• دوشنبه / ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۷:۲۱
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402032214343
  • خبرنگار : 71496

هشدار فلسطین نسبت به طرح کنست برای تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی

هشدار فلسطین نسبت به طرح کنست برای تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین درباره تهدیدهای اسرائیل به ارائه پیشنویسی در کنست طی روزهای آتی برای تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی هشدار داد و اعمال فشاری بین‌المللی را برای متوقف کردن طرح ساخت شهرکی جدید در شرق قدس خواستار شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از الجزیره، محمد اشتیه، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: این اقدام رژیم اشغالگر موجب خشمی عمومی می‌شود که نتایج آن قابل پیش‌بینی نیست.

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در ادامه تاکید کرد که کشورهای عربی و اسلامی و جامعه بین‌الملل باید اقدامی فراتر از صدور بیانیه‌های محکومیت انجام داده و تحریم‌هایی را علیه اسرائیل اعمال کنند که مانع از اجرای هرگونه تغییری در مسجد الاقصی شود.

عمیت هالیفی، نماینده پارلمان رژیم صهیونیستی از حزب لیکود، پیشنویس قانون یاد شده برای تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی میان مسلمانان و یهودیان را آماده کرد، در این پیشنویس مسجد الاقصی با تنها همان مساحت مسجد القبلی تعریف شده و تمامی صحن‌های اطراف آن غیر اسلامی و غیرمقدس خوانده شده است.

بر اساس این پیشنویس، بخش جنوبی مسجد القبلی به مسلمان‌ها اختصاص یافته و قبه الصخره که در ادامه به "هیکل سلیمان" تغییر پیدا خواهد کرد، تا بخش شمالی صحن‌های آن به یهودی‌ها اختصاص یابد.

بر این اساس تنها منطقه مسجد القبلی به مسلمان‌ها داده خواهد شد و از صحن قبه الصخره تا شمالی‌ترین صحن آن که حدود ۷۰ درصد مسلحت فعلی مسجد را شامل می‌شود، به یهودیان اختصاص پیدا خواهد کرد.

اشتیه در ابتدای جلسه هفتگی کابینه فشارهای بین‌المللی جدی را برای توقف اجرا طرح شهرک‌سازی موسوم به منطقه E۱ را که هدف از آن احداث یک شهرک جدید برای اتصال آن به شهرک‌های معلیه ادومیم در قدس است و با اجرای آن کرانه باختری به دو منطقه جداگانه تقسیم خواهد شد، خواستار شد.

کابینه فلسطین بر لزوم اعمال فشارهای بین‌المللی برای منصرف کردن رژیم صهیونیستی از اجرای این طرح شهرک‌سازی تاکید کرد.

کمیته فرعی رسیدگی به اعتراضات در شورای عالی برنامه‌ریزی و شهرک‌سازی، جلسه بررسی طرح E۱ برای احداث نزدیک به ۳۴۰۰ واحد مسکونی را به تعویق انداخت.

کابینه‌های قبلی رژیم صهیونیستی بارها اجرای این طرح را به دلیل مخالفت شدید دولت آمریکا به تعویق انداختند، با اجرای این طرح راه‌حل دوکشوری نابود شده و قدس از دیگر مناطق فلسطینی جدا شده و جنوب کرانه باختری از شمال و مرکز آن جدا می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha