• سه‌شنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۹
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402032315105
  • خبرنگار : 71516

یورش نظامیان صهیونیست برای تخریب خانه شهید فلسطینی در نابلس

یورش نظامیان صهیونیست برای تخریب خانه شهید فلسطینی در نابلس

منابع فلسطینی از زخمی شدن چند تن در یورش نیروهای اسرائیلی به اردوگاه «بلاطه» در شرق نابلس در کرانه باختری خبر دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت فلسطین الیوم، منابع محلی فلسطینی اعلام کردند، نیروهای رژیم صهیونیستی یکی از منازل در اردوگاه «بلاطه» در شرق نابلس در کرانه باختری را محاصره کردند. آژیرهای هشدار در این اردوگاه به صدا درآمد.

نظامیان اشغالگر اسرائیلی بامداد امروز سه شنبه به شهرک نابلس یورش بردند تا مقدمات تخریب خانه شهید معاذ المصری را آماده کنند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از شاهدان عینی، صهیونیست‌ها مساحت خانه این شهید فلسطینی را اندازه گرفتند و قرار است به زودی آن را تخریب کنند.

شهید معاذ المصری یکی از مجریان عملیات اغوار در حدود ۳ ماه پیش است.

شاهدان عینی تاکید کردند که افسران اسرائیلی ساکنان خانه را مورد بازجویی قرار داده و برخی دیوارهای داخلی خانه را علامت گذاری کردند تا به زودی کار تخریب آن را انجام دهند.

شهید المصری همراه با حسن قطنانی و ابراهیم جبرین چهارم ماه گذشته در درگیری مسلحانه با اشغالگران اسرائیلی در بخش قدیمی شهر نابلس به شهادت رسید.

درگیری‌های مسلحانه‌ای میان مقاومت و نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در اردوگاه رخ داد که در جریان آن تعدادی زخمی شدند.

گردان طولکرم نیز اعلام کرد که مبارزان فلسطینی بمب‌هایی را به سمت خودروهای نیروهای اسرائیلی پرتاب کردند و مأموریت نیروهای ویژه اسرائیلی را ناکام گذاشتند.

گردان نابلس نیز اعلام کرد: مبارزان ما وارد درگیری‌های شدیدی با نیروهای رژیم صهیونیستی در اطراف منزل محاصره شده در اردوگاه بلاطه شدند.

یک بلدوزر اسرائیلی نیز به اردوگاه بلاطه در نابلس یورش برد.

به گفته منابع محلی نیروهای اسرائیلی همچنان تعدادی از خانواده‌ها را در منازلشان بازداشت کرده و در پشت بام منازل در داخل اردوگاه بلاطه مستقر شدند.

سرایا القدس-گردان جنین در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای ویژه ارتش اسرائیل تلاش کردند تا به محله شرقی شهر جنین نفوذ کنند و یکی از اعضای مقاومت را ترور کنند. اما مقاومت آن‌ها را مورد هدف قرار داد. نیروهای ما مقابل خودروها و نیروهای اسرائیلی ایستادند و توانستند حملات گسترده‌ای را به نیروهای اشغالگر و خودروهایشان انجام دهند.

این گردان خطاب به ساکنان جنین اعلام کرد: ای ساکنان شهر جنین و اردوگاه پایدار آن شما سوپاپ اطمینان و سپر حامی فرزندان مبارزتان هستید که خونشان را برای مقابله با تجاوز این دشمن جنایتکار می‌دهند.

گردان جنین از مبارزان خود خواست بالاترین درجه احتیاط را رعایت کنند.

زخمی شدن ماهیگیری فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست

یک ماهیگیر فلسطینی صبح امروز سه شنبه در آب‌های منطقه سودانیه در شمال نوار غزه به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست زخمی شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، نزار عیاش رئیس اتحادیه ماهیگیران فلسطینی در غزه تاکید کرد که نظامیان اسرائیلی به سمت قایق‌های ماهیگیری فلسطینی در منطقه سودانیه تیراندازی کردند که طی آن یک ماهیگیر به اسم جعفر حسن بکر زخمی شد.

عیاش تاکید کرد که این ماهیگیر برای مداوا به بیمارستان شفا انتقال داده شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha