• سه‌شنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1402032314981
  • خبرنگار : 71381

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در ۲۳ خرداد؛ موافقت با یک فوریت لایحه «عفاف و حجاب»

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در ۲۳ خرداد؛ موافقت با یک فوریت لایحه «عفاف و حجاب»

موافقت مجلس با یک فوریت لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب و بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی صمت از مهمترین دستورکارهای جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) بیست و سوم خرداد ماه ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی بود که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

به گزارش ایسنا، جلسه علنی  مجلس به ریاست محمدباقر قالیباف برگزار شد و درخواست بررسی دو فوریتی لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب و حمایت از سلامت اجتماعی، بررسی برنامه و صلاحیت عباس علی آبادی برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت و اخذ رای اعتماد در دستورکار نمایندگان قرار گرفت.

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در ۲۳ خرداد؛ موافقت با یک فوریت لایحه «عفاف و حجاب»

در جریان جلسه، نمایندگان با درخواست بررسی لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب و حمایت از سلامت اجتماعی به صورت دو فوریتی موافقت نکردند، بنابراین رییس مجلس درخواست بررسی این لایحه به صورت یک فوریتی را به رای گذاشت که نمایندگان با ۱۸۵ رای موافق با بررسی این لایحه به صورت یک فوریتی موافقت کردند.

مخالفان و موافقان بررسی دوفوریت لایحه عفاف و حجاب چه گفتند؟

مخالفان بررسی دوفوریتی لایحه عفاف و حجاب تاکید داشتند همه براصل حجاب توافق دارند اما لایحه عفاف و حجاب نمی‌تواند عفاف و حجاب را در جامعه تقویت کند چرا که ما نیازمند کار فرهنگی در این حوزه هستیم. در مقابل موافقان لایحه عفاف و حجاب تاکید داشتند که این لایحه فرصت مغتنمی برای رفع خلأهای مربوطه در حوزه حجاب با نگاه کارشناسی به شمار می‌رود.

بعد از تصویب یک فوریت لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب، محمد باقر قالیباف  تاکید کرد: ما دست نیاز به همه نخبگان جامعه، دانشگاهیان، حوزه‌های علمیه و دلسوزان نظام دراز می‌کنیم که به مجلس کمک کنند تا بتوان یک لایحه همه جانبه‌ای داشت که در آن ابعاد مختلف دیده شده و در نهایت تبدیل به سند پر افتخاری شود که جلوی ولنگاری‌ها را بگیرد.

سخنگوی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی هم از بررسی لایحه عفاف و حجاب در جلسه شورای مرکزی این جمعیت خبر داد و گفت: ضرورت اقدام آگاهانه و برنامه‌ریزی هوشمندانه و ابتکار عمل عاقلانه و پرهیز از افراط و تفریط و انفعال در حوزه عفاف و حجاب از جمله موضوعاتی بود که مورد تأکید اعضای شورای مرکزی جمعیت قرار گرفت.

در همین ارتباط سید ناصر موسوی لارگانی هم در بخشی از تذکر شفاهی امروز خود تاکید کرد: اقشار مذهبی و خانواده شهدا و ایثارگران شرایط کنونی حجاب در جامعه را زیبنده جمهوری اسلامی نمی دانند.

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در ۲۳ خرداد؛ موافقت با یک فوریت لایحه «عفاف و حجاب»

در ابتدای جلسه علنی امروز هم نمایندگان بررسی صلاحیت عباس علی‌آبادی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت(صمت) را در دستور کار قرار داده و در نهایت  با ۱۸۷ رای موافق  ۵۸ مخالف و ۸ رای ممتنع به عباس علی آبادی رای اعتماد داند.

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در ۲۳ خرداد؛ موافقت با یک فوریت لایحه «عفاف و حجاب»

در ادامه جلسه علنی امروز، علی خضریان گزارش کمیسیون اصل ۹۰ در خصوص سامانه جامع اموال غیرمنقول دستگاه های اجرایی (سادا) را قرائت کرد و از مهلت ۴ ماهه به دستگاه‌ها برای تکمیل اطلاعات در سامانه سادا خبر داد.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به اینکه تعدادی از دستگاه ها از ثبت املاک خود در سامانه سادا خودداری کرده و اهمال کاری آنها نسبت به اجرای این قانون محرز شده به کلیه دستگاه های مربوطه چهار ماه فرصت داده شد تا نسبت به انجام وظایف قانونی خود عمل کنند.

مجلس همچنین تقاضای عده ای از نمایندگان در مورد رسیدگی به طرح اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور طبق اصل ۸۵ قانون اساسی (بررسی در کمیسیون به جای صحن) را مورد رسیدگی قرار دادند و در نهایت با ۱۲۷ رای موافق، ۳۵ رای مخالف و ۷ رای ممتنع از مجموع ۱۹۱ نماینده حاضر موافقت کردند که طرح اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور  به جای صحن در کمیسیون رسیدگی شود.

اخطارها و تذکرات نمایندگان مجلس

دلخوش: مطالبات چای کاران پرداخت شود

نقدعلی: صحبت‌های ما نباید باعث تزریق ناامیدی به کشور شود

میرمحمدی: قاطبه مومنان معتقدند که لایحه عفاف و حجاب پیشگیرانه و موثر نیست

اسحاقی: جهاد تبیین پیرامون مسائل مختلف آرامش روانی جامعه را به همراه دارد

انتقاد صباغیان از مصوبه کمیسیون اجتماعی برای تعطیلی شنبه‌ها

انتقاد نیک بین از قطع برق چاه های کشاورزی

سنگدوینی: وضعیت آب شرب استان گلستان مناسب نیست

نقدعلی: بانک ها از پرداخت وام مسکن استنکاف می کنند

خدابخشی: رشد تولید با قیمت های دستوری امکان پذیر نیست

درخواست نماینده طبس از مسئولین برای رسیدگی به مشکلات حوزه نان

نماینده خوی: مدت قطع برق چاه های کشاورزی کاهش یابد

حسین‌پور: چرا صنعت خودروسازی تنها در انحصار دو خودروساز است

مصری در پاسخ به فلاح: ما کمترین مرخصی را بین تمام مجالس دنیا داریم

اسماعیلی: وضعیت نیروهای خدماتی و سرایداران آموزش و پرورش مورد توجه قرار گیرد

حسینی: بانک ها از پرداخت تسهیلات ازدواج و مسکن خودداری می کنند

تذکر بامیری به وزیر راه

مصری در پاسخ به شکرالهی: به مسئله کشاورزان به ویژه موضوع برنج و گندم توجه ویژه شود

***

در پایان جلسه هم یک عضو هیأت رئیسه مجلس بیانیه بیش از ۲۰۰ نماینده مجلس با تأکید بر مطالبه حقآبه هیرمند و حمایت از مواضع قاطع رئیس جمهور و دولت را قرائت کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha