• دوشنبه / ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402032214010
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

گلایه شهروندان از پارک‌های غیراستاندارد اردستان

گلایه شهروندان از پارک‌های غیراستاندارد اردستان

ایسنا/اصفهان سال‌های زیادی است خانواده‌ها و کودکان اردستان از وسایل و محیط بازی در بوستان‌های این شهر گلایه‌مند هستند و بارها گلایه‌های آنها در شبکه‌های مجازی بازتاب داده شده است.

با توجه به فرارسیدن فصل گرما و استقبال خانواده‌ها از فضاهایی مانند پارک و بوستان‌ها بار دیگر گلایه آنها از وضعیت نامناسب و غیراستاندارد پارک‌های اردستان به گوش می‌رسد.

گشتی در چند پارک در نقاط مختلف شهر می‌زنیم. در پارک‌های انقلاب، دفاع مقدس و شهدای گمنام بیشتر فضاها و زمین‌بازی کودکان با موزاییک و آسفالت پوشیده شده و تاب و سرسره‌ها بیشترشان فلزی است و زیر نور شدید آفتاب قرار دارند.

برخی تاب‌های پلاستیکی به شدت آسیب دیده است و سرسره‌ها با شیب تند و پایه‌هایی که با جوش آهن و وصله‌کاری نگه ‌داشته شده‌اند، توی ذوق می‌زند و خبر از خطر حادثه برای کودکانی می‌دهد که روزانه از پله‌های آن بالا می‌روند.

یکی از شهروندان به ایسنا می‌گوید: ساختار پارک‌های اردستان بسیار قدیمی است و امکانات و تجهیزات مناسبی ندارد. وضعیت وسایل بازی، کف فرش و روشنایی پارک‌ها چنگی به دل نمی‌زند و به حال خود رها شده است.

یک شهروند ساکن شهرک هفت‌تیر نیز گفت: وضعیت روشنایی و کف فرش پارک انقلاب اصلاً خوب نیست و به محض اینکه هوا تاریک شود بچه‌ها می‌ترسند به پارک بروند. تاب و سرسره‌های این پارک استاندارد نیست و چند بار کودکان به زمین خوردند.

گلایه شهروندان از پارک‌های غیراستاندارد اردستان

پارک بازی مجهز و استاندارد حق مسلم شهروندان اردستانی است

شهردار اردستان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: شهر اردستان تعداد ۴ پارک شاخص دارد که وضعیت موجود آنها به هیچ عنوان قابل قبول نیست. وضعیت روشنایی پارک‌های اردستان اصلاً خوب نیست و وضعیت نیمکت‌ها و وسایل بازی از نوع قدیمی و فرسوده است.

معین مهدانیان با بیان اینکه وسایل بازی در پارک‌های اردستان استاندارد نیست و برای بازی کودکان خطرآفرین است، گفت: وضعیتی که در پارک‌های اردستان وجود دارد نشان دهنده این است که مدیریت شهری چند سالی در حوزه زیباسازی و تقویت وسایل بازی در پارک‌ها کار نکرده است و اکنون با مجموعه‌ای مواجه هستیم که از طرف مطالبه و گلایه حق مردم را می‌شنویم و از طرفی وضعیت پارک‌ها فاقد ابتدایی‌ترین امکانات است.

وی گفت: حدود سه ماه است مسئولیت شهرداری اردستان را قبول کردم و در این مدت تلاش کردم بخشی از روشنایی پارک‌ها، بوستان و روفوش‌های شهری را تقویت و تعویض کنیم.

شهردار اردستان گفت: با توجه به وضعیت نامناسب بودن روشنایی در پارک‌های شاخص اردستان اقدامات اولیه برای خرید وسایل و تجهیزات انجام شده است و در چند روز آینده موضوع نصب آنها انجام می‌شود. همچنین اصلاح و تغییراتی در ظاهراً پارک‌های شهر و مخصوصاً پارک انقلاب خواهیم داشت.

مهدانیان با بیان اینکه شهرداری اردستان اقدام به خرید یک سری وسایل بازی جدید برای پارک‌های شاخص شهر کرده است، گفت: همچنین مجموعه‌های مختلفی از اثاثیه و لوازم شهری شامل نیمکت‌های ست، سطل زباله و جعبه‌های گل خریداری کرده است که در روزهای آینده به مجموعه پارک‌های شهر اضافه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: داشتن پارک بازی مجهز و استاندارد حق مسلم شهروندان اردستان است و این قول را می‌دهیم تا چند وقت آینده به طور موقت وضعیت پارک‌های اردستان از حالت کنونی خارج شود و حداقل یک سری وسایل استاندار نصب شود. شهروندان اردستانی مطمئن باشند برنامه‌های جدید، ویژه و نشاط‌آوری برای پارک‌های سطح شهر داریم که به مرور انجام می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha