• سه‌شنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۲
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402032314838
  • خبرنگار : 71496

فلسطین واکنش جدی آمریکا مقابل شهرک‌سازی صهیونیست‌ها را خواستار شد

فلسطین واکنش جدی آمریکا مقابل شهرک‌سازی صهیونیست‌ها را خواستار شد

وزارت خارجه فلسطین از آمریکا خواست برای جلوگیری از تصمیم دولت رژیم صهیونیستی برای احداث هزاران واحد مسکونی جدید در کرانه باختری اشغالی، موضعگیری جدی را در پیش بگیرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه‌ای با اشاره به طرح شهرک‌سازی جدید رژیم صهیونیستی شامل احداث هزاران واحد مسکونی جدید در کرانه باختری اشغالی اعلام کرد، این اقدام تخلف و نقض آشکار قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های بین‌المللی مربوطه و نیز به منزله اقدام رسمی اسرائیل برای الحاق کرانه باختری اشغالی است و تشکیلات خودگردان، گزارش رسانه‌های عبری درباره پیام کابینه اسرائیل به دولت آمریکا در مورد این طرح‌ها را با حساسیت بالایی دنبال می‌کند و آن را محکی جدی برای دولت آمریکا و موضعگیری‌ آن در خصوص راه‌حل دوکشوری می‌داند.

کابینه رژیم صهیونیستی دوشنبه به دولت آمریکا اعلام کرد که قصد دارد در ماه جاری میلادی قصد خود برای شهرک‌سازی و طرحی برای احداث هزاران واحد مسکونی جدید در شهرک‌های کرانه باختری اشغالی را اعلام کند.

سایت عبری زبان واللا نیز فاش کرد، کابینه اسرائیل هفته گذشته به دولت آمریکا ابلاغ کرد که قصد دارد برنامه خود برای احداث هزاران واحد مسکونی جدید در نقاط مختلف کرانه باختری را اعلام کند.

همچنین این رسانه اسرائیلی پیش‌بینی کرد که کمیته عالی برنامه‌ریزی و ساخت‌وساز پیش از اتمام ماه جاری میلادی طرح احداث حدود ۴۰۰۰ واحد مسکونی جدید را تصویب کند.

این سایت عبری زبان به نقل از برخی مقامات آمریکایی و مسؤولان رژیم صهیونیستی اعلام کرد، کابینه اسرائیل هفته گذشته به دولت آمریکا اعلام کرد که تصمیم گرفته بررسی طرح ساخت واحدهای مسکونی در منطقه مشهور به E۱ واقع در شرق قدس را به تعویق بیاندازد، طرحی که دولت آمریکا همواره مخالفت خود را با آن اعلام و تاکید کرده که با اجرای آن آخرین پیوند جغرافیایی میان مرکز و جنوب کرانه باختری از بین خواهد رفت.

کابینه رژیم صهیونیستی در مارس گذشته با نقض تعهدات خود در نشست اخیرش در شهر شرم الشیخ مصر، با احداث ۱۰۲۹ واحد مسکونی در کرانه باختری و قدس اشغالی موافقت کرده بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۳-۲۳ ۱۲:۰۷

از چه کسی هم خواسته اند از شریک دزد قافله........