• یکشنبه / ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۰
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 1402032113095
  • خبرنگار : 71263

دید خیابانی گوگل به آلمان بازگشت

دید خیابانی گوگل به آلمان بازگشت

دید خیابانی گوگل پس از بیش از ۱۰ سال وقفه که به دلیل اعتراض پیرامون حریم خصوصی صورت گرفته بود، دوباره به آلمان بازگشت.

به گزارش ایسنا، برنامه نقشه گوگل (Google Maps) با معرفی فناوری "دید خیابانی" (Street View) در سال ۲۰۰۷، نگاه افراد به دنیای پیرامون را متحول کرد و در سال‌های بعد، در سراسر جهان گسترش یافت. با این حال، این خدمات در همه کشورهای دنیا مورد استقبال قرار نگرفت. یکی از کشورهایی که همان ابتدا به روی این سرویس بسته شد، آلمان بود.

اعتراضات و شکایت‌های حقوقی مربوط به حفظ حریم خصوصی، باعث شد گوگل در سال ۲۰۱۱ پس از پوشش دادن حدود ۲۰ شهر بزرگ آلمان، مدت کوتاهی پس از راه‌اندازی "دید خیابانی" در این کشور، عرضه آن را متوقف کند. اما پس از گذشت سال‌ها، گوگل سرانجام به این کشور اروپایی بازگشته و به گردشگران و ساکنان آلمان این امکان را می‌دهد تا با تصاویر به‌روز، از مناظر و محله‌ها دیدن کنند.

گوگل در وبلاگ "جرمن کی‌ورد" (German Keyword) اعلام کرد که از ۲۲ ژوئن، خودروهای "دید خیابانی" به آلمان بازخواهند گشت تا در سراسر کشور به ضبط تصاویری بپردازند که در ماه‌های آینده به صورت دسته‌ای منتشر می‌شوند. برای جلوگیری از اعتراض حریم خصوصی مانند گذشته، گوگل با یک آژانس حریم خصوصی دولتی آلمان همکاری نزدیکی دارد تا اطمینان حاصل کند که تصاویر ضبط شده، مطابق با مقررات حفظ حریم خصوصی داده در این کشور است. یکی از این مقررات، الزام برای حذف تصاویر قدیمی است. به این ترتیب، پس از انتشار تصاویر جدید، کاربران نمی‌توانند مانند سایر کشورها، از "دید خیابانی" برای سفر به گذشته در آلمان استفاده کنند.

مانند سایر کشورها، در آلمان هم امکان عدم تمایل برای پوشش "دید خیابانی" با گزینه پیکسل کردن خانه یا کسب و کار، وجود خواهد داشت. گوگل با یک لوح خالی شروع می‌کند، بنابراین افرادی که یک دهه پیش خانه خود را غیرقابل مشاهده کرده بودند، باید یک بار دیگر برای این گزینه، درخواست کنند.

به‌روزرسانی "دید خیابانی" کاملا ضروری است زیرا تصاویر قبلی در آلمان، قدیمی شده‌اند و بسیاری از خیابان‌ها و ساختمان‌ها قابل تشخیص نیستند. خود گوگل آلمان در یک پست وبلاگ، به این موضوع اشاره و اعلام کرده که دفاتر مونیخ این شرکت حتی در تصاویر "دید خیابانی" سال ۲۰۰۸ وجود ندارند. در آن زمان، خودروهای "دید خیابانی" هنوز در خیابان‌های آلمان دیده می‌شدند، اما این تصاویر هرگز منتشر نشدند و فقط برای به‌روزرسانی نقشه‌های گوگل با شماره خانه‌ها، تقاطع‌ها، چراغ‌های راهنمایی و لاین‌های دقیق‌تر، استفاده شدند.

بر اساس گزارش پایگاه فناوری اندروید پلیس، در سال‌هایی که "دید خیابانی" گوگل، به‌روزرسانی آلمان را متوقف کرد، تغییرات زیادی اتفاق افتاده است. اپل با موفقیت و بی‌سر و صدا سرویس Look Around را که مشابه "دید خیابانی" است، در آلمان راه اندازی کرد. مطالعه‌ای که مربوط به ماه مه سال ۲۰۲۳ بوده و مورد اشاره گوگل قرار گرفته است، نشان می‌دهد که بیش از ۹۰ درصد از آلمانی‌ها استقبال مثبت یا بسیار مثبتی از "دید خیابانی" دارند و از این رو، این بار ممکن است "دید خیابانی" گوگل در این کشور موفق شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha