• یکشنبه / ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۹
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1402032113246

با حضور مسئولان استان قم؛

بزرگداشت نخستین مجتهد شهید انقلاب در قم برگزار شد

بزرگداشت نخستین مجتهد شهید انقلاب در قم برگزار شد

ایسنا/قم مراسم گرامیداشت پنجاه و سومین سالگرد شهادت آیت‌الله سید محمدرضا سعیدی نخستین مجتهد شهید نهضت امام خمینی (ره) شامگاه گذشته با حضور مسئولان استانی و خانواده‌های معظم شهدا در آرامستان وادی‌السلام قم برگزار شد.

در این آیین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محسن سعیدی فرزند این شهید و نماینده مردم استان ایلام در مجلس خبرگان رهبری طی سخنانی با اشاره به مبارزات شهید آیت‌الله سعیدی عنوان کرد: خط سیر و مسیر حرکت این شهید والامقام همان مسیر مبارزاتی سیدالشهدا (ع) علیه طاغوت زمان خود بود.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها باید به کسانی همچون شهید سعیدی که سرمایه نظام و انقلاب هستند بیشتر بپردازند، عنوان کرد: شخصیت‌هایی نظیر شهید آیت‌الله سعیدی در کنج زندان‌ها و به‌رغم شکنجه‌ها تا پای شهادت ایستادند.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه رژیم پهلوی به جنگ اسلام رفته و در تلاش برای زدودن اسلام از چهره جامعه بود، گفت: شهید آیت‌الله سعیدی به خاطر ظلم‌هایی که از سوی رضاشاه و محمدرضا شاه صورت می‌گرفت، وظیفه خود دید که در مقابل این رژیم مبارزه کند.

مراسم فوق از سوی آیت‌الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم و تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم برگزار شد و قرائت قرآن و مرثیه‌سرایی به یاد شهید، بخشی از برنامه‌های این مراسم بود.

در این مراسم، آیت‌الله سید احمد خاتمی سخنگوی هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت‌الله عباس کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و سید محمدتقی شاهچراغی استاندار قم حضور داشتند.

همچنین مسئولان استانی و اعضای هیات رزمندگان اسلام و جمعی از اساتید حوزه علمیه و خانواده‌های معظم شهدا، از دیگر شرکت‌کنندگان در مراسم بودند.

در پایان این مراسم، مزار مطهر شهید آیت‌الله سعیدی با حضور مسئولان و میهمانان حاضر عطرافشانی و گلباران شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha