• سه‌شنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۳
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1402032314719
  • خبرنگار : 71282

چابک سازی مهارت‌آموزی در کشور با اجرای طرح "نجم"

چابک سازی مهارت‌آموزی در کشور با اجرای طرح "نجم"

معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با تشریح جزئیات طرح نظارت جامع مهارت، تصویب اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای را گامی موثر در جهت چابک سازی مهارت آموزی کشور و تحول سازمان فنی و حرفه‌ای دانست.

غلامحسین حسینی‌نیا در گفت و گو با ایسنا، در تشریح جزئیات طرح "نجم‌" اظهار کرد: طرح نظارت جامع مهارت (نجم) در راستای افزایش بهره‌وری و اثربخشی فعالیتهای آموزشی در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به اجرا درآمده و در این طرح وضعیت کارگاه‌های آموزشی و سنجش مهارت عملی مهارت و صلاحیت حرفه‌ای، تجهیزات مازاد کارگاه‌ها و ابزارها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و طبق نتایج شناسایی شده، مولدسازی مراکز آموزشی آغاز می‌شود.

وی درخصوص اهداف اجرای طرح "نجم" گفت: یکی از اهداف عمده این طرح استقرار نظام مولدساز، بهبود عملکرد مرکز آموزشی و افزایش اثربخشی و بهره‌وری فعالیتهای آموزشی مراکز است. با فعال کردن ارکان اجرایی مراکز و کیفیت بخشی به آموزشهای مهارتی سازمان، بستر شناسایی ظرفیتها و قابلیتها، شناسایی چالشها و مشکلات مراکز و شناسایی تجهیزات و فضاهای مازاد مراکز آموزشی فراهم می‌شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: در راستای راه اندازی سامانه نظارت جامع مهارت لازم است تیم‌های ارزیاب از کمیت و کیفیت مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای اطلاع حاصل کنند و بر اساس نتایج به دست آمده در جهت شناسایی نقاط قوت و ضعف و حل و فصل مشکلات گام بردارند.

حسینی نیا در عین حال از تصویب طرح اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در کمیسیون آموزش مجلس خبر داد و گفت: این طرح با هدف چابک سازی مهارت آموزی در کشور به تصویب رسید و به موجب آن ایجاد مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای هیات امنایی در کنار مراکز ثابت دولتی و آموزشگاه‌های آزاد، اصلاح ساختارها از سطح ستاد تا شهرستان‌ها، رتبه‌بندی و طراحی مسیر شغلی مربیان و راه اندازی شورای مهارت در تمام استان‌ها طبق قانون مشخص و به شکل رسمی محقق می‌شود.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به تصویب قانون تشکیل این سازمان در سال ۱۳۵۹ اشاره کرد و گفت: طی سالهای گذشته سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای بدون ایجاد تغییر در ساختار و قوانین خود اداره شده در حالی که امروز می طلبد تحولی اساسی را بر اساس نیازهای روز در این سازمان شاهد باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha