عبدالرضا الفتی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به رکود فعالیت آژانسهای تاکسی تلفنی در کرمانشاه، گفت: تا چند سال قبل حدود ۲۴۰ تاکسی تلفنی در کرمانشاه فعال بود، اما اکنون تعداد آژانسهای فعال به حدود ۴۰ مورد رسیده است.
وی از کاهش تعداد رانندگان آژانسها هم یاد کرد و ادامه داد: زمانی در هریک از آژانسها تا ۴۰ راننده نیز کار میکردند، اما اکنون هر آژانس تاکسی تلفنی نهایتا هشت یا ۹ راننده دارد.
رئیس اتحادیه موسسات اتومبیل کرایه کرمانشاه یادآور شد: برخی آژانسها نیز هنوز پروانه خود را باطل نکرده اند، اما فعالیتی ندارند و امیدوارند شرایط بهتر شود.
وی فعالیت تاکسیهای اینترنتی را یکی از مهمترین دلایل رکود آژانسهای کرمانشاه برشمرد و عنوان کرد: اکثر رانندگان جذب این تاکسیهای اینترنتی شده اند و حتی برخی صاحبان آژانسها نیز به این کار پیوستهاند.
الفتی خاطرنشان کرد: تاکسیهای اینترنتی مزایایی از جمله یارانه سوخت، سهمیه لاستیک و ... برای رانندگان خود در نظر میگیرند، اما متاسفانه این مزایا به آژانسها که سالها سابقه داشته و همگی مجوز هم دارند تعلق نمیگیرد، از همین رو بسیاری از رانندگان کار در تاکسیهای اینترنتی را ترجیح میدهند.
وی گفت: اکثر افرادی که اکنون در آژانسهای تاکسی باقی مانده اند افراد مسن یا بازنشستگان هستند که دسترسی به گوشی هوشمند برای فعالیت در تاکسیهای اینترنتی ندارند.
رئیس اتحادیه موسسات اتومبیل کرایه کرمانشاه یکی دیگر از دلایل رکود آژانسهای تاکسی تلفنی را گران بودن هزینه اجاره مغازه دانست که باعث شده بسیاری از آنها دیگر از پس پرداخت اجاره برنیایند و واحد خود را تعطیل کنند.
وی ادامه این روند را باعث تعطیلی سایر تاکسی تلفنیهای باقی مانده در کرمانشاه دانست و تاکید کرد: البته این مشکل فقط مختص کرمانشاه نیست و همه شهرها با آن درگیر هستند.
الفتی معتقد است، در نظر گرفتن تسهیلاتی برای تاکسیهای تلفنی مشابه آنچه که به تاکسیهای اینترنتی داده میشود، میتواند تا حدودی به بهبود شرایط این واحدهای صنفی کمک کند.
انتهای پیام
نظرات