• دوشنبه / ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۲
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402032214082
  • خبرنگار : 50046

یک مسئول خبر داد:

رشد ۱۴ درصدی تولید گوشت قرمز توسط عشایر خراسان شمالی

رشد ۱۴ درصدی تولید گوشت قرمز توسط عشایر خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی رئیس اداره بهسازی امور تولید اداره کل عشایری خراسان شمالی از رشد ۱۴ درصدی تولید گوشت قرمز توسط عشایر این استان خبر داد.

مهدی خانی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه ۲۵ درصد از گوشت قرمز در این استان توسط عشایر تولید می شود، گفت: تولید گوشت در این استان توسط قشر عشایری یک هزار و ۲۵ تن افزایش داشته است.

وی اظهار کرد: میزان تولید گوشت قرمز توسط عشایر خراسان شمالی در سال گذشته ۷ هزار و ۹۳۱ تن بوده این در حالی است که تولید این محصول در سال ۱۴۰۰ یعنی ۲ سال پیش، ۶ هزار و ۸۸۸ تن بوده است.

خانی تصریح کرد: افزایش تولید گوشت قرمز توسط جامعه عشایری با اجرای طرح هایی همچون پرواربندی دام، جیره غذایی و پرداخت تسهیلات برای خرید نهاده های دامی مورد نیاز انجام شده است.

وی بیان کرد: اجرای طرح همزمان سازی فحلی دام از دیگر طرح هایی است که در افزایش تولید گوشت قرمز تاثیر داشته است.

این مقام مسئول تصریح کرد: با اجرای طرح مذکور، زاد و ولد دام در یک زمان صورت می گیرد در نتیجه تمامی بره های متولد شده هم سن بوده که این امر سبب می شود تا آن ها همزمان با یکدیگر رشد کرده و به دوره کشتار برسند.

وی تاکید کرد: طی سال جاری نیز اجرای این طرح ها برای افزایش تولید گوشت قرمز ادامه خواهد داشت.

رئیس اداره بهسازی امور تولید اداره کل عشایری خراسان شمالی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات کنونی عشایر، فراهم کردن تضامین برای دریافت تسهیلات به منظور خرید نهاده های دامی است، گفت: در واقع طی سال های گذشته، عشایر تسهیلات برای خرید نهاده های دامی دریافت کرده اما نتوانسته اند آن را پرداخت کنند و به بانک ها بدهکار هستند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر عشایر نیاز به آن دارند تا وام های آن ها تمدید شود و علاوه بر آن تدبیری اندیشیده شود تا تضامین به صورت زنجیره ای شود یا اینکه پروانه چرای دام نیز به عنوان تضمین از دامدار عشایری اخذ شود.

خانی با اشاره به افزایش قیمت دام گفت: برخی از افراد تصور می کنند که با افزایش قیمت دام، مشکلات جامعه عشایری مرتفع شده اما باید به این نکته توجه داشت که هزینه های چوپان و نهاده های دامی هنوز بیش از قیمت دام زنده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha