• دوشنبه / ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ / ۰۹:۰۲
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402032213765
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

سرپرست جهاد کشاورزی اردستان خبر داد:

تخریب ۲۱ رشته قنات در سیل برزاوند اردستان

تخریب ۲۱ رشته قنات در سیل برزاوند اردستان

ایسنا/اصفهان سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان اردستان گفت: سیل چند روز گذشته در دهستان برزاوند اردستان ۲۱ رشته قنات را در شش روستا به‌طور کامل تخریب کرده است.

محمد امینی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: همکاران ما در جهاد کشاورزی شهرستان اردستان در سه روز گذشته در روستای نهوج مستقر هستند و خسارت‌های ناشی از سیل در این روستا را بررسی و برآورد می‌کنند.

وی با بیان اینکه سیل چند روز گذشته در دهستان برزاوند خسارت‌های قابل توجهی به بخش کشاورزی وارد کرده است، افزود: در بخش قنوات حدود ۲۱ رشته قنات در شش روستای نهوج، مارچوبه، حیدرآباد، اشینه و خیرآباد به طور کامل تخریب شده که برای بازسازی و مقاوم‌سازی آن بیش از ۹ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان اردستان، تصریح کرد: طبق بررسی‌های انجام شده، سیل در روستای نهوج اردستان حدود ۶۷۰ دام را تلف کرده است که حدود ۵۶۰ دام سبک و یک دام سنگین توسط شبکه دامپزشکی و بهداشت دفن شدند و حدود ۱۱۰ دام در سیل اخیر مفقود هستند.

تخریب ۲۱ رشته قنات در سیل برزاوند اردستان

امینی با بیان اینکه میزان خسارتی که در بخش دام‌پروری وارد شده حدود ۴ میلیارد تومان برآورد شده است، گفت: حدود ۱۰۰ دام در این روستا بیمه هستند، ولی مابقی بیمه ندارند. خسارت‌های بخش دام‌پروری برای دامداران بسیار زیاد است که باید برای جبران بخشی از آن تصمیمات حمایتی گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: در بخش زارعت حدود ۵۰ هکتار از باغات و زمین‌های زراعی شامل زمین‌های کشاورزی کاشت لوبیا، ذرت، زعفران، گل محمدی، درختان بادام و گردو و... آسیب جدی دیده است.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان اردستان گفت: به طور کلی برآورد می‌شود سیل در روستای نهوج حدود ۱۵ میلیارد تومان به بخش کشاورزی آسیب زده است.

امینی با بیان اینکه لیست خسارت‌های وارد شده به ستاد مدیریت بحران اعلام شده است، گفت: با توجه به تخریب ۱۰۰ درصدی تعداد ۲۱ رشته قنات در روستاهای سیل زده، عملیات مرمت و مقاوم‌سازی قنات‌ها شروع شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha