-۲۴ ۱۰:۳۸

فکرش هم زیباست ما فرض می کنیم فقط یک فرض تا چه برسد به عمل یک نفر توانست 3اسقاطیلی را در مرزهای مشترک مصر با فلسطین اشغالی به تنهائی سقط کند حالا اگر در طول این مرزها تک تیراندازانی با فواصل دور بطور خودجوش وجود داشته باشند هر چندساعت چندصهیونیست اسقاطیلی سقط خواهند شد؟!.........

avatar
۱۴۰۲-۰۳-۲۴ ۱۲:۱۷

حالا اگر به هر طریقی طول تمام این خطوط صفر مرزی به کنترل غیرمستقیم مقاومت بیافتد چه؟!....گرچه این فقط یک آرزو و فرض است ولی فکرش هم برای نیروهای مقاومت شیرین است...........